Martin Faltýn

Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.

Martin Faltýn

Silvestrovská troška do mlýna

Přeci se nenechám zahanbit kolegy a nenapíši aspoň pár slov, malé nebo velké přání a tak dále, a tak dále a a tak dále.

31.12.2021 v 14:38 | Karma: 16,44 | Přečteno: 257x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Vánoční ozdoby plné vzpomínek

Máte také na svém vánočním stromku ozdoby s historií? S postupem let se mnohé ozdoby rozbily, nebo prostě ztratily, ale pár stálic zůstává, stejně jako jejich příběhy.

24.12.2021 v 12:24 | Karma: 17,72 | Přečteno: 318x | Diskuse| Fotoblogy

Martin Faltýn

Kdyže to ti důchodci chodí krmit kachny?

Aneb z deníku čerstvého důchodce, mohl bych to rovněž nazvat. Uplynulo dvaadvacet dní od začátku mého důchodu a já se jen divím, kam že se najednou poděl veškerý můj volný čas.

22.12.2021 v 8:08 | Karma: 25,85 | Přečteno: 748x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

20 let v Rádiu Svobodná Evropa - 20 let služby demokracii

Byla to taková drobná energická paní mého věku. Sešli jsme po schodech a najednou se na mne obrátila: "A nebudete se bát tady pracovat - vzhledem k 11. září?" - "V žádném případě." A tím jsem pochopil, že jsem byl přijat.

20.12.2021 v 8:08 | Karma: 17,79 | Přečteno: 428x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Víte kdo to byl Divoký Bill? Aneb: Podfuk!

Občas na mne vykouknou hříchy minulosti. Tedy z dob, kdy jsem v 80. letech dělal na Barrandově. První film, kde jsem byl pomocný režisér, po 5 letech utrpení asistentování, byl právě Podfuk. A historky z natáčení? Mám!

4.11.2021 v 12:30 | Karma: 20,03 | Přečteno: 564x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Cítím se zklamaný a podvedený

Pokud očekáváte, že se budu vyjadřovat k volbám, vážení, tak se omlouvám, ale mýlíte se. Ani ke zdravotnímu stavu pana prezidenta nehodlám zaujmout stanovisko. Jaký mám tedy důvod k titulku?

11.10.2021 v 18:11 | Karma: 20,53 | Přečteno: 1057x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Kam jste chodili do kina? A kam ode dneška chodíte?

Narodil jsem se snad 10-15m od kina. Jmenovalo se Cíl a bylo doslova přes ulici. Až do pozdního věku 9 let to bylo mé domovské kino. Ba co víc, přímo rodné. Chodil jsem do něj totiž ještě dřív, než jsem se narodil. A dnes?

10.6.2021 v 12:12 | Karma: 12,99 | Přečteno: 294x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Tati, to je dobrý!

Notoricky známé přísloví "Kovářova kobyla chodí bosa" jistě znáte. Tak také já, díky tatínkově profesi, jsem poněkud zanevřel - na módu. Ano, usuzujete správně, tatínek byl:

8.6.2021 v 12:05 | Karma: 20,85 | Přečteno: 500x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

When I'm 64

No a je to tady! "Až mi bude štyřiašedesát" by se dala volně přeložit. Co? Přeci legendární písnička Beatles. Inu, v době, kdy vyšel u nás do kin film Yellow Submarine se to zdálo všechno daleko.

3.6.2021 v 9:19 | Karma: 17,76 | Přečteno: 324x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Zdražování po druhé - aneb Jak se mi táta smál

Zdražování jsme už asi zažili všichni. Dokonce i za dob minulých bylo několikrát nutno sáhnout k "nepopulárním opatřením". Říkalo se: vláda co zdraží Čechům pivo a knedlíky - padne. Dnes je to běžné.

21.5.2021 v 12:53 | Karma: 20,02 | Přečteno: 558x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Byl jsem naočkován - nadvakrát!

Je to jen omyl aplikujícího asistenta lékaře? Náhoda nebo záměr? - Jsem snad obětí nějaké plánované konspirace? (Pozor! Druhou část tohoto blogu neberte vážně! Je to jen fake spekulace!)

14.5.2021 v 20:50 | Karma: 10,64 | Přečteno: 309x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Ze studentských vzpomínek: Český dům v Moskvě

Z uzavření restaurace v Českém domě se dělá národní tragedie, srovnatelná, jako bychom s Ruskem prohráli v hokeji. Oč ve skutečnosti naši diplomaté přicházejí? Vím svoje. Však jsem v Moskvě studoval pět let.

30.4.2021 v 16:29 | Karma: 25,66 | Přečteno: 1193x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Jak jsem se (ne)potkal s Woody Allenem 2

Právě vyšla česky nejnovější kniha Woody Allena. Má příznačný titul v originále "Apropos of Nothing". Tak nějak by se totiž mohlo jmenovat i mé druhé setkání s ním.

20.3.2021 v 8:08 | Karma: 12,83 | Přečteno: 188x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Jak jsem se (ne)potkal s Woody Allenem 1

"Apropos of Nothing" tak se jmenuje kniha v originále, která právě vyšla česky. Reklamu jí dělat nebudu, ale vzpomněl jsem si na má dvě setkání s Woody Allenem - v mém životě. Tady jsou.

19.3.2021 v 11:50 | Karma: 12,74 | Přečteno: 227x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Přepadla mne

Ovšem naštěstí takový stav netrvá u mne dlouho. Mám na mysli "depku". Žádné jiné přepadení se nekonalo, nebojte se. A tentokrát jsem to vyřešil velmi elegantně.

10.2.2021 v 8:08 | Karma: 14,98 | Přečteno: 332x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Ryba na suchu aneb

aneb... nevím co. Zas nám tu začla sucháčová akce (neplést se suchým zipem) a já jsem si hodil jejich test. Co vám budu povídat. Skoro nepiju! Ale i tak. Hladový pes by ode mne suchou kůrku nevzal!

6.2.2021 v 8:08 | Karma: 12,41 | Přečteno: 222x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Mé vánoční ozdoby - s příběhem

Jako každý rok se u nás zdobí vánoční stromek. Ozdoby zpravidla nějak střídáme. Ovšem mezi nimi nechybí i několik takových, které mají svůj příběh a tudíž jsou tradičně přítomny. Tady jsou.

24.12.2020 v 13:44 | Karma: 20,22 | Přečteno: 388x | Diskuse| Fotoblogy

Martin Faltýn

Ani jsem se neohlédl a je jich - 1000!

Koho? Blogů. Když jsem začal psát ten první pod názvem "Svět je kulatý míč a my do něj kopeme", vůbec jsem nepředpokládal, že jich napíši tolik. A najednou to uteklo. A je to tu!

13.12.2020 v 13:00 | Karma: 11,54 | Přečteno: 302x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Zavolal mi zoufalý známý aneb Nuda v současné krizi

Občas si zavoláme nebo se vidíme, máme si co říct. Za manželku si vzal moji spolužačku z "dramaťáku". On - na penzi, ona - pokračuje pro změnu v tradici dramaťáku.

22.11.2020 v 16:51 | Karma: 15,78 | Přečteno: 465x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Jak nyní trávíte volný den?

Zatímco většina národa se o víkendech rekreuje, já se starám částečně o to, aby když zapnete nějaký přístroj na zábavu, tak aby v něm běžel nějaký program. A tak mám volno pondělí - úterý.

13.11.2020 v 16:25 | Karma: 12,90 | Přečteno: 354x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Jak se máte v Lockdownu?

Přípomíná mi to název rozhlasového seriálu Jak se máte Vondrovi, ale spíše seriál Panství Downton a nebo Vraždy v Midsomeru. Prostě něco takového britského nóbl a ne prozaicky českého, co všichni žijeme. Leč.

29.10.2020 v 13:06 | Karma: 12,36 | Přečteno: 386x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Historie jedné krabice a něco navíc

Znáte to, v každé rodině jsou nějaké krabice. Obsahují rodinná tajemství a nebo zbytečnosti, které je líto vyhodit. Tak se mezi rodinnými pamětihodnostmi zachovala i krabice s vyobrazením Stephans dómu ve Vídni a s nápisem Manner.

29.10.2020 v 12:04 | Karma: 8,17 | Přečteno: 112x | Diskuse| Osobní

Martin Faltýn

V gramofonovém knihkupectví po třetí - nikam spolu nejedem!

Legendární Golden Kids se staly se přímo symbolem 60. let. A mého dětství. Helenu Vondráčkovou a Václava Neckáře jsem pak potkal i osobně. Ale Martu Kubišovou nikdy. Dokonce dvakrát.

19.7.2020 v 8:08 | Karma: 12,36 | Přečteno: 286x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

V gramofonovém knihkupectví po druhé aneb Když housle hrají

Knihkupectví u nás v Hloubětíně na Praze 9 bylo mým nejen knižním, ale i hudebním osudem. Tady jsem v dětství doloval z prodavaček mé oblíbemé hity na gramodeskách a občas došlo k zajímavým setkáním.

18.7.2020 v 8:08 | Karma: 11,80 | Přečteno: 280x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Moje první gramodeska - první singl Karla Gotta (Martinám k dnešnímu svátku)

Psal se rok 1963. V naší čtvrti se začalo mohutně budovat nové sídliště. A jednou z prvních staveb - světe div se - byla obchodní část sídliště. A v něm: knihkupectví s prodejem gramodesek!

17.7.2020 v 17:26 | Karma: 14,15 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ostatní