Martin Faltýn

Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.

Martin Faltýn

Kolik minut si denně vyšetříte jen pro sebe?

Tím teď nemám na mysli ono "já chci!" - neboli náš bezbřehý egoismus. Mám na mysli právě jen to "udělat si čas pro sebe a na sebe". Denně.

1.4.2024 v 10:30 | Karma: 12,74 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Trochu se nám ty (dez)informace rozmáchly

Zažil jsem poměrně drzý článek, navážející se do jistých aktivit. Cožpak, to navážení by bylo v pořádku. Horší bylo, že autor neochvějně odkazoval na důkazní fakta. Což byla ovšem speciálně z jeho strany dezinformace, jako hrom!

18.3.2024 v 9:09 | Karma: 28,55 | Přečteno: 3958x | Diskuse| Média

Martin Faltýn

Co s nepapánky a s mamánky?

Jistě to znáte. Jdete se známými, s kamarády-kamarádkami do kavárny, na jídlo... něco objednáváte; nebo k vám dotyční přijdou na návštěvu, vy prostřete na talíř a ozve se: "Tohle já nejím!"

20.11.2023 v 8:08 | Karma: 25,19 | Přečteno: 938x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Dostal jsem dneska flákanec

Tedy očkování pneumokoka, aby bylo jasno. Tzv. seniorskou dávku. - Připadám si ovšem jak v oné anekdotě. Senior, oslavenec, hovoří ke gratulantům: "Stáří má mnoho výhod." Odmlčí se. Nastane ticho. Všichni čekají, co bude dál.

13.11.2023 v 12:01 | Karma: 20,36 | Přečteno: 739x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Zamilujte si svůj úspěšný život

Pokud vám to něco připomíná, tak je to - jak doufám - vymyšlený název tzv. motivační literatury, motivačního kurzu a vůbec všeho, co nás má motivovat. K čemu? No samozřejmě k úspěchu!

22.10.2023 v 8:08 | Karma: 12,64 | Přečteno: 213x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Rád zaplatím zvýšené poplatky za veřejnoprávní ČT

Asi vás to překvapuje. Mne nikoli. Jakkoli vláda s námi jedná stylem "Ať naříkají, ale ať platí!" a i z jiných důvodů je film Pyšná princezna neoblíbený. Zvýšení poplatků ale není agitační pohádka. Platit budem, víc vám neřeknu!

21.10.2023 v 10:00 | Karma: 28,68 | Přečteno: 936x | Diskuse| Média

Martin Faltýn

Deset dní v Indii aneb kdy se dám do psaní?

Všichni máme občas nějakou tu krizi. Je to už přes dva týdny, co jsem se vrátil z výletu do Indie a ne a ne se dát dohromady a napsat o tom. Co s tím? Tak jsem aspoň namíchal tento blog.

9.10.2023 v 8:08 | Karma: 14,44 | Přečteno: 327x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Svatý Václav - dřív se tomu neříkalo marketing

Stojí za to si přečíst článek ve Wikipedii. Prozatím nedezinformovaný. Dozvíte se z něho spoustu zajímavých věcí a pokud si umíte věci propojovat, zjistíte že vlastně nevíme skoro nic, ba dokonce zda vůbec existoval.

28.9.2023 v 8:08 | Karma: 18,91 | Přečteno: 465x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Také nabízíte své kabelky a kapsy zlodějům?

Většina lidí je naštěstí hodných. Kazí jim to pouze menší část společnosti - rozlišujme, prosím, menší a menšinová, že? Někdy se až člověk diví, jak je člověk nezodpovědný. Včetně mne.

21.7.2023 v 12:11 | Karma: 22,01 | Přečteno: 469x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Tradiční letní "dárek" Pražanům

A vsadím se, že i jiným měšťanům... tedy z jiných lokalit. Bohužel i já jsem spadl do kategorie "obdarovaných" a tak každoročně strávím dva týdny... no u moře ne

8.7.2023 v 10:40 | Karma: 16,61 | Přečteno: 560x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Kdyby za mě napsal aspoň nějaký blog

Co? Kdo? Proč? - Momentálně si otlačuji, ehm, pozadí, na kulaté stoličce. Lepší nemám. Tedy, trochu jsem ji vylepšil: podsedákem. Ale i tak: lepší by bylo kdyby ten blog přeci jen napsal ten, kdo mi zabral židli k psacímu stolu.

6.7.2023 v 10:10 | Karma: 14,91 | Přečteno: 299x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Česká televize už nesleduje ani vlastní zpravodajskou předpověď počasí?

Při pohledu na růžolící redaktorku hovořící s ještě růžolícnější dermatoložkou z Vinohradské fakultní nemocnice a na jejich téma rozhovoru v porovnání s pohledem na předpověď počasí si kladu otázku, kdo se vlastně zbláznil.

24.6.2023 v 9:33 | Karma: 27,71 | Přečteno: 1033x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Už pár dní jsou skutečná vedra

Tedy, ono se v češtině říká spíše "neskutečná". Tímto a podobnými jazykovými "přesmyčkami" vždy spolehlivě zatopíme cizincům. Faktem je, že teď topí příroda a zatápí právě nám.

22.6.2023 v 16:27 | Karma: 13,75 | Přečteno: 359x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Malý nákupní příběh při pondělku

Já za to nemůžu, že jsem občas perfekcionalista. Ale můžu za to, že si tím občas sám přidělávám problémy. Jako tomu bylo s tímhle nákupem.

19.6.2023 v 10:30 | Karma: 19,28 | Přečteno: 888x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Marná sláva, musejí pracovat!

Práce šlechtí! To už propagovali zajíci Bob a Bobek. Pomiňme teď fakt, jak si práci představuje naše vláda, parlament a sněmovna. Mám na mysli ty, kteří si skutečně musejí plivnout do rukou.

6.1.2023 v 14:48 | Karma: 19,50 | Přečteno: 639x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Dárkový poukaz pro...

Přiznám se, že na jednu věc mám alergii a během vánoc obzvláště. Ano, jak napovídá název blogu: nesnáším dárkové poukazy a dárkové...

23.12.2022 v 8:08 | Karma: 14,34 | Přečteno: 378x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Smí ČT poskytovat nepravdivé informace dětem?

Podle všeho ano. A v dnešní informatní době bych to rozhodně nepovažoval za "básnickou licenci", jak se omlouvají různé přešlapy, přehmaty a dokonce i lži. Doba už je taková.

14.12.2022 v 13:08 | Karma: 31,99 | Přečteno: 1077x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Moje "dnešní" astrologie

Usedám před psací stroj se založeným čistým papírem a představuji si, co na něj napíšu. Tedy... ono se jedná pochopitelně o PC editor. - Tak nějak mi padl do oka jeden horoskop. Tak tedy, dnes o něm.

13.12.2022 v 8:08 | Karma: 10,45 | Přečteno: 207x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Mikuláš je za námi aneb čekání na Ježíška

Autor přiznává, že se vždycky rád účastnil vánočních besídek a podobných show. Po překlenutí věku "recitace za čokoládu" se přesunul do kategorie aktivních "umělců" ne-li přímo tvůrců. Dokonce jednou měl kostým - hádejte odkud?

6.12.2022 v 8:08 | Karma: 11,80 | Přečteno: 209x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Mnemotechnické pomůcky

Pozor! Pokud víte, oč jde, není problém. Pokud netušíte, dávejte si pozor, abyste nezaměňovali s asociacemi. Někdy to totiž může být i nebezpečné.

1.12.2022 v 8:08 | Karma: 14,97 | Přečteno: 450x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Dáváte přednost večernímu optimizmu nebo rannímu?

Už tři dny marodím. Je to klasické nachlazení. Takže jsem spíš jak mátoha a hledám svůj optimismus, jak se dá.

17.11.2022 v 8:08 | Karma: 10,43 | Přečteno: 201x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Volala mi Daniela

Tedy kontaktovala mne nejen ona. Před měsícem i jiná děva; občas mi i některá napíše: nejčastěji se slovy "Ahoj, pamatuješ si mě? Dlouho jsme se neviděli."

2.11.2022 v 14:30 | Karma: 15,21 | Přečteno: 633x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Michel Galabru - 100 let

Že nevíte, kdo to je? Ale víte! Stačí si vzpomenout na filmovou sérii četníků s Louis de Funesem. Michel Galabru tady neopakovatelným způsobem vytvořil velitele četnické stanice, strážmistra Gerome Gerbera.

28.10.2022 v 16:31 | Karma: 18,79 | Přečteno: 396x | Diskuse| Kultura

Martin Faltýn

Pod souhvězdím Orionu v Egyptě

Krom toho, že souhvězdí Orionu vypadá jako motýl, je to jedno ze 4 souhvězdí které poznám. Pohled na ně mne vždycky potěší, i když v Praze stále méně. Proto mne už vloni překvapilo v Egyptě. A letos znovu.

21.9.2022 v 8:08 | Karma: 10,23 | Přečteno: 299x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Král Karel III. a princ Jindra?

Je mi to líto. Jak se říká ...ať žije král. Záměrně to necituji celé, protože s královnou Elizabeth II, u nás počeštěně Alžbeta II., odešla velká osobnost, kterou osobně budu navždy ctít. Nicméně, už v tom začíná být pěkný zmatek.

9.9.2022 v 14:16 | Karma: 17,89 | Přečteno: 480x | Diskuse| Ostatní