Martin Faltýn

Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.

Martin Faltýn

Silvestrovské pele mele video

Když už vás nic nebaví a chcete se trochu rozptýlit nebo naladit, tady máte výběr z mých nejoblíbenějších videí... Tak příjemnou zábavu.

31.12.2023 v 8:08 | Karma: 12,32 | Přečteno: 358x | Diskuse| Kultura

Martin Faltýn

"V tom jsem hrál Kristiána"

Kdo to prohlásil, vám zatím neprozradím. V Čechách ovšem není snad známějšího filmu i role Oldřicha Nového. Co o tomto filmu ještě víme?

5.8.2023 v 15:08 | Karma: 15,05 | Přečteno: 384x | Diskuse| Kultura

Martin Faltýn

Zmrrrrrzlináááá!

Jo, tak na tohle zvolání jsem slyšel vždycky. Uchvacovalo mne ve filmu "U telefonu Martin", který zmrzlinou začíná. Hlavně ale reálně v "Juldě Fuldě", jak se říkalo dnešnímu Výstavišti v Holešovicích. Tenkrát, stejně jako dnes.

26.6.2023 v 12:22 | Karma: 18,08 | Přečteno: 369x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Snědl jsem Spongeboba!

Pochopitelně, ne doslova. Gumová houba by mi asi nechutnala. Ale objevil jsem piškotovou bábovku, která tak vypadá a troufám si říci, i tak chutná. A shodou okolností mi krátce před tím prohlížeč nabídl video - o čem?

15.6.2023 v 9:09 | Karma: 12,11 | Přečteno: 330x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Co mne naučila moje matka

Většina určitě zná skvělou knížečku "Všechno, co opravdu potřebuju znát, jsem se naučil v mateřské školce." Známá z USA mi ale poslala další sbírku lidových mouder, tentokrát matčiných.

10.6.2023 v 6:46 | Karma: 20,09 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Trocha hudby pro fajnšmekry

Chci vám nabídnout trochu odlehčení. Myslím, že si teď všichni zasloužíme pohodu. Rád se při svých výletech po internetu nechávám inspirovat, zejména hudebními archivy. A nikdy nevíte, co vás pobaví nebo dokonce překvapí.

4.3.2023 v 8:08 | Karma: 12,39 | Přečteno: 286x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Spadněte ze židle na zem tak, abychom se tomu všichni zasmáli.

Nemyslím, že bych našel lepší titul pro toto pojednání o autorském humoru. Zejména proto, že si mnozí osvojují rozhodovat, co že to ten humor vlastně je. Aneb, ohlas na Josefa Prouzu a hlavně jeho diskutující.

7.1.2023 v 18:07 | Karma: 19,63 | Přečteno: 424x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Kamarád umí!

"Umí!" bylo klasickým zvoláním obecenstva na festivalu Porta. - Já bych rád ovšem zvolal "Umí!" pro jednoho dobrého kamaráda, který se nedal a uhádl moji, pro jiné možná zapeklitou hádanku. On mi však bez mrknutí vyrazil dech.

3.1.2023 v 8:08 | Karma: 10,11 | Přečteno: 378x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Zpráva dne - levná vejce

Připadal jsem si jak v nějaké komedii. Jako když babky v Slunce, seno běží honem na hřbitov na poradu. Tady se běželo ovšem jinam: do supermarketu pro vajíčka!

8.11.2022 v 8:08 | Karma: 24,24 | Přečteno: 956x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Poslední Blue Ray z Japonska, vyprodaný poslední koncert v prázdném obřím stadionu

Každá kariéra jednou končí. S tou, která se týká japonské pop skupiny Arashi, končí i moje "kariéra" japonského popu. A na oboje budu mít doufám, že ne poslední vzpomínku.

26.8.2022 v 8:08 | Karma: 6,98 | Přečteno: 199x | Diskuse| Kultura

Martin Faltýn

Máte rádi bloopers nebo outtakes?

Pokud nevíte, co to je, pak vězte, že to jsou tak zvané "zkažené" nebo "vystřižené" pobavené záběry z natáčení. Natáčení čehokoli. Filmu, dramatu nebo komedie, a také televizního seriálu v jakékoli podobě. Znáte nějaké?

12.8.2022 v 8:28 | Karma: 12,82 | Přečteno: 338x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Před 108 lety se narodil Louis de Funes

Byl jen o dva roky mladší než můj otec. Možná i proto mi byl sympatický. Navíc oba měli "vzrostlou" postavu 164cm. A tatínek, když se rozparádil, neměl do de Funesovy energie daleko. De Funes to ovšem hrál. A skvěle.

1.8.2022 v 8:08 | Karma: 22,15 | Přečteno: 574x | Diskuse| Kultura

Martin Faltýn

Mé návraty do dětství - detektiv Martin

Nedávno odešel u nás dnes již téměř neznámý herec Jaroslav Vízner. Patří však neochvějně k dětství mé generace, protože s ním je spjata postava férového elegána, ke které jsme my děti tenkrát vzhlížely.

30.7.2022 v 8:08 | Karma: 15,37 | Přečteno: 416x | Diskuse| Kultura

Martin Faltýn

Co vám z Tour de France neukáží

Upřímně řečeno, ani nemohou. Je potřeba se umět dívat na to střízlivě. Jedna věc je mediální přenos a záznam závodu, druhá věc je - a to je pochopitelně nejzajímavější - být při tom!

22.7.2022 v 8:08 | Karma: 16,62 | Přečteno: 851x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Co nám tenkrát zakázali a možná i dnes

Velká umělecká díla se vyznačují tím, že v nich máte stále co objevovat. Jsou totiž mnohovrstevná. A i přes občasné příkazy nebo zákazy mezi nim probleskne záchvěv toho, co nám tenkrát zakázali. A možná i dnes.

15.6.2022 v 8:08 | Karma: 19,21 | Přečteno: 540x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Občas se mi něco povede a nestydím se za to

Nedá se nic dělat, znáte to všichni. Každý máme kolem sebe desítky zejména technických drobností, které nám usnadňují život nebo kterými si chceme život usnadnit. A že je co usnadňovat.

15.5.2022 v 8:08 | Karma: 14,24 | Přečteno: 352x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Už ne ruský, ale carský

Co? Kdo? Proč? – To víte, všechno se vyvíjí. A Češi vždy měli své názvy pro určitá jídla mezinárodní kuchyně. Tak jak je to s tím carským?

9.5.2022 v 14:02 | Karma: 24,06 | Přečteno: 675x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Po 45 letech jsem se dočkal knihy, ale byl to boj

Někdy se člověku až nechce věřit, kolik úsilí musí vynaložit, aby něčeho dosáhl, aby něco získal, ať už po tom touží v mládí nebo stáří. O to víc člověka potěší, když to vyjde.

27.1.2022 v 12:27 | Karma: 11,52 | Přečteno: 316x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Ještě máte vánoční cukroví?

Česko má talent. Nevím na co všechno, ale na vánoční cukroví určitě. Děláme jej minimálně 2 týdny před vánoci a kdo to stihl sníst 2 týdny po vánocích, je machr. Zato moje švagrová, ta byla ještě jiný borec.

12.1.2022 v 8:08 | Karma: 20,91 | Přečteno: 547x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Proč staré české komedie aneb Karty nelžou

1930 - C.K. Polní maršálek, 1931 - Muži v offsidu, 1932 - Kantor ideál, 1936 - Uličnice... a tak bych mohl pokračovat, že?

26.12.2021 v 12:00 | Karma: 24,63 | Přečteno: 595x | Diskuse| Kultura