Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

A mám zase vánoce

Teda jen teoreticky... Jedná se spíše o něco jako druhou štědrovečerní nadílku. Totiž, v tom případě, že se vám "zatoulá" krabice s vánočními dárky a vy ji najednou najdete.

Takový generální úklid, to je věc! Jelikož už jsem ve věku, kdy je Alzenheimer za dveřmi, kdy už si spíše vzpomenu, co jsem dělal v 18ti než včera, tak v okamžicích, kdy se pouštím do generálního úklidu, to se člověk občas skutečně diví, co najde věcí.

 

 

Jelikož jsem letos nestihl velikonoční úklid, dal jsem se do toho předevčírem. A tak jsem také našel tzv. vánoční krabici, dárek od jednoho známého. Už dávno si jako dárky nedáváme suvenýry, štěstíčka, svíčičky a jiné podobné roztomilé cetky. Na literatuře je také těžké se shodnout. A tak jsme si zavedli "potravinové balíčky" -  s tím, že jde o to, aby toho nebylo moc, nebylo to extrémně drahé, ale na druhou stranu, aby to bylo neobvyklé a objevné. Občas se to zkombinuje s trochou koupelové kosmetiky - taková aromatická "koupelová bomba", když se vám rozšumí ve vaně, je také pěkné překvapení.

Co tam bylo letos, jsem nerazegistroval, protože to byl společný dárek pro mne a malajského souseda. Ten je částečně nevidomý a tak občas některé věci "dobře uklidí". To se stalo i s touto dárkovu krabicí. Na nedávné oslavě mých narozenin totiž při pití závěrečné kávy mi onen známý položil otázku: "Jak ti chutnala ta káva, co jsem ti dal k vánocům?"

Následovala moje nechápavá reakce... No a tak nastala nutnost generálního úklidu. Krabice se našla! Káva rovněž! Nemletá, což mám raději. Naštěstí má poněkud delší spotřební lhůtu. Stejně tak i další trvanlivé pochutiny... Což se o ale vánoční štole, která tam byla rovněž přibalená, říci nedá.

I tak to bylo mile připomenutí vánoc.

Takový generální úklid má na druhou stranu i stinnou stránku. Během narůstajícho nepořádku jste si navykli, že ta či ona věc, kterou sem tam potřebujete, je tam a tam. A najednou tam není! Byla tzv. generálně zúklidována.

Začal jsem tomu v poslední době čelit nedávným založením si speciálních poznámek v mobilu. Horší to pak bude, až někam založím samotný mobil! (Pochopitelně pravidelně záholuji.) Nicméně starší "případy" tam podchycené nemám.

Takto dodnes třeba hledám vánoční dárek pro švagrovou, snad už z roku 2012 - a sice karton cigaret. Prostě - není. Stejně tak mám někde hodinky, které jsem si přivezl z cesty do Japonska. Pro změnu se mi aspoň podařilo najít vyřazený a nefunkční mobil, který jsem chtěl původně věnovat v pražské zoo na sbírku pro strážce goril...

A ten zbytek?

No, snad při příštím generálním úklidu!

 

Autor: Martin Faltýn | čtvrtek 11.6.2015 18:10 | karma článku: 9,74 | přečteno: 240x
  • Další články autora

Martin Faltýn

Může za odmítnutí jednání o důchodech rozchod Andreje a Moniky?

Médii probíhá informace, že hnutí ANO odmítlo se zúčastnitní jednání od důchodové reformě. Prý je vláda rozhodnuta prosadit své tak jako tak. Není za tím ale něco víc?

20.4.2024 v 9:59 | Karma: 23,72 | Přečteno: 790x | Ostatní

Martin Faltýn

Než kočička vejce snese...

Cože? Vy neznáte jak je to dál? A vy nevíte, že kočka snáší vajíčka? Vážně jste o tom nikdy neslyšeli? Tak to čtěte dál...

17.4.2024 v 12:05 | Karma: 15,31 | Přečteno: 351x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Kniha jako zjevení

Občas daruji i knihu. Jen tak. Buď chci udělat někomu radost nebo přinést užitek. A nemám ani problém darovat někomu knihu ze své stávající knihovny. Včerejší „darovací akt“ mne ale dost překvapil.

11.4.2024 v 9:49 | Karma: 15,55 | Přečteno: 474x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Panichida za nového slovenského prezidenta Petera Pellegriniho

Jinak se to nedá nazvat. Médii rozdělený český národ se může radovat, že se médiím daří rozdělovat i národ slovenský. Ne nepodobni válečným štváčům přisolují si k novinářům i politici.

7.4.2024 v 9:31 | Karma: 29,00 | Přečteno: 817x | Média

Martin Faltýn

Kolik minut si denně vyšetříte jen pro sebe?

Tím teď nemám na mysli ono "já chci!" - neboli náš bezbřehý egoismus. Mám na mysli právě jen to "udělat si čas pro sebe a na sebe". Denně.

1.4.2024 v 10:30 | Karma: 12,74 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek

28. dubna 2024  12:58,  aktualizováno  14:25

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Budeme radikální. Pro zachování důchodového věku uděláme všechno, řekl Havlíček

28. dubna 2024  13:28

Hnutí ANO udělá vše pro to, aby se nezvyšoval důchodový věk, řekl v pořadu Za pět dvanáct Karel...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 16,43
  • Průměrná čtenost 1151x
Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.