Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zkuste hasit povodeň! - 1. část

pronesl Jiří Šlitr ve svém monologu "Jak se zachovat v případě požáru" a dodal: "To já jednou navrhoval a málem mě umlátili". Vy, co jste už zažili jakoukoli povodeň, už víte. My ostatní teprve objevujeme.

Připomněl jsem si veselá smutná Šlitrova slova v okamžiku. kdy jsem v pracovním procesu zdvihl telefon a tam se ozval hlas mého známého: "Pračka vám vytopila byt! Máte tu 5cm vody."

Upřímně, byl to šok na omdlení. A jedině vytrvalému letitému pracovnímu tréniku u filmu i v jiných médiích, když se člověk naučil, že "Show must go on", jsem se nezhroutil.

Také jsem trochu otrnul. Byla to totiž jen třešinka na dortu, kterou vyvrcholily události předcházející.

Tentokrát neplatí přísloví "Za všim hledej ženu," ale sluší se napsat "za vším hledej pračku". Ušetřím vás dalších přísloví a úsloví typu "pozdě bycha honit" nebo, že stare známé pravidlo platí, že věci z druhé ruky se nepouživají.

Na to vše vám odpovím jedině, že "po bitvě je každý generálem".

Nuže. Po rozbití pračky č. 1, přišla do mého života pračka č. 2, aby byla posléze nahrazena úplně stejnou, lehce opravenou pračkou č.3. I ta se po létech rozbila a mne už přestalo bavit sledovat digitáního budíka, kdy že doběhne prací cyklus a pračku bude lze vypnout. Bez toho by totiž cyklus pokračoval dál a pak zase dál... Jednou jsem takto 40.C program neuhlídal a v následném 100.C program uvařil syntetickou přikrývku. Od té doby mám 2 přikrývky standard a jednu do dětské postýlky.

Proto jsem před dvěma měsíci uvítal nabídku známého, že se stěhuje a může mi přenechat zcela funkční pračku značky XYZ. Tedy pračku č, 4. Přivezena, stará odvezena na svěrný dvůr - výhoda to když se stěhování kumuluje ... A nová, tedy zánovní pračka dostala svůj první pracovní úkol.

Poslyšte, bylo v ní něco podivného až zlomyslného.

Pračka sice vyprala, ale proběhla právě že jen ta část pracího programu. Máchání a avivážování už nikoli. Jakýkoli pokus prostě končil otáčením bubnu a prací pumy pro vypouštění vody.

Nu což. Na radu onoho známého jsem zavolal jím osvědčený servis.

"Já tam nic nevidím," prohlásil po chvíli opravář. "Software je v pořádku." A pokynul rukou ke svému netbooku. Z té přehršle čísel a sloupců jsem pochopitelně nedokázal vyčíst nic.

Nicméně, za drobných 1600 Kč jsem dostal nový programátor.

Bohužel, náladu pračky to evidentně nevylepšilo. Po dvou pokusech dobrého praní, si do třetice všeho dobrého pračka postavila opět hlavu... a skončilo to jako před tím.

"Já vám tam dám zcela nový programátor," prohlásil opravář, " ne zánovní."
Pomyslel jsem si něco o vykucích na téma jak ošulit zákazníka. "Tak jo," souhlasil jsem.
"A víte co," prohlásil opravář, "já to odvezu k nám na provozovnu. Vydržte, já zařídím odvoz."

Zařízeno, odvezeno. Po 14 dnech se pračka vrátila. Údajně vyléčená ze svých špatných zvyklostí.

Kdepak!

Nevím, co pračka zpívala v servisu a zda vůbec dostala onen nový programátor, ale u mne se chovala pořád stejně.

"Já vám to natočím na video," prohlásil jsem při dalším telefonátu. Stvořil jsem svěží filmové dílko, které vejde do historie kinematografie stejně asi jako "Příjezd vlaku". Ten můžete shlédnout ZDE.

Tady je naopak můj výtvor... O téměř 120 let později. Žádný zázrak od toho nečekejte a je to stejná "Nuda v Brně", jako většina současné české filmové produkce.

 

Na další jednání tentokrát přijeli dva. Nic se samozřejmě nevyřešilo a oba odjeli s tím, že si převzali DVD a nakoukli do pračky jako husa do flašky. Opět si pračku odvezli k sobě na testování.

Po dalších 5 dnech přijel opravář (pořád ten stejný) a přivezl pračku s tím, že u nich na provozovně beze změn, ale že si počká tu hodinku než doběhne program.

Počkal.

Myslíte, že se něco u mne změnilo?

Hádáte správně. Ne!

Skončilo to nakonec telefonátem šéfovi, se kterým jsem udělal dohodu, že zaplatím nějakých 850Kč za první výjezd a že mi vrátí peníze na programátor. A pračku, že si zkrátka odvezou. (Jestli si myslíte, že nevím, že na tom vydělali, tak jste na omylu... Dostali funkční pračku, kterou si rozeberou na součástky, včetně programátoru, který opět střelí nějakému zákazníkovi... viz výše.)

No a já jsem byl bez pračky.

Zbývalo tedy honem objednat novou.

Domníváte, že tím to skončilo?

Omyl!

POVODEŇ MĚLA TEPRVE PŘIJÍT!

/pokračování/

Autor: Martin Faltýn | středa 24.6.2015 10:10 | karma článku: 9,40 | přečteno: 356x
  • Další články autora

Martin Faltýn

Kniha jako zjevení

Občas daruji i knihu. Jen tak. Buď chci udělat někomu radost nebo přinést užitek. A nemám ani problém darovat někomu knihu ze své stávající knihovny. Včerejší „darovací akt“ mne ale dost překvapil.

11.4.2024 v 9:49 | Karma: 15,27 | Přečteno: 458x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Panichida za nového slovenského prezidenta Petera Pellegriniho

Jinak se to nedá nazvat. Médii rozdělený český národ se může radovat, že se médiím daří rozdělovat i národ slovenský. Ne nepodobni válečným štváčům přisolují si k novinářům i politici.

7.4.2024 v 9:31 | Karma: 28,80 | Přečteno: 802x | Média

Martin Faltýn

Kolik minut si denně vyšetříte jen pro sebe?

Tím teď nemám na mysli ono "já chci!" - neboli náš bezbřehý egoismus. Mám na mysli právě jen to "udělat si čas pro sebe a na sebe". Denně.

1.4.2024 v 10:30 | Karma: 12,72 | Přečteno: 291x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Letos jako před rokem - Malajsie a navíc Thajsko

Rok se s rokem shledal a nikdy bych nevěřil, že prakticky po roce se znovu podívám do Malajsie a letos také, prvně v životě, do Thajska. A protože dvakrát do stejné řeky opravdu nevstoupíte, věřte mi - bude o čem psát.

29.3.2024 v 8:08 | Karma: 13,06 | Přečteno: 231x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Taky jde na vás jaro?

Kocour chce ven na balkón, květiny chtějí ven na záhon, i ta zasazená semínka se už probudila k životu. A v nás se celkově probouzí síla, energie... náhle máme chuť se pustit do nových věcí, třeba i voleb.

22.3.2024 v 9:59 | Karma: 14,43 | Přečteno: 311x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Trochu se nám ty (dez)informace rozmáchly

Zažil jsem poměrně drzý článek, navážející se do jistých aktivit. Cožpak, to navážení by bylo v pořádku. Horší bylo, že autor neochvějně odkazoval na důkazní fakta. Což byla ovšem speciálně z jeho strany dezinformace, jako hrom!

18.3.2024 v 9:09 | Karma: 28,35 | Přečteno: 3946x | Diskuse| Média

Martin Faltýn

"Chci" nerovná se "Mám právo"

Zatímco vy jste dnes dočetli seriál o mé cestě do USA v r. 1991/92, já jsem se vrátil a připravuji pro vás blogy z dalšího cestování. Jako vždy mne čekalo po návratu několik věcí: jet lag, clima lag a návrat do české politiky.

15.3.2024 v 10:08 | Karma: 16,44 | Přečteno: 597x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Když prvně na Západ, tak do USA - 13

Měsíc jsem prožil na pozvání známé v USA. To už by si člověk pomalu řekl, že je tady skoro doma. Ale kdepak! Zelenáčem je a greenhornem zůstane! A teprve doma začíná zjišťovat, kde že to vlastně byl.

15.3.2024 v 8:08 | Karma: 12,40 | Přečteno: 282x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Když prvně na Západ, tak do USA - 12

Na konci měsíčního pobytu v USA na přelomu 1991/92 jsem se konečně dostal do New Yorku. Musel jsem si to tak trochu prosadit. A udělal jsem dobře. Za pár dní jsem toho zažil tolik, co před tím za měsíc. Včetně největšího trapasu.

11.3.2024 v 8:08 | Karma: 14,17 | Přečteno: 312x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Když prvně na Západ, tak do USA - 11

Blížil se závěr mého měsíčního pobytu v USA, psal se leden 1992. Těsně po Novém roce. Konečně došlo i na moji cestu do New Yorku. Za čtyři dny jsem tu ovšem zažil tolik, jako před tím za měsíc.

8.3.2024 v 8:08 | Karma: 13,45 | Přečteno: 260x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Když prvně na Západ, tak do USA - 10

"Není podstatné kdy, ale kam." To jsem si říkal během měsíčního pobytu v USA na přelomu roků 1991/92. A tak jsem mimo jiné zažil prodloužený víkend na Floridě. A kde že to přesně bylo?

4.3.2024 v 8:08 | Karma: 13,35 | Přečteno: 312x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Když prvně na Západ, tak do USA - 9

Za měsíc pobytu v USA už člověk nasbírá dojmy. Tím spíš, že jsem tam byl na pozvání na přelomu roku 1992/92. To už člověk krátce po sametové revoluci nasbíral dojmy! Třeba jen mé objevy při procházkách Washingtonem DC.

1.3.2024 v 8:08 | Karma: 12,13 | Přečteno: 290x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Když prvně na Západ, tak do USA - 8

Během měsíčního pobytu v USA na přelomu roků 1991/92 mne čekalo nejedno překvapení. Tentokrát to byla mimo jiné přímo exkurze do Pentagonu!

26.2.2024 v 8:08 | Karma: 12,47 | Přečteno: 429x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Když prvně na Západ, tak do USA - 7

Vánoční svátky v USA? - Návštěva pár vánočně vyzdobených míst, ale i jedna společenská událost - to jsou nezapomenutelné věci z mé cesty v prosinci 1991.

23.2.2024 v 8:08 | Karma: 12,33 | Přečteno: 359x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Když prvně na Západ, tak do USA - 6

Byl první týden v prosinci 1991 a byl předvánoční čas. Můj měsíční pobyt v USA na pozvání známé úspěšně pokračoval. Na nás tehdy nezvykle brzy, ve washingtonských obchodech už naplno zářily vánoce. A nejen tam.

19.2.2024 v 8:08 | Karma: 15,79 | Přečteno: 450x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Když prvně na Západ, tak do USA - 5

Prosince 1991 a moje měsíční cesta do USA. Pochopitelně: od prvního okamžiku plná zážitků, drobných i větších problémů, jako by mi chtěl Osud říct, že jiné už to nebude. I v případě rozhovoru s naší velvyslankyní v USA.

16.2.2024 v 8:08 | Karma: 13,06 | Přečteno: 432x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Když prvně na Západ, tak do USA - 4

Tak jsem konečně přistál v USA! Bylo 7. prosince 1991. Imigrační kontrolou jsem prošel, známá si mne převzala na letišti a můj exkluzivní měsíční pobyt mohl začít.

12.2.2024 v 8:08 | Karma: 19,19 | Přečteno: 517x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Když prvně na Západ, tak do USA - 3

Na přelomu roku 1991/92 jsem byl pozván na měsíc do USA. Moje první cesta na Západ! Že to nebyla maličkost, je nasnadě. Ale v prvé řadě bylo nutno doletět a překonat administrativní překážky v podobě imigračních úředníků.

9.2.2024 v 8:08 | Karma: 17,42 | Přečteno: 464x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Když prvně na Západ, tak do USA - 2

Psal se prosinec 1991 a já jsem se chystal na svou první cestu na Západ a rovnou do USA. A hned v úvodu nastala první krize: to když mi kamarád oznámil, že je bez auta, kterým mě chtěl odvézt do Frankfurtu n. M. na letiště.

5.2.2024 v 8:08 | Karma: 17,46 | Přečteno: 490x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Když prvně na Západ, tak do USA - 1

Psal se prosinec 1991. Stále jsme ještě měli růžové brýle. Já jak v osobním, tak pracovním životě. Český vekslácký kapitalismus už vystrkoval růžky. A v rámci toho veškerého optimismu jsem byl pozván na měsíc celý do USA!

2.2.2024 v 8:08 | Karma: 19,23 | Přečteno: 780x | Diskuse| Cestování
  • Počet článků 1306
  • Celková karma 15,86
  • Průměrná čtenost 1153x
Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.