Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zkuste hasit povodeň! - 2. část

Jiří Šlitr měl starosti jak hasit povodeň a Jan Werich se bál přímo o životy: "Jestli tadle potopa nepřestane, ani medák na živu nezůstane." Mně o život nešlo, ale povodeň z pračky se rozhodně hasit nedala.

V první části jsem napsal spíš něco jako předehru. Protože každé správné drama má své předehry a příčiny. Na dramatičnosti následných událostí to však nic nemění. Spíše naopak, přidává jim to správné "koření života".

Ano, "každý svého štěstí strůjcem". Když se vám ale lepí smůla na paty, o štěstí začnete pochybovat. Posuďte sami.

Nuže, "zlobivá" pračka z první části byla definitvně odvezena. A protože akce kolem její opravy vice či méně směřovala k tomuto kroku, měl jsem již pár týdnů před tím předvybrán model jiné pračky.

Sotva se za servisními pracovníky zavřely dveře, otevřel jsem uloženou stránku s vybranou pračkou - č.5. Objednávka byla záležitostí minuty. A protože to bylo kolem poledne, využil jsem nabídky, že za příplatek mi dovezou pračku ještě dnes, a to dokonce včetně montáže v ceně.

Ne, že bych byl tak rozhazovačný. Pět set korun je docela dost. V mém případě ovlivnil toto rozhodnutí nedostatek času a aktuální naprostá vytíženost v práci.

A tak už kolem osmnácté hodiny mi volala parta pracovníků prodejce, že jsou před domem.

Nainstalováno, pánové odjeli a já jsem se vrhnul radostně do praní. A další den znovu... a odešel jsem do práce.

Jenže ouha.

Pracovníci měli den před tím zřejmě pěkně naspěch. Nevím jakým způsobem přidělávali hadici k vodovodu, každopádně to bylo na křivo. Tady to mate názorně vyvedeno.

A tlak vody nemilosrdně pracoval. Po třetím vyprání, kdy jsem už byl v práci, došlo k úniku vody... a k onomu telefonátu kdy jsem v pracovním procesu zdvihl telefon a tam se ozval hlas mého známého: "Pračka vám vytopila byt! Máte tu 5cm vody."

To, že po ukončení pracího cyklu nedošlo k zavření inkriminovaného kohoutu, nebyla moje vina. Ale to už nemá cenu rozebírat. Kamarád si přizval na pomoc známého... a po onom telefonátu se vrhnuli na likvidaci povodně. Raději si to nechci příliš představovat.

Na výsledku to totiž stejně nic nezměnilo. Následující mini foto galerie mluví za sebe.

 

Ani mně se ale nevyhnula likvidace následků povodně. Kontrola stavu zdi za skříněmi. Byla to celodenní dřina a protože na to nechci příliš vzpomínat - tak jen jedno ilustrační foto.

 

Povodeň jsem tedy s pomocí přátel nakonec "uhasil". Ale následky - což ostatně všichni postižení povodněmi vědí - se budu ještě nějakou, možná i drahnou dobu řešit.

Nutno říci, že prodejce pračky č.5 se postavil k problému čelem. Nejenže přislíbil uhradit pojistné škody, ale rovněž sám nabídl zcela novou pračku - v mém životě tedy s pořadovým číslem 6.

Inu, ani tím to neskončilo!

Sotva noví pracovníci převzali pračku č. 5 a nainstalovali č. 6 - tentokrát naprosto perfektně - dal jsem se do praní. Pračka má vrchní plnění. A tím pádem má ve víku nádržku, do které se dávají prací prostředky. V okamžiku, kdy jsem nalil do příslušné části aviváž, nevěřil sem s vým očím. Nádržka protékala!

Vrhnul jsem se k telefonu a honem honem volal pracovníky.

"My už jsme na okruhu," ozvali se, ale pak se slitovali. "Tak my se vrátíme."

Výměna nádržek proběhla přímo na ulici, kam jsem vyběhl v domácích pantoflích - ani jsem to neřešil.

 

No a pračka č. 6 je tedy v záběhu. Ob den ji zaměstnám - mohlo by to být jistě častější. Ale počasí tomu nepřeje. Prší a tak prádlo schne pomalu. Stejně jako následky povodně, kterou jsem musel "hasit".

Doufám, že tím to skončilo.

Pro vás.

Mne ještě čekají úklidy, opravy, malování... atd.

A třeba vám o tom zase napíšu. Jak praví jiní klasikové humoru Šimek-Grossman: "Člověka to potěší, když slyší o cizím neštěstí."

Doufám, že vás příště ale potěším něčím šťatsnějším.

Autor: Martin Faltýn | čtvrtek 25.6.2015 10:10 | karma článku: 7,90 | přečteno: 321x
  • Další články autora

Martin Faltýn

Může za odmítnutí jednání o důchodech rozchod Andreje a Moniky?

Médii probíhá informace, že hnutí ANO odmítlo se zúčastnitní jednání od důchodové reformě. Prý je vláda rozhodnuta prosadit své tak jako tak. Není za tím ale něco víc?

20.4.2024 v 9:59 | Karma: 23,42 | Přečteno: 772x | Ostatní

Martin Faltýn

Než kočička vejce snese...

Cože? Vy neznáte jak je to dál? A vy nevíte, že kočka snáší vajíčka? Vážně jste o tom nikdy neslyšeli? Tak to čtěte dál...

17.4.2024 v 12:05 | Karma: 15,30 | Přečteno: 347x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Kniha jako zjevení

Občas daruji i knihu. Jen tak. Buď chci udělat někomu radost nebo přinést užitek. A nemám ani problém darovat někomu knihu ze své stávající knihovny. Včerejší „darovací akt“ mne ale dost překvapil.

11.4.2024 v 9:49 | Karma: 15,54 | Přečteno: 472x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Panichida za nového slovenského prezidenta Petera Pellegriniho

Jinak se to nedá nazvat. Médii rozdělený český národ se může radovat, že se médiím daří rozdělovat i národ slovenský. Ne nepodobni válečným štváčům přisolují si k novinářům i politici.

7.4.2024 v 9:31 | Karma: 28,91 | Přečteno: 816x | Média

Martin Faltýn

Kolik minut si denně vyšetříte jen pro sebe?

Tím teď nemám na mysli ono "já chci!" - neboli náš bezbřehý egoismus. Mám na mysli právě jen to "udělat si čas pro sebe a na sebe". Denně.

1.4.2024 v 10:30 | Karma: 12,74 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Lídr kandidátky AfD propustí asistenta podezřelého ze špionáže, do voleb půjde

24. dubna 2024  10:12,  aktualizováno  10:32

Europoslanec a lídr kandidátky Alternativy pro Německo (AfD) Maximilian Krah i přes obvinění svého...

Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila

24. dubna 2024  10:22

Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...

Vyberte si jednotku a pozici. Ukrajina se snaží nalákat nové rekruty

24. dubna 2024  10:01

Daleko od zákopů, v nových centrech po celé Ukrajině, nabízejí civilní náboráři vyzbrojení...

KOMENTÁŘ: Na vině je přece vždycky žena... Feriho případ odstartoval změny

24. dubna 2024

Premium Tři roky nepodmíněně a zaplacení odškodného třem obětem. Takovým potvrzením rozsudku v pondělí...

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 16,20
  • Průměrná čtenost 1151x
Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.