Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem se rozhodl bojovat proti Alzheimerovi

Teda pochopitelně nikoli proti německému lékaři Alosi Alzheimerovi, ale proti chorobě, která je po něm pojmenována.

"Alzheimerova nemoc začíná pozvolna. Nejdříve se u nemocného zhoršuje krátkodobá paměť a není schopen se postarat o některé věci v domácnosti. Rychlost, kterou Alzheimerova nemoc postupuje, se u každého postiženého liší. Nemocný má však čím dál větší problémy s vyjadřováním, rozhodováním, nedokončuje myšlenky, je zmatenější. Mění se celá jeho osobnost. V posledních stádiích nemoci už vůbec není schopen se sám o sebe postarat."

Tolik stránky České alzheimerovské společnosti.

Jelikož o p. Alzheimerovi všichni mluví, ale málokdo ví, jak vypadá, dovolte mi zde uveřejnit aspoň jeho foto.

 

Pravdou je, že se mi občas stane, že si na nějaké to jméno či pojem nemohu rychle vzpomenout. Někdy se vybaví později, jindy přijde nápověda... Občas pátrám po založených věcech, zejména pokud jsem je položil na nestandardní místo - prostě si je nezapamatuji. Při psaní vyrábím překlepy... Také má pohotovostní (nikoli standardní) reakční doba, kterou občas potřebuji v práci, je cca 3-4 sec. To je někdy víc než je mi milo.

A tak ve vás postupně začne hlodat otázka:

"Že by mne už začínal postihovat Alzheimer?"

Nu, nepátral jsem do podrobna na internetu... spíše jsem se spolehl na to, co jsem do té doby nachytal "jen tak" ze vzduchu.

Mimo jiné jsem si přečetl, že proti Alzheimerově chorobě je mozek třeba trénovat. A ani už nevím kde, v paměti jsem vyšťáral, že paměť je třeba usilovně a soustavně trénovat, např. luštěním křížovek.

Inu, klasické křižovky známe. Naštěstí jich vychází dnes dost a dost. Kdysi to byl problém. Mohu se ale pochlubit, že jeden můj spolužák již na gymnáziu byl autorem křížovek a občas pěkně zapeklitých. Vzpomínám si, že si jednou stěžoval, že mu v redakci trochu zpackali uveřejnění jedné křížovky. Dle jeho slov zapomněli napsat, že je třeba určitá políčka vybarvit, čímž vznikne uprostřed křížovky srdíčko.

Dnes se spolužák věnuje předeším filozofii a ověnčen je tituly jako prof phdr a csc. Zda tedy Ivan Blecha ještě dnes očas stvoří nějakou tu křížovku, netuším. V kontaktu jsme jen velmi sporadicky.

Inu, křížovky jsem občas luštíval. A tak jsem se rozhodl, že budu proti Alzheimerovi bojovat luštěním!

Jelikož nemám matematický mozek, rovnou zavrhuji sudoku. Honit číslíčka není nic pro mne. Také osmiměrka je na moji netrpělivou povahu poněkud drobnohledná. Ze všech druhů křížovek mám nejraději tzv. švédské křížovky.

A protože nic nedělám polovičatě, zakoupil jsem hned tři, jak vidíte na obrázku výše. Dokonce jsem si zaopatřil měkkou tužku s gumou na konci. A po pár dnech odkládání jsem se konečně do jedné pustil, mozek je třeba trénovat!

Podle toho, jak mi to šlo, jsem pochopil, že Alzheimer mi asi ještě dlouho nehrozí. Pravda asi tři slova, typicky křížovkářská (pro lušitele křížovek hračka i bez slovníku), jsem si našel v internetovém on-line slovníku...

...ale jinak mi to šlo od ruky docela dobře až jsem byl překvapený jak lehce; předčasně uhádnout tajenku taky nebyl problém.

 

A tak jsem z toho vyvodil nakonec jediný závěr:

ALZHEIMER prozatím, naštěstí, není na pořadu dne!

Jsem prostě jenom trochu přepracovaný. Vzpomněl jsem si při tom maně na skvostnou knížku Jerome Klapka Jerome "Tři muži ve člunu", kde kapitolka "Oběť jednoho sta a sedmi fatálních nemocí" končí rezolutními slovy:

"A neláduj si do hlavy věci, kterým nerozumíš!"

 

Inu, evidentně je to i můj případ... Křížovky pak následně věnuji švagrové, která je luštitelským maniakem!

Autor: Martin Faltýn | čtvrtek 3.11.2016 13:00 | karma článku: 18,52 | přečteno: 681x
  • Další články autora

Martin Faltýn

Může za odmítnutí jednání o důchodech rozchod Andreje a Moniky?

Médii probíhá informace, že hnutí ANO odmítlo se zúčastnitní jednání od důchodové reformě. Prý je vláda rozhodnuta prosadit své tak jako tak. Není za tím ale něco víc?

20.4.2024 v 9:59 | Karma: 23,41 | Přečteno: 768x | Ostatní

Martin Faltýn

Než kočička vejce snese...

Cože? Vy neznáte jak je to dál? A vy nevíte, že kočka snáší vajíčka? Vážně jste o tom nikdy neslyšeli? Tak to čtěte dál...

17.4.2024 v 12:05 | Karma: 15,30 | Přečteno: 347x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Kniha jako zjevení

Občas daruji i knihu. Jen tak. Buď chci udělat někomu radost nebo přinést užitek. A nemám ani problém darovat někomu knihu ze své stávající knihovny. Včerejší „darovací akt“ mne ale dost překvapil.

11.4.2024 v 9:49 | Karma: 15,54 | Přečteno: 472x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Panichida za nového slovenského prezidenta Petera Pellegriniho

Jinak se to nedá nazvat. Médii rozdělený český národ se může radovat, že se médiím daří rozdělovat i národ slovenský. Ne nepodobni válečným štváčům přisolují si k novinářům i politici.

7.4.2024 v 9:31 | Karma: 28,91 | Přečteno: 816x | Média

Martin Faltýn

Kolik minut si denně vyšetříte jen pro sebe?

Tím teď nemám na mysli ono "já chci!" - neboli náš bezbřehý egoismus. Mám na mysli právě jen to "udělat si čas pro sebe a na sebe". Denně.

1.4.2024 v 10:30 | Karma: 12,74 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 16,20
  • Průměrná čtenost 1151x
Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.