Ahoj. Koho volíš?

20. 10. 2017 12:21:29
S touhle otázkou se na mne před chvílí obrátil jeden kamarád. Je to dobrý kamarád a mám ho rád. Ale ani on se nedočkal ode mne potřebné odpovědi. Proč?

Existuje několik zlatých pravidel, které mu buď chytří lidé řeknou nebo se k nim prokouše za cenu osobních ztrát sám.

Mezi tato pravidla patří např.:

"Půjčuješ-li kamarádovi peníze, musíš se rozhodnout, co chceš mít: buď peníze nebo kamaráda."

To je opravdu zlaté pravidlo a šáhnete-li si do svědomí, určitě ve svém životě najdete aspoň jeden takový moment.

Pravda, někdy se to zvrtne, že přijdete jak o peníze, tak o kamaráda, který se náhle zdekuje z vašeho života. Takto jsem přišel o kamaráda, se kterým jsem se přátelil víc jak 30 let. A pochopitelně i peníze. Ne sice velké, aby mne to položilo, ale ne zas tak malé, aby mi to bylo jedno.

Nu, musí být.

A další takové zlaté pravidlo zní:

"Nebav se s přáteli o politce a nebo volbách, zejména pokud neznáš jejch politické smýšlení."

Proto mne překvapilo, když mi dnes přes Messenger přišla tato otázka. Rychle jsem přemýšlel, co říci. Co převáží? Kamarádství?

Pak jsem si vzpomněl na příklad mé známé v Americe. Na rovinu, je to moje bývalá šéfová - správná ženská, správná šéfová, žádné ořezávátko. Naučil jsem se od ní spoustu věcí. Jak životních, tak pracovních. A díky tomu, že na mne před 15 lety vsadila a přijala mne do firmy tady v Čechách, jsem tam dodnes. I když ona šéfová už ve firmě není a užívá si zaslouženého důchodu někde v Tennessee, v Nashvilu.

Zůstali jsme tak nějak kamarádi u přes tu obrovskou vzdálenost. Kontakt pochopitelně udržujeme přes sociální média.

Nejsem samozřejmě její jediný známý z té doby. Nedávno však její síť "přátel", jak to označuje ono sociální médium, značně prořídla.

Proč?

Na vině jsou volby amerického prezidenta, ve kterých zvítězil Donald Trump. Byla a je silně proti. Vidí všechny jeho nectnosti a některé důsledky jeho vnitřní politiky nemilosrdně pociťuje i na sobě.

Jenže: už během volební kampaně a zejména pak během voleb a po nich se právě kvůli politickým názorům rozhádala s řadou svých "přátel". Odhaduji, že ta přišla o doboru polovinu kontaktů... Pravda, ona se nikdy s ničím příliš nepárala. Ale na druhou stranu se tak podle mého kvůli hloupé politice připravila o řadu jinak kvalitních lidí ze svého života. Čímž nechci říci, že by ona sama byla hloupá. Právě naopak. Ale toto bylo zkrátka její přesvědčení a její rozhodnutí.

Osobně jsem to příliš nepřivítal. Ne kvůli politce, ale kvůli tomu, že dobrých přátel není nikdy dost... ona zůstala v životě sama a tak si nemyslím, že by třeba někdy v budoucnu nemohla potřebovat zrovna jejich pomoc.

Stál za to Trump?

A tak jsem si položil obdobnou otázku. Zda mi stojí za to, kvůli možným politickým neshodám ztratit ze života kvalitního člověka a kamaráda. I když od něho nic nepotřebuji a výhledově vím, že zrovna od něho ani nikdy nic potřebovat nebudu.

Má odpověď v messengeru proto byla následující:

"Na tuto otázku neodpovídám ani nejbližším členům rodiny."

"Myslel jsem si, že mezi kámošema můžeme pokecat," zareagoval.

To už jsem v tom měl zcela jasno:

"O politice se zásadně nebavím. Ani s kámošema, ani s rodinou."

Stručné jeho "OK" bylo důkazem, že jsem ho zklamal... Já si ale myslím, že právě naopak. Protože, kdyby se ukázalo, že máme rozdílné politické a volební názory, nemuselo by to skončit dobře. Prostě:

"Nebav se s přáteli o politce a nebo volbách, zejména pokud neznáš jejch politické smýšlení."

P.S.:

Těm, kteří se s takovou reakcí na otázku "Koho volíš?" nechtějí smířit, nabízím ještě odpověď mého staršího bratra: "Volím ty správný."

Autor: Martin Faltýn | pátek 20.10.2017 12:21 | karma článku: 19.16 | přečteno: 1059x

Další články blogera

Martin Faltýn

Trochu se nám ty (dez)informace rozmáchly

Zažil jsem poměrně drzý článek, navážející se do jistých aktivit. Cožpak, to navážení by bylo v pořádku. Horší bylo, že autor neochvějně odkazoval na důkazní fakta. Což byla ovšem speciálně z jeho strany dezinformace, jako hrom!

18.3.2024 v 9:09 | Karma článku: 23.64 | Přečteno: 2474 | Diskuse

Martin Faltýn

"Chci" nerovná se "Mám právo"

Zatímco vy jste dnes dočetli seriál o mé cestě do USA v r. 1991/92, já jsem se vrátil a připravuji pro vás blogy z dalšího cestování. Jako vždy mne čekalo po návratu několik věcí: jet lag, clima lag a návrat do české politiky.

15.3.2024 v 10:08 | Karma článku: 15.51 | Přečteno: 450 | Diskuse

Martin Faltýn

Když prvně na Západ, tak do USA - 13

Měsíc jsem prožil na pozvání známé v USA. To už by si člověk pomalu řekl, že je tady skoro doma. Ale kdepak! Zelenáčem je a greenhornem zůstane! A teprve doma začíná zjišťovat, kde že to vlastně byl.

15.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 10.37 | Přečteno: 234 | Diskuse

Martin Faltýn

Když prvně na Západ, tak do USA - 12

Na konci měsíčního pobytu v USA na přelomu 1991/92 jsem se konečně dostal do New Yorku. Musel jsem si to tak trochu prosadit. A udělal jsem dobře. Za pár dní jsem toho zažil tolik, co před tím za měsíc. Včetně největšího trapasu.

11.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 13.29 | Přečteno: 291 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Helena Vlachová

Můj syn

Vždy jsem si přála mít tři syny. Jenže člověk míní a Osud mění. Nakonec zůstalo jen při jednom synovi.

19.3.2024 v 6:37 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Olga Medová

Útřivé

Nevstoupíš dvakrát do stejné... lavice. Lavice Dejvice, rýmovačka...Budova Fakulty architektury od Aleny Šrámkové. Plně obsazené řady. Přednášející za katedrou. Prezentace s fotografiemi.

18.3.2024 v 23:55 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 40 | Diskuse

Pavel Nitka

Jaký to je milý dědeček aneb Stářím moudrost nezískáš...

Vždyť určitě celý život pracoval, staral se o své blízké, jedl jen kvalitní potraviny a nikdy na veřejnosti nemluvil sprostě. Dokonce i mouchám vyrobil ve své dílně krmítko...

18.3.2024 v 19:20 | Karma článku: 8.26 | Přečteno: 258 | Diskuse

Ján Chomík

U kaderníka

Márne sa snažím spomenúť si, kedy som bol prvýkrát u kaderníka. Je to však pravdepodobne jedna z tých spomienok, ktorú moja pamäť už definitívne pochovala.

18.3.2024 v 18:37 | Karma článku: 5.18 | Přečteno: 87 | Diskuse

Josef Ulman

Ja ně prarassijskij...!

Včera jsem na jednom fóru dostal tip na video nechvalně proslulého Petra Hájka, ve kterém dělá rozhovor s Jindřichem Rajchlem.

18.3.2024 v 10:10 | Karma článku: 21.08 | Přečteno: 539 | Diskuse
Počet článků 1301 Celková karma 14.69 Průměrná čtenost 1155

Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...