Vichřice v Česku zabíjela, ničila rozvody, zastavila vlaky... a mně?

29. 10. 2017 16:28:24
Když se živly rozběsní, je to zlé. Mohli bychom do toho zahrnovat klidně i živly kriminální nebo politické - a někdy nejsou, jak známo, daleko od sebe. Ale jde mi jen o ten živel dnešní: přírodní.

A nejhorší je počasí typu: psa bys ven nevyhnal.

Ale vy musíte. Protože už dva dny se staráte, vaříte, děláte snídaně i svačiny... a který chlap dokáže nakoupit tak, aby mu vystačily potřebné zásoby na tři dny? Znáte to, dámy, jistě samy. Plná lednička, ale když jde o snídani nebo "svačinu sebou" - k jídlu doma nic není.

A tak jsem se krátce po sedmé "vyhnal" do blízkého supermarketu - který jediný měl od sedmi otevřeno. V osm hodin start... čili mnoho času na šest svačinových jídel nezbývá.

Patřím mezi ty lidi, kteří si umějí věci organizovat (koneckonců, přesně to mne živilo řadu let a nejen u filmu). A tak jsem tedy vyrazil, s jadnou představou nákupu; ba ani deštník jsem nezapomněl.

A co víc... coby člověk moderní techniky, a tedy i aplikací v mobilech, jsem se podíval jaké je venku počasí. Jistě pohled z okna mi řekne, jak je momentálně venku. Ale už mi neřekne, kolik že je stupňů, zda prší nebo dokonce fouká vítr... Jistě, možná někdy v budoucnu budeme mít taková "chytrá okna", ale tak daleko ještě nejsme. A tak musí stačit chytrý mobil.

Jenomže žádný chytrý mobil a sebelepší aktuální stav počasí včetně grafů a snímků z radaru - i když nezapomenete doma deštník (a to jsem se pro něj vracel z chodby!) - vás nepřipraví na tu "činu", která se odehrává venku.

Déšť, přes celý deštník, mne bičoval... choulil jsem se pod ním a sledoval jen závany větru, který se snažil mi jej vyrvat z rukou. A to jsem měl ještě kliku, že jsem byl mezi domy.

O poznání horší to bylo, když jsem přešel do otevřeného prostoru ulice, kdy mne intenzivní déšťi i vitr zasáhly s plnou silou. Po několika dalších krocích jsem měl dole úplně promáčené nohavice. S každým krolem se mi lepily na lýtka a já se probíjel vpřed... k supermarketu.

Celá ta vichřice byla svým způsobem poetická... byť překvapující.

"Posledním" překvapením byl náhlý poryv, který mi obrátil deštník. Déšť kupodivu na tu chvíli přestal nebo vítr ten vodopád odhodil jako nic... Takže jsem stačil deštník zkorigovat. Bohužel, za cenu ztrát.

Ano, vichr v Čecháh zabíjel lidské životy, lámal stormy, ničil rozvody elektrické energie, zastavil vlaky...

...a mně?

Mně - i když to není srovnatelná tragédie - zničil deštník!

Živly si zkrátka berou své.

Je to jako v té anekdotě:

"Rozdíl mezi ženou a vichřicí?
Vůbec žádný. Když přichází je vlhká a rychlá, když odchází bere s sebou domy, auta..."

Autor: Martin Faltýn | neděle 29.10.2017 16:28 | karma článku: 13.06 | přečteno: 684x

Další články blogera

Martin Faltýn

Taky jde na vás jaro?

Kocour chce ven na balkón, květiny chtějí ven na záhon, i ta zasazená semínka se už probudila k životu. A v nás se celkově probouzí síla, energie... náhle máme chuť se pustit do nových věcí, třeba i voleb.

22.3.2024 v 9:59 | Karma článku: 13.48 | Přečteno: 206 | Diskuse

Martin Faltýn

Trochu se nám ty (dez)informace rozmáchly

Zažil jsem poměrně drzý článek, navážející se do jistých aktivit. Cožpak, to navážení by bylo v pořádku. Horší bylo, že autor neochvějně odkazoval na důkazní fakta. Což byla ovšem speciálně z jeho strany dezinformace, jako hrom!

18.3.2024 v 9:09 | Karma článku: 28.03 | Přečteno: 3848 | Diskuse

Martin Faltýn

"Chci" nerovná se "Mám právo"

Zatímco vy jste dnes dočetli seriál o mé cestě do USA v r. 1991/92, já jsem se vrátil a připravuji pro vás blogy z dalšího cestování. Jako vždy mne čekalo po návratu několik věcí: jet lag, clima lag a návrat do české politiky.

15.3.2024 v 10:08 | Karma článku: 16.05 | Přečteno: 482 | Diskuse

Martin Faltýn

Když prvně na Západ, tak do USA - 13

Měsíc jsem prožil na pozvání známé v USA. To už by si člověk pomalu řekl, že je tady skoro doma. Ale kdepak! Zelenáčem je a greenhornem zůstane! A teprve doma začíná zjišťovat, kde že to vlastně byl.

15.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 11.75 | Přečteno: 266 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 21 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 13.10 | Přečteno: 241 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 17.78 | Přečteno: 419 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.06 | Přečteno: 106 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 31.12 | Přečteno: 583 | Diskuse
Počet článků 1302 Celková karma 14.95 Průměrná čtenost 1156

Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...