Nejhezčí pohádky stejně vyprávějí rodiče

1. 11. 2017 19:01:07
Který rodič aspoň jednou nevyprávěl svému dítěti nějakou pohádku! Nemyslím tedy čtení, ale převyprávění nějaké pohádky z paměti a nebo - což je ještě lepší - z vlastní fantazie. Jako třeba dnes.

Seděl jsem v tramvaji a příliš jsem své okolí nevnímal. Cestujcí nastupovali, vystupovali, různě se míchali... a já jsem nezúčastněně pozoroval cvrkot za oknem.

Až pojednou se za mnou ozval docela příjemný mužský hlas:

Tak budeme pokračovat v pohádce.

Odpovědí bylo ticho. Ale ta naléhavost mne zaujala, tím spíše, že se pohádka začala vyvíjet poněkud neočekávaně.

Zvířátka se rozhodla, že pojednou na výlet. A že pojedou...

...autem - vstoupil do toho dětský hlásek. Malá holčička, která pozorně naslouchala tatínkovu vyprávění.

Tak tedy autem - nenechal se tatínek vyvést z míry tím dětským imperativem.

Auto bylo modrý Volkswagen... nadechl se tatínek, ale než mohl pokračovat, dětský hlásek přikázal:

Ne modrý. Byl barevný.

Byl barevný - souhlasil tatínek. A želva se posadila za volant, že bude řídit.

Želva ne - korigovala opět malá slečna. - Nosorožec.

Za volant si sedl nosorožec a vedle si sedla želva - navrhnul tatínek, ale znovu neuspěl.

Vedle si sedla hyenka. Želva seděla vzadu. - Tomu se nedalo odporovat.

Želva seděla vzadu - pokračoval tatínek bez hnuti brvou pohádkovým hlasem (a trochu mi tou trpělivostí i intonací připomněl pana Zdeňka Svěráka, byť v trochu energičtějším podání). - A vedle ní ... (omluvte mne, čtvrté zvířátko jsem zapomněl) A pak si všichni zapnuli kšandy, až to zacvaklo. - Vnesl do vyprávění pohádky tatínek výchovný prvek. A rozjeli se.

Odpovědí bylo ticho a bylo znát, že holčička napjatě i pozorně poslouchá, co bude na výletě (stejně jako já).

Vyjeli tady na silnici a najednou přijeli na křižovatku. A rozsvítila se na semaforu červená. Jenomže, hroch jel dál a nebrzdil. Najednou někdo zvolal: pozor červená!

A byla to hyenka - prosadil se dětský hlásek.

Ano byla to hyenka - okamžitě se přizpůsobil tatínek - protože, jak seděla vedle hrocha, tak lépe viděla.

Ano byla to hyenka - konstatovala spokojeně malá slečna. Ani se nemusela dožadovat, jak to bylo dál, protože tatínek spolehlivě pokračoval.

A hroch se omluvil: jéje, promiňte. Já jsem to přes ten můj velký roh neviděl. - A ještě dobře, že zastavil, protože přes křižovatku projel ježek...

Dikobraz.

...projel dikobraz. Pak se rozsvítila zelená a zvířátka jela dál.

A já jsem dál poslouchal. Neméně napjatě, než ta holčička. Stručně řečeno během dalších zhruba 5 minut: zvířátka projela lesem na mýtinu, tam byla kravička s telátkem. A želva navrhla, že poprosí kravičku o mléko, jestli by si mohli nadojit, protože vzadu v kufru měli dvě velké flašky...

Ten tatínek by měl napsat knížku pohádek, blesklo mi hlavou. A asi v půli toho vyprávění mi to nedalo a otočil jsem se. Tatínek byl skoro dvoumetrový, vypadal trochu jako hudebník undergroungu... s delšími vlasy, ale na sobě měl rovný dlouhý látkový kabát, který z jej řadil spíše někam mezi spisovatele. Holčička v růžové bundičce měla na hlavě bílý pletený čepeček a rozhodně svým vzhledem ani vzrůstem nedělala dojem malé princezny, která tak pohotově korigovala tatínkovu pohádku k obrazu svému.

KONEC pohádky vám ale nepovím. Neznám ani její ZAČÁTEK. Tatínek s dcerkou do mého života v tramvaji vstoupili a zase z něj vystoupili.

Každopádně mi z toho bylo blaze na duši, že takhle nějak by to mělo být.

A připomnělo mi to pochopitelně mého tatínka. Ten mi také vyprávěl svoje moderní pohádky - pro změnu na dobrou noc. Byly o malých čertech, protože v mé době byly populární večerníčky Štěpánky Haničincové a její Čertík Bertík. A táta vyprávěl, vymýšlel pro změnu čertí skopičiny až se máma smála a hubovala jej, ať už toho nechá, že je čas spát... To bylo před nějakými tak 55 lety, kdy mi bylo stejně jako té dnešní holčičce v tramvaji.

A to vyprávějí jejího tatínka mi neomylně atmosférou i stylem připomnělo jednu známou písničku. Tak pokud máte chuť, přehrajte si ji. Ať máte dneska hezký den, tak jako já. A abyste si vzpomněli, kdy vám kdo taky někdy vyprávěl pohádku - pokud možno svou vlastní, ze své fantazie - a vy jste poslouchali, naslouchali a také se pohádky sami účastnili...

Autor: Martin Faltýn | středa 1.11.2017 19:01 | karma článku: 11.81 | přečteno: 286x

Další články blogera

Martin Faltýn

Letos jako před rokem - Malajsie a navíc Thajsko

Rok se s rokem shledal a nikdy bych nevěřil, že prakticky po roce se znovu podívám do Malajsie a letos také, prvně v životě, do Thajska. A protože dvakrát do stejné řeky opravdu nevstoupíte, věřte mi - bude o čem psát.

29.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 61 | Diskuse

Martin Faltýn

Taky jde na vás jaro?

Kocour chce ven na balkón, květiny chtějí ven na záhon, i ta zasazená semínka se už probudila k životu. A v nás se celkově probouzí síla, energie... náhle máme chuť se pustit do nových věcí, třeba i voleb.

22.3.2024 v 9:59 | Karma článku: 13.49 | Přečteno: 208 | Diskuse

Martin Faltýn

Trochu se nám ty (dez)informace rozmáchly

Zažil jsem poměrně drzý článek, navážející se do jistých aktivit. Cožpak, to navážení by bylo v pořádku. Horší bylo, že autor neochvějně odkazoval na důkazní fakta. Což byla ovšem speciálně z jeho strany dezinformace, jako hrom!

18.3.2024 v 9:09 | Karma článku: 28.03 | Přečteno: 3853 | Diskuse

Martin Faltýn

"Chci" nerovná se "Mám právo"

Zatímco vy jste dnes dočetli seriál o mé cestě do USA v r. 1991/92, já jsem se vrátil a připravuji pro vás blogy z dalšího cestování. Jako vždy mne čekalo po návratu několik věcí: jet lag, clima lag a návrat do české politiky.

15.3.2024 v 10:08 | Karma článku: 16.05 | Přečteno: 482 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 28.38 | Přečteno: 547 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 50 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 299 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 525 | Diskuse
Počet článků 1303 Celková karma 14.96 Průměrná čtenost 1155

Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...