Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Trumpa neznám, ale chtěl jsem jeho kravatu, Putina neznám taky

a nechci od něj vůbec nic. Zato mám v Rusku již 40 let tři skvělé kamarády, což o tom postarším týpkovi ve Washingtonu, který ke mně natáhnul ruku, říci nemohu.

Kravatu jsem chtěl Trumpovy značky, pochopitelně, nikoli přímo od něho. Bohužel, evropská nabídka je v tomto směru mizerná a Amazon v USA podléhá celním obstrukcím ze strany Evropské Unie.

Ani se příliš Trumpovi nedivím, že je na EU naštvaný. Já taky.

Kravata se tedy nekonala (klasická délka, protože Trump vzhledem ke své postavě nabízí i prodloužené varianty). A Amazon byl natolik solidní, že mi bez skrupulí automaticky vrátil peníze za "mylnou" objednávku. A nešlo o malou částku, skoro 2000 korun.

Ze studií v Rusku, tehdejším Sovětském svazu, jsem si naopak přivezl spoustu "kravin"... včetně toho, že mne tehdy bratr uháněl, ať přivezu tehdejší hit č.1 - mikrovlnku. Psal se rok 1980. Jak vypadala dodnes netuším (sehnat ji bylo těžší než koupit diamant Koh-I-Noor), ale asi to byla menší atomová/laserová katedrála.

Mít dobré kamarády a přátele je naopak k nezaplacení. A přátelit se s někým víc jak 40 let, uznejte, to už je přátelství. které za něco stojí. S kameramanem Vladimírem se přátelíme od studentských let, kdy jsme spolu točili absolvenstký film. Viktora znám z natáčení koprodukčního filmu v Mosfilmu a Igora z vojny. Děsila mne vždy jediná představa: že by došlo k válce a my se ocitli proti sobě na válečném poli tváří v tvář (I když válka 2. poloviny 20. století by asi nebyla konvenční).

Americký polo bezdomovec mne v r. 1991 pro změnu vyděsil k smrti, když jsem tehdy porušil dobrou radu a nepsané pravilo: "na nikoho se nedívej". Chtěl bych vás vidět, zda by vám se to podařilo, kdybyste najednou potkali ... no prakticky Krakonoše.

A tak jsem se zadíval a on automaticky natáhl žebravou ruku a šel s upřeným pohledem na mne. Uhnul jsem pohledem jako bych dostal facku, srdce mi bušilo až v krku... on prošel kolem mne, nic se nestalo a málem jsem omdlel.

Ani později v New Yorku jsem nikoho nepotkal a nespřátelil se... ani s Milošem Formanem ani s jeho výkonným producentem Michaelem Hausmanem, kterého jsem tam jel hledat. (Abych napravil váš dojem k mé osobě: dnes mám pár přátel i mezi Američany, zvláště jednu Američanku, která je dokonce bohemistkou.) A tak vám z oné doby nabídnu aspoň tehdejší foto pohledu na záliv a Sochu Svobody. Blíž jsem se k ní také nedostal.

 

Vázán osobními vzpomínkami, sledoval jsem schůzku Trump - Putin.

A sleduji i ohlasy a reference o nich.

Docela me to štve. Jak všichni ti dobráci, u nás i v USA, politici ... mediální "experti"... veřejnoprávní redaktoři tu schůzku jen kritizují. V podstatě jedině oni vědí, jak ta schůzka měla probíhat, co se na ní mělo řešit, jak měl kdo ke komu přistupovat a tak podobně. Je mi z nich na zvracení.

Protože v politika se dělá úplně jinak.

A Trump  a Putin vykročili tím nejlepším směrem, co v daném případě mohli - konečně zahájili spolu dialog. A nikoli o minulosti, ale o budoucnosti.

A jen ti dobráci to nevidí. Je baví lidi rozeštvávat, nikoli sjednocovat.

 

 

 

 

Autor: Martin Faltýn | pondělí 16.7.2018 22:15 | karma článku: 23,44 | přečteno: 406x
  • Další články autora

Martin Faltýn

Může za odmítnutí jednání o důchodech rozchod Andreje a Moniky?

Médii probíhá informace, že hnutí ANO odmítlo se zúčastnitní jednání od důchodové reformě. Prý je vláda rozhodnuta prosadit své tak jako tak. Není za tím ale něco víc?

20.4.2024 v 9:59 | Karma: 23,41 | Přečteno: 768x | Ostatní

Martin Faltýn

Než kočička vejce snese...

Cože? Vy neznáte jak je to dál? A vy nevíte, že kočka snáší vajíčka? Vážně jste o tom nikdy neslyšeli? Tak to čtěte dál...

17.4.2024 v 12:05 | Karma: 15,30 | Přečteno: 347x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Kniha jako zjevení

Občas daruji i knihu. Jen tak. Buď chci udělat někomu radost nebo přinést užitek. A nemám ani problém darovat někomu knihu ze své stávající knihovny. Včerejší „darovací akt“ mne ale dost překvapil.

11.4.2024 v 9:49 | Karma: 15,54 | Přečteno: 472x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Panichida za nového slovenského prezidenta Petera Pellegriniho

Jinak se to nedá nazvat. Médii rozdělený český národ se může radovat, že se médiím daří rozdělovat i národ slovenský. Ne nepodobni válečným štváčům přisolují si k novinářům i politici.

7.4.2024 v 9:31 | Karma: 28,91 | Přečteno: 816x | Média

Martin Faltýn

Kolik minut si denně vyšetříte jen pro sebe?

Tím teď nemám na mysli ono "já chci!" - neboli náš bezbřehý egoismus. Mám na mysli právě jen to "udělat si čas pro sebe a na sebe". Denně.

1.4.2024 v 10:30 | Karma: 12,74 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 16,20
  • Průměrná čtenost 1151x
Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.