Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tisíc řečí - tisíc bohyň: aneb já nejsem ezoterik!

Všechny tyhle zázračnosti se vydávají za světoborné objevy. Hlavně: zahaleny mlhou těch, kteří je sami hlásají, vytvářejí kolem sebe auru zázračnosti, nepochopitelnosti - a podobné nesmysly. Přitom, v jednoduchosti je síla.

Většinou to bývá tak, že tIsíc řečí, tisíc ezoteriků - tisíc názorů.

Ti nejrozumnější zastávají názor, že cest je mnoho, ale cíl je jenom jeden.

Už jako puberťák jsem si vytvoři jinou tezi.

  • V 15 chce člověk zachránit celý svět
  • Ve 35 svou rodinu a své blízké
  • V 55 aspoň sebe.

A protože už tehdy jsem byl ironik, dodal jsem k tomu:

Nezachrání ani jedno, ani druhé, ani třetí.

Od té doby se kolem mne začal zjevovat svět zázraků, kouzel a co já vím co ještě. Tehdy k nám přes železnou oponu toho mnoho neproniklo.

Pamatuji se. jaký hit a jaký kušmt bylo sehnat knihu Jitro kouzelníků. Mimochodem, zázrakem tehdy bylo třeba i jen sehnat Bibli.

Jiné nauky se k nám dostávaly velmi okleštěné, ne-li přímo vykleštěné.

Jako třeba joga. Tak zvaná van Lyssebethova evropská škola hata-jogy. Když jsem ji v půli 80.let cvičil, přemýšlel jsem co mi na tom chybí... Pak jsem to v okamžiku jakýchsi fantasmagorických jogových představ pochopil: duchovní rozměr. A praštil jsem s jogou z hodiny na hodinu. Nehodlal jsem zcvokařit jen proto, že jsem neznal význam podstaty těch cvičení. Autora samotného jsem "prokoukl" v okamžiku, kdy jsem zjistil, že je trantrik. Inu, někoho cvičení jogy za účelem zvyšování sexuální nadrženosti tímto způsobem uspokojuje.

Potkal jsem mnoho věcí na různých úrovních. Stal jsem se více méně pozorovatelem, proto mi možná v jisté formě bylo přiděleno "jméno" Neměnný návštěvník.

Autor při buddhistické iniciaci, kterou provádí Lama Ole Nydahl. (1995)

Vždy jsem se snažil ale držet si kritický odstup a uvažovat zdravým rozumem a ne nějakým fanatismem.

Protože nejhorší jsou takoví ti mnohoslovní duchovní řečníci typu já jsem/nejsem ezoterik, já jsem jiný... šaman, kouzelník, bohyně nebo divoženka, víla...  potažmo bohoslovec - je jedno jestli na sobě máte sutanu, oranžové roucho, kaftan nebo větve s listím. Inu, je to jako u všech ezoteriků... kteří si myslí, že zabalením prostých pravd do myšlenkových slátanin prospějí lidstvu.

Přitom jde v pricipu o velmi jednoduché věci. Jenže objevit je pro sebe (nikoli pro celé lidstvo), je mnohem těžší - zejména, když se do toho pustí tlachalové svými slovními ~újmy.

Všimněte si, že jsou to sami nezřídka lidé vnitřně neupořádaní, s rozervaným nitrem, obklopeni údajnými božskými myšlenkami, které objevili a mají neutuchající touhu se o ně podělit a změnit vás nebo lidstvo.

To vše samozřejmě využívají různí pořadatelé lekcí, kurzů, festivalů, organizátoři zázračných center, magických cest a setkání...

Festivaly prodejců a hledačů štěstí.

Napadá mne ještě spousta "tezí" na toto téma. Odpustím si je.

Řada lidí jistě potřebuje pomocnou ruku, návod... ale když vidím ty stovky lidí, kteří bloumají po podobných akcích a zoufale hledají štěstí nebo aspoň zázrak... A pokud možno něco rychlého a jednoduchého.

Jenže v tom nepřeberném množství se špatně hledá. Proč?

Protože nejtěžší je umět sdělovat, myšlenky jednoznačně, srozumitelně a jednoduše. Protože nejtěží je vědět, kde hledat. Protože jednoduché věci jsou ty nejtěžší a najít je není snadné. Na příklad?

Smyslem života je to, proč člověk aktuálně žije.

Víru, Boha, přesvědčení, klid...

...najde člověk jedině v sobě.

...ne v kostele, práskáním sebou na kobereček (dobrý tělocvik) nebo poskakováním u ohně jak divoženka. Ani odýmením se tisíci tyčinek, popíjením zázračných lektvarů (maximálně si přivodíte pořádnou otravu, jak proběhl před několika lety známý skandál), tím méně bušením do bubínků, rozechvíváním mís nebo poslechem ezohudby...

 

 

...ba ani karty a hvězdy vám nepoví, možná napoví...

(Prodavači štěstí vám to vše samozřejmě rádi prodají, ale to to nejde.)

Nic není bez následků.

Stačí? Pokud ne, bádejte sami.. Jistě sami na to přijdete. Bez kouzelných pomůcek a mnohaslovných nápověd. Včetně víry.

 

V co tedy věřím já?

Věřím v sama sebe.

Důveřuji přátelům...

Hledám jak problémy řešit, nikoli je přidělávat.

...jako základ pro život by to mohlo stačit. Jenomže než se k těmto moudrům člověk propracuje, je to fuška a život skoro pryč.

 

Co máte napsáno v ruce Osudem?

 

.

Foto: autor a archiv autora.

Autor: Martin Faltýn | sobota 16.3.2019 9:19 | karma článku: 14,46 | přečteno: 278x
  • Další články autora

Martin Faltýn

Může za odmítnutí jednání o důchodech rozchod Andreje a Moniky?

Médii probíhá informace, že hnutí ANO odmítlo se zúčastnitní jednání od důchodové reformě. Prý je vláda rozhodnuta prosadit své tak jako tak. Není za tím ale něco víc?

20.4.2024 v 9:59 | Karma: 23,57 | Přečteno: 779x | Ostatní

Martin Faltýn

Než kočička vejce snese...

Cože? Vy neznáte jak je to dál? A vy nevíte, že kočka snáší vajíčka? Vážně jste o tom nikdy neslyšeli? Tak to čtěte dál...

17.4.2024 v 12:05 | Karma: 15,30 | Přečteno: 349x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Kniha jako zjevení

Občas daruji i knihu. Jen tak. Buď chci udělat někomu radost nebo přinést užitek. A nemám ani problém darovat někomu knihu ze své stávající knihovny. Včerejší „darovací akt“ mne ale dost překvapil.

11.4.2024 v 9:49 | Karma: 15,54 | Přečteno: 472x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Panichida za nového slovenského prezidenta Petera Pellegriniho

Jinak se to nedá nazvat. Médii rozdělený český národ se může radovat, že se médiím daří rozdělovat i národ slovenský. Ne nepodobni válečným štváčům přisolují si k novinářům i politici.

7.4.2024 v 9:31 | Karma: 29,00 | Přečteno: 817x | Média

Martin Faltýn

Kolik minut si denně vyšetříte jen pro sebe?

Tím teď nemám na mysli ono "já chci!" - neboli náš bezbřehý egoismus. Mám na mysli právě jen to "udělat si čas pro sebe a na sebe". Denně.

1.4.2024 v 10:30 | Karma: 12,74 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 16,21
  • Průměrná čtenost 1151x
Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.