Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mám velkou nohu

No mám, no. Nikdo s tím nic nenadělá, ani Babiš nebo Zeman. (Ale o nich blog opravdu není.) Jedno ze vzácných dědictví po rodičích...

Ano, jedno ze vzácných GENTICKÝCH dědictví po rodičích... zjeména pak po mé matce. Ta mi odkázala nejen ji, ale i sklon k obezitě.

O to je ta noha větší.
Navíc plochá a s vysokým nártem.

Majitelé podobných nohou - sami uznáte, že kupovat v takovém případě boty, to je šílenství, utrpení, horor, detektivka a um. Ne každý má, bohužel, tisíce na to, aby si nechal ušít boty u ševce podle svého kopyta, které mu dotyčný rád zhotoví a "založí".

Konfekční výrobci obuvi mají představu, že snad rodiče svým dětem zamykají nožky do jakýchsi středověkých "palečnic" (co byla mučidla, ale tohle by muselo být stejné), aby noha nenarostla a zůstala malinká... Nebo se shlédli v pohádce o Popelce a jejím střevíčku. Ten nedokázala obout ani macecha, ani její protivná dcera (či dvě - to podle verze).

Jako zázrakem se mi tedy podařilo před 4 roky najít vhodné boty - nez šněrování.

Vhodné ano. Leč opět "s ručením omezeným".

To je další "bolest" dnešních výrobců. Cokoli se vám s obuví stane, tak prohlásí, že jste ji použili nevhodným způsobem -  např. jste s ní chodili ve vlhku nebo dokonce v dešti; nedejbože v městském sněhu... V jejich představách máte nosit boty pravděpodobne jenom doma v bytě. (A venku chodit na boso nebo v holínkách. Ty by snad ještě uznali, pokud nebude mrznout...)

Je na snadě, že jsem své tehdy nové botky nosil řádně-neřádně. Ale hlavně sem si lebedil, že mi konečně nějaké boty sedí. Jednoho dne jsem šel ovšem do práce, za mírného pražského otravného dešte a... kdy jsem zasedl "ke strojům", zjistil jsem, že mám mokro v botách. Na začátku osmihodinové směny, nic moc. Boty jsem promptně zul, ponožky vyměnil (jisté části náhradního oblečení mám ve skříňce vždycky). Pak jsem boty vycpal novinovým papírem a podrobil procesům sušení... Doma jsem následně zjisitl, že...

...že prostě praskla gumová podešev. A nejen jednou, ale jak na tanečních "pata, špička, celá noha".

Co s tím?

I vzal jsem speciální obuvní chemoprenové lepidlo na obuv a jak se lepit. Určitě mi potvrdíte, že podobná lepidla, rychleschnoucí zvláště, nejlépe lepí a drží na prstech. Tady se to povedlo dokonale, protože lepidlo tou prasklinou proteklo dovnitř, na ruku, kterou jsem botu přidržoval. Inu, nakonec jsem botu zalepil, sebe rozlepil... ale lepit se to muselo opakovaně, aby se proště díry zacelily. Také nové vložky do bot milosrdně změkčily případné hrbolatiny.

A chodil jsem vesele dál.

Za cenu podobných "úprav" další celé dva roky.

Až předevčírem. Pracoval jsem na zařízení, udělal jsem pohyb nohou a najednou se ozvalo takové tiché, temné: "rup!" Cožpak o to, sluch já mám dobrý. A hned jsem se podíval směrem k onomu zvuku.

Jistě nemusím více komentovat.

Protože se to stalo uprostřed směny, asi chápete, že ten den jsem mimo kancelář toho mnoho nenachodil. Maximálně na WC a zpět. (Jídlo jsem měl ten den naštěstí stylem "dojídání domácích zásob".)

Nezbylo mi, než se druhý den vydat (naštěstí v náhradní sportovní obuvi) pro nové botky.

Nabídka v nejmenované firemní prodejně mne nepřekvapila. I pro muže, šířkou nohy a výškou nártu - vesměs Popelčiny pantoflíčky pro muže (abychom byli genderově správně, v tom případě: Popelákovy...). Nakonec jsem jakž takž boty našel: ovšem ouha - pouze více či méně hnědé. Od ochotných, jinak se poněkud nudících (drbajících) prodavaček jsem si vypůjčil lžíci na boty.

A pak jsem se jal zkoušet. Jak odhadem podle "kopyta" tak podle velikosti.

No, mnoho mi toho k vyzkoušení nezbylo. Asi tři-čtyři modely.

Dva modely propadly hned při prvním pokusu. To znamená, že jsem se do nich nedostal ani lžící. Tuším, do třetího modelu jsem se narval a s obrovskou úlevou jsem jej hned sundal z nohy.

Teprve čtvrtý model byl jakž takž. Ovšem, k mému překvapení až velikost 42 (z mé aktuálně vel.40). Takže, ehm, trošinku plavu na délku. Ale jinak, konfekční elegance sama, jak můžete posoudit.

 

Ani tady to ale nebylo bez chybičky. Pravá bota mne trochu uvnitř řezala. Už už jsem byl rozhodnut boty odmítnout, když jsem si uvědomil, že v regálu je ještě jedna krabice s touto velikostí. A z ní pravá bota seděla bez řezání! Tak jsem si to prohodil a bylo to.

Dokonce jsem si u pokladny nechal boty za příplatek impregnovat. Prý proti vlhku.

Teď už zbývá jen doufat, že botky trochu vydrží. Přinejmenším ty dva roky, jak má být. Ale jeden nikdy neví.

Protože, mám velkou nohu.

- - - - -

Foto: Martin Faltýn

P.S.: Velikost prvních dvou foto je zvolena záměrně. Nemusíte taky vidět všechno.

 

Autor: Martin Faltýn | čtvrtek 19.9.2019 12:47 | karma článku: 11,03 | přečteno: 332x
  • Další články autora

Martin Faltýn

Může za odmítnutí jednání o důchodech rozchod Andreje a Moniky?

Médii probíhá informace, že hnutí ANO odmítlo se zúčastnitní jednání od důchodové reformě. Prý je vláda rozhodnuta prosadit své tak jako tak. Není za tím ale něco víc?

20.4.2024 v 9:59 | Karma: 23,57 | Přečteno: 786x | Ostatní

Martin Faltýn

Než kočička vejce snese...

Cože? Vy neznáte jak je to dál? A vy nevíte, že kočka snáší vajíčka? Vážně jste o tom nikdy neslyšeli? Tak to čtěte dál...

17.4.2024 v 12:05 | Karma: 15,31 | Přečteno: 351x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Kniha jako zjevení

Občas daruji i knihu. Jen tak. Buď chci udělat někomu radost nebo přinést užitek. A nemám ani problém darovat někomu knihu ze své stávající knihovny. Včerejší „darovací akt“ mne ale dost překvapil.

11.4.2024 v 9:49 | Karma: 15,55 | Přečteno: 474x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Panichida za nového slovenského prezidenta Petera Pellegriniho

Jinak se to nedá nazvat. Médii rozdělený český národ se může radovat, že se médiím daří rozdělovat i národ slovenský. Ne nepodobni válečným štváčům přisolují si k novinářům i politici.

7.4.2024 v 9:31 | Karma: 29,00 | Přečteno: 817x | Média

Martin Faltýn

Kolik minut si denně vyšetříte jen pro sebe?

Tím teď nemám na mysli ono "já chci!" - neboli náš bezbřehý egoismus. Mám na mysli právě jen to "udělat si čas pro sebe a na sebe". Denně.

1.4.2024 v 10:30 | Karma: 12,74 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 16,42
  • Průměrná čtenost 1151x
Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.