Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Víte co je to

30 mikrogramů mRNAvakcíny proti onemocnění COVID-19 (zapouzdřené v lipidových nanočásticích)? Jednovláknová mediátorová (messenger) RNA (mRNA) s čepičkou na 5´ konci vyráběná in vitro nebuněčnou transkripcí z příslušných matricí?

Tedy, abych to uvedl znovu a úplně:

"30 mikrogramů mRNA vakcíny proti onemocnění COVID-19 (zapouzdřené v lipidových nanočásticích). Jednovláknová mediátorová (messenger) RNA (mRNA) s čepičkou na 5´ konci vyráběná in vitro nebuněčnou transkripcí z příslušných matricí DNA a kódující spike (S) protein viru SARS-CoV-2."

To je složení vakcíny, prosím.

Pozlobil jsem tím kamaráda, když se mne přes chat ptal jakou chemii mi dali.

Samozřejmě, že odpovědí byl příslušně kyselý smajlík a tak jsem mu tu značku výrobce rozšifroval.

No a vy?

Vy můžete hádat nebo zpětně googlit, aby to nebyla reklama.

 

Jinak pro pořádek: dostal jsem včera druhou dávku. O té první jsem vám napsal už zde. Tentokrát se sestřička trefila na poprvé; spolu s panem doktorem se zasmáli nějakému tomu mému vtipu. A šel jsem.

Tedy: šli jsme. Neb jsme měli s mým malajským přítelem očkování ve společný den. Následovalo foto "na památku" pro sociální sítě. A šli jsme domů.

 

A co dnes?

  • horečku jsem neměl žádnou (36,6C)
  • ruka mne přestala bolet dnes ráno
  • jediný příznak je únava

Nikde jsem ovšem neblbnul, nepřeháněl to. Po příchodu domů jsem se šel prospat (únava se začínala projevovat) a dál se uvidí.

Pravdou je, že ani teď ani po uvolněních či inkubaci vakcinace nehodlám celou situaci podceňovat a poctivě nosím roušku, kdykoli jsem ve kontaktu s nějakou cizí osobou.

Bezpečnost především.

Autor: Martin Faltýn | sobota 26.6.2021 12:01 | karma článku: 13,89 | přečteno: 425x
  • Další články autora

Martin Faltýn

Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 1

Přiznám se, že teprve nyní jsem jakž takž získal odstup od třítýdenní cesty do Thajska a Malajsie, kde jsem působil spíše jako doprovod a delegát, než jako účastník dovolené. Osudu zkrátka člověk neunikne.

2.5.2024 v 8:08 | Karma: 12,68 | Přečteno: 278x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Může za odmítnutí jednání o důchodech rozchod Andreje a Moniky?

Médii probíhá informace, že hnutí ANO odmítlo se zúčastnitní jednání od důchodové reformě. Prý je vláda rozhodnuta prosadit své tak jako tak. Není za tím ale něco víc?

20.4.2024 v 9:59 | Karma: 24,17 | Přečteno: 803x | Ostatní

Martin Faltýn

Než kočička vejce snese...

Cože? Vy neznáte jak je to dál? A vy nevíte, že kočka snáší vajíčka? Vážně jste o tom nikdy neslyšeli? Tak to čtěte dál...

17.4.2024 v 12:05 | Karma: 15,57 | Přečteno: 354x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Kniha jako zjevení

Občas daruji i knihu. Jen tak. Buď chci udělat někomu radost nebo přinést užitek. A nemám ani problém darovat někomu knihu ze své stávající knihovny. Včerejší „darovací akt“ mne ale dost překvapil.

11.4.2024 v 9:49 | Karma: 15,55 | Přečteno: 475x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Panichida za nového slovenského prezidenta Petera Pellegriniho

Jinak se to nedá nazvat. Médii rozdělený český národ se může radovat, že se médiím daří rozdělovat i národ slovenský. Ne nepodobni válečným štváčům přisolují si k novinářům i politici.

7.4.2024 v 9:31 | Karma: 29,09 | Přečteno: 818x | Média
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Usnul za volantem a srazil lidi na chodníku. Pro ženu a dítě letěl vrtulník

5. května 2024  19:10,  aktualizováno  19:48

V Kostelní Lhotě na Nymbursku vjel v neděli odpoledne řidič osobního auta na chodník, kde srazil...

Čínský prezident přiletěl na návštěvu Francie. „Vítali“ ho naštvaní Tibeťané

5. května 2024  16:57,  aktualizováno  19:44

Do Paříže přiletěl čínský prezident Si Ťin-pching, který v pondělí zahájí dvoudenní státní návštěvu...

Stát pomocí AI zkouší šetřit práci úředníků. Propouštění nechystá

5. května 2024  19:30

Umělá inteligence (AI) postupně získává své místo napříč resorty, kde zejména slouží k automatizaci...

Ukrajina je na ruskou letní ofenzívu připravená, zaútočí příští rok, míní USA

5. května 2024  19:05

Sledujeme online Ukrajinská armáda je připravena zahájit v příštím roce další ofenzívu proti ruským okupačním silám....

  • Počet článků 1309
  • Celková karma 16,11
  • Průměrná čtenost 1151x
Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.