Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Zahraniční prodejci versus Česká pošta nebo stát versus zákazníci? - 2

Že může být ještě hůř? Nedivte se - může! Otevřel jsem totiž aplikaci České pošty a tam na mne vybafla zpráva, že ta a ta zásilka potřebuje celní řízení. Jak jsem tedy dopadl v praxi? No, spíš propadl...

Samozřejmě, že jsem napřed trochu podlehl panice. Proč? Protože na danou zásilku čekám skoro měsíc. Mezitím končí u prodejce reklamační lhůta a nic se dosud nedělo. A najednou tohle!

A tak jsem se do toho pustil.

Začal jsem samozřejmě stránkami prodejce, kde mám uchovánu objednávku. A protože mi to v mobilu napsalo, že Česká pošta doporučuje vyplnit vše v počítači, pustil jsem se do toho. S vervou.

Přilásil jsem se svou zákaznickou kartou, následně jsem se přesměroval do PoštaOnline.

Cožpak, vyplňovat jednotlivé položky odesílatele - to by šlo - až na jednu maličkost.

Ačkoliv jsem se přestěhoval, mám novou kartu České pošty, formulář tvrdošíjně trval na staré adrese. A "předvyplněné okénko" danou - dokonce hlavní - ulici na Praze 98-Hloubětín ani nezná.

Česká pošta 1:0

 

Velkoryse jsem tedy doplnil starou adresu s tím, že na poště mne dobře znají a při osobní kontaktu to spravíme.

Potěšila mne jedna věc, že formulář České pošty nevyžaduje údaje o odesílateli -  stačí jí podací číslo LT...........NL (viz obrázek z mobilní aplikace, číslo jsem pochopitelně začernil). Dále jsem statečně vyplnil potřebné položky ohledně obsahu... až...

...až na to, že mi formulář nedovolil přidat jednotlivé položky zboží (byly 2) a dál jsem se zkrátka nedostal.

Česká pošta vítězí KO

Nehledě na to, že jsem takto ušetřil 90 Kč za vyřízení celního řízení.

A zkusil jsem to tedy u konkurence - přímo u Celní správy a přes aplikaci celnicka.cz

Jenže se ukázal malý detail:

Web celnicka.cz je pouze informativní a po kliknutí vás přesměruje v novém okně na web celní správy. Kdo by to po všech těch elaborátech na celnicka.cz čekal, že?

Otevření v "novém okně" se ovšem nekoná. Okno se otevírá přímo. Použil jsem prohlížeč Firefox.

Tady mi dovolte jednu malou odbočku.

Psal jsem o problému o přesměrování, na příslušný email MFCR. (I zde aktuálně probíhá zajímavá komunikace s MFCR.) Dostalo se mi písemné rady otevřít to v jiném prohlížeči.

Jak dopadl pokus v Microsoft Edge, vidíte. A to jsou prosím stránky státní správy!

Ve Firefoxu jsem byl naopak úspěšný. Do jisté míry.

Poslušně jsem navolil cenu nižší než 22€. (K čemuž se vrátím na konci článku!)

Prokousal jsem se charakteristikou zboží i detaily zboží.

Vylhal jsem se s údaji o adrese odesílatele (nikdo mi je nikdy nesdělil a nesdělí - České poště stačí pro tyto účely číslo zásilky!).

A nakonec jsem skončil - hádejte u čeho. U IM neboli IOOS čísla platby. Toto číslo pochopitelně nezískám (už mám zpětný ohlas daného prodejce, že ani netuší co po něm chci).

Stránka mne ne a ne pustit dál.Vzal jsem tedy na vědomí následující informaci.

"V současné době jsou zásilky v hodnotě do 22 EUR osvobozeny od DPH. Toto osvobození sice od 1.7.2021 ruší směrnice EU (Směrnice Rady 2006/112/ES o společném systému DPH), ovšem Parlament ČR zatím neschválil příslušnou novelu zákona o DPH, a proto do doby, než se tak stane, nebudou muset občané v ČR DPH platit."

Celnička a MFCR vítězí také na KO

 

Co jsem dělal dál?

Inu, snažil jsem se přes telefonické helpy hledat řešení - počínaje uváděním chybné adresy, před přidání celních položek až po to přesměrování.

Strávil jsem tím zhruba 45 minut, včetně čekání.

Výsledek? Správně! Nula!

Nikdo nic neví, pošleme vás tam a sem na technická a jiná podpora a nevíme a pošleme vás zase jinam.

Věřte mi, byla to zajímavá zkušenost jak nic nevyřídit.

Strašákem je použe fakt, že v aplikaci PoštaOnline na mne zírá informace, že "U této zásilky proběhne po jejím příchodu do ČR celní řízení."

 

A to už mi opravdu zůstává rozum stát!

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Martin Faltýn | pátek 16.7.2021 12:01 | karma článku: 20,35 | přečteno: 536x
  • Další články autora

Martin Faltýn

Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 1

Přiznám se, že teprve nyní jsem jakž takž získal odstup od třítýdenní cesty do Thajska a Malajsie, kde jsem působil spíše jako doprovod a delegát, než jako účastník dovolené. Osudu zkrátka člověk neunikne.

2.5.2024 v 8:08 | Karma: 13,27 | Přečteno: 287x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Může za odmítnutí jednání o důchodech rozchod Andreje a Moniky?

Médii probíhá informace, že hnutí ANO odmítlo se zúčastnitní jednání od důchodové reformě. Prý je vláda rozhodnuta prosadit své tak jako tak. Není za tím ale něco víc?

20.4.2024 v 9:59 | Karma: 24,17 | Přečteno: 805x | Ostatní

Martin Faltýn

Než kočička vejce snese...

Cože? Vy neznáte jak je to dál? A vy nevíte, že kočka snáší vajíčka? Vážně jste o tom nikdy neslyšeli? Tak to čtěte dál...

17.4.2024 v 12:05 | Karma: 15,57 | Přečteno: 354x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Kniha jako zjevení

Občas daruji i knihu. Jen tak. Buď chci udělat někomu radost nebo přinést užitek. A nemám ani problém darovat někomu knihu ze své stávající knihovny. Včerejší „darovací akt“ mne ale dost překvapil.

11.4.2024 v 9:49 | Karma: 15,55 | Přečteno: 475x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Panichida za nového slovenského prezidenta Petera Pellegriniho

Jinak se to nedá nazvat. Médii rozdělený český národ se může radovat, že se médiím daří rozdělovat i národ slovenský. Ne nepodobni válečným štváčům přisolují si k novinářům i politici.

7.4.2024 v 9:31 | Karma: 29,09 | Přečteno: 818x | Média
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Izrael chystá úder na Rafáh, evakuace tisíců lidí má zatlačit na Hamás

6. května 2024  6:50,  aktualizováno  18:26

Město Rafáh na jihu Pásma Gazy začali v pondělí ráno opouštět první palestinští civilisté....

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Voda zaplavila ulice i železnici

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  18:26

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padají i kroupy. Hasiči hlásí desítky...

Odboráři předčasně opustili jednání s vládou a svolávají velký protest

6. května 2024  17:48,  aktualizováno  18:22

Vztahy mezi vládou a odbory jsou na bodu mrazu. Zástupci odborové centrály ČMKOS v pondělí...

Putin je vrah, vítal protest motorkáře u hrobů sovětských vojáků v Praze

6. května 2024,  aktualizováno  18:19

Motorkáři z Night Wolves MC Europe, odnože ruského motorkářského klubu Noční vlci, přijeli v...

  • Počet článků 1309
  • Celková karma 16,14
  • Průměrná čtenost 1151x
Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.