Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Kdyže to ti důchodci chodí krmit kachny?

Aneb z deníku čerstvého důchodce, mohl bych to rovněž nazvat. Uplynulo dvaadvacet dní od začátku mého důchodu a já se jen divím, kam že se najednou poděl veškerý můj volný čas.

1. 12. 2021
Hurá! Jsem důchodce. - Probouzím se. Už to samo o sobě je povznášející pocit. Ani mne relativně nic nebolí. Ani hlava, jak by se po pitce slušelo. Žádná totiž nebyla.
A s přibývajícím věkem piju méně a méně. Už se nedivím právníkům, lékařům, architektům apod., že mají výhradně drahý alkohol. Na běžné pití zpravidla nemají čas a energii. A když už si chtějí dát panáka, tak ať to tedy stojí za to.

Na stejný den je objednán internetrový technik. Stále zlobí spojení. K mé spokojenosti a podle mých představ nám vymění nový modem. Kus za kus.

Samozřejmě to je pro mne trochu pakárna.
S novým heslem vyfoceným v mobilu obíhám buď jednotlivé stanice nebo pátrám v sotftware mého mobilu, abych naladil:

  • - TP extender
  • - Xiaomi stolní lampu
  • - Hue osvětlení
  • - čističku vzduchu Tesla
  • - Aquari hub: ovládá světla, zvonek a měření teploty
  • - chytré televize a Apple TV
  • - PC a tablet
  • - v neposlední řadě mobily kvůli wi-fi

Zápřah mi dá to všechno sladit a naladit a tři dny mám co dělat, aby vše zase bylo OK. Důvodem "prodlevy" je především to, že si člověk ani neuvědomí, jak "chytrou" domácnost vlastně vlastní. Nebo ona jeho.

2. 12. 2012 2021

První "důchodcovský nákup". Kupuji si vejcovar.
Kamarád se mi směje: "Ty neumíš vařit vejce?"
Ale já vím o čem mluvím. Kupuji si navíc jen variantu na tři vajíčka (pro 2 osoby až až). A výsledek mne doslova nadchne. Vařená vejce od této chvíle už nikdy jinak.

10. 12. 2021
Najednou mi nejde bezdrátová klávesnice. Stává se to jednou za uherský rok - když v ní dojdou baterky. Zásobu mám vždy po ruce. Jenže - nic! Klávesnice znovu nejde. Zvláštní. Před hodinou ještě šla!
Zkoumám, co se děje a zjišťuji, že naši dva kočičí miláčkové si hráli na honěnou a někdo z nich šlápnul na dálkový vysílač připomínající flashku. Tím pádem je to totálně zničené. A Microsoft nevyrábí náhradní neb to má vždy individuální frekvence (původně to byla sada s myší, takže to mám i ověřeno s její náhradnicí).
Tím pádem klávesnice s původní cenou 2,500Kč putuje do recyklace a já si kupuji novou sadu. Tentokrát Trust za 600 Kč.

6.-19.12. 2021
S hrůzou zjišťujeme, že vlhké počasí se podepsalo na oknech a koutech bytu. Následuje koupě speciálního savo na zdi a hádejte, kdo se po dva týdny s tím moří a dýchá sajrajt? Troufám si tvrdit, že jsem díky tomu - dle návodu Trumpa, který to ovšem radil intravenózně - zlikvidoval sebemenší zárodky C-19 i v sobě.
Poslední likvidační akce je nejnáročnější a doslova při ní slzím. Plazím se po zemi, do toho zjišťuji nejenže ta plíseň chytla kabely pod stolem (napájeci, internetové, routerové), ale že si tam některý kocour udělal soukromý záchůdek. Následuje víc než důkladná očista. Pochopitelně celodenní větrání, jako ve všech třech předchozích případech. A tady nakonec i aplikace spreje proti kočičímu čůrání.

14. 12. 2021
Přichází zásilka z Číny. Obsah je sice v pořádku, ale mne čeká zklamání. Reprosoustava, kterou jsem si objednal, není kvalitní, o proti popiskám i ohlasům kupujících (což nikdy nevynechám). Určité věci v ní nezní špatně. Na příklad relaxční hudba. Ale jinak to pro mne není. - Využívám času vánočního a ty dva repráčky s led osvětlením daruji jednomu méně náročnému posluchači. Aspoň jsem tím vyřešil jeden dárek.

17. 12. 2021

Navštěvuji známého, kterému předávám vánoční dárek z Egypta. Datle v čokoládě. Je to skoro v centru Prahy a mně se, k mé radosti, konečně po čase podaří vyfotit historickou tramvaj. Mám se čím chlubit známým v zahraničí.

18. 12. 2021

Potřebuji dokoupit pár drobností. Mimo jiné i dárek v podobě vánoční ozdoby. Vydávám se do obchodního centra. Momentálně je tu sezónní prodejna. Je to pro mne jako vždy třpytivá procházka a kupuji, co jsem chtěl. Pochopitelně se raději dívám na ku křehkou krásu než na etikety s cenami.

19. 12. 2021
Je to přesně 20 let, kdy přijel můj malajsijský přítel do Česka, aby tady se mnou zůstal navždy. Slavíme to až o dva dny později - díky tomu chemickému čistění. Z legrace říkám, že to má dárek k výročí, tu chemii. Mákneme si oba.

Současně nám známý přiváží stromek z Ikea. Měří přes dva metry. Stromek. Známý má jen 1,90m.

20. 12. 2021
Stromek ustrojíme na třikrát. Natolik je velký a nakonec na to "spotřebujeme" dvě velké krabice. Tam máme soustředěny ozdoby za všechna ta léta, co jsme spolu. Mezi ty tradiční patří třeba zvonek s našimi jmény, která nám nadrásali na staroměstských trzích před několika lety.

Stromek je tak velký, že jej musím vyfotit speciálním Poco 3 mobilem, který to umí takto panormamaticky.

20.-21. 12. 2021
Dostávám vánoční pečivo. Zakoupil jsem je u již své tradiční pekařky a cenu 380Kč/kg mi leckdo závidí. Cukroví je přitom kvalitní a ze standardních přísad, žádné polo-umělotiny. Protože vím, že tentokrát cukrovím podělím 2 lidi, kupuji rovnou 5kg a jsou toho dvě velké dortové krabice.

 

Průběžně pak celou dobu, dle potřeby:

  • - dělám snídaně
  • - píšu blogy
  • - komunikuji na  Facebooku i jinde
  • - čtu internetové zprávy a emaily
  • - stojím frontu na poště
  • - obstarávám veškeré potřebné nákupy pro nás i pro kocoury
  • - plním a často vyprazdňuji myčku na nádobí
  • - peru prádlo v automatické pračce
  • - občas uvařím oběd nebo večeři
  • - vítám domácí návštěvy, synovcem počínaje

 

Kdyže to ti důchodci chodí krmit kachny?

 

Zatím se mi tedy úspěšně osvědčuje úsloví, že v důchodu má člověk ještě mnohem méně času než před tím.

A jaké jsou vaše zkušenosti?

 

Autor: Martin Faltýn | středa 22.12.2021 8:08 | karma článku: 25,85 | přečteno: 748x
  • Další články autora

Martin Faltýn

Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 1

Přiznám se, že teprve nyní jsem jakž takž získal odstup od třítýdenní cesty do Thajska a Malajsie, kde jsem působil spíše jako doprovod a delegát, než jako účastník dovolené. Osudu zkrátka člověk neunikne.

2.5.2024 v 8:08 | Karma: 11,03 | Přečteno: 241x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Může za odmítnutí jednání o důchodech rozchod Andreje a Moniky?

Médii probíhá informace, že hnutí ANO odmítlo se zúčastnitní jednání od důchodové reformě. Prý je vláda rozhodnuta prosadit své tak jako tak. Není za tím ale něco víc?

20.4.2024 v 9:59 | Karma: 24,16 | Přečteno: 801x | Ostatní

Martin Faltýn

Než kočička vejce snese...

Cože? Vy neznáte jak je to dál? A vy nevíte, že kočka snáší vajíčka? Vážně jste o tom nikdy neslyšeli? Tak to čtěte dál...

17.4.2024 v 12:05 | Karma: 15,57 | Přečteno: 354x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Kniha jako zjevení

Občas daruji i knihu. Jen tak. Buď chci udělat někomu radost nebo přinést užitek. A nemám ani problém darovat někomu knihu ze své stávající knihovny. Včerejší „darovací akt“ mne ale dost překvapil.

11.4.2024 v 9:49 | Karma: 15,55 | Přečteno: 475x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Panichida za nového slovenského prezidenta Petera Pellegriniho

Jinak se to nedá nazvat. Médii rozdělený český národ se může radovat, že se médiím daří rozdělovat i národ slovenský. Ne nepodobni válečným štváčům přisolují si k novinářům i politici.

7.4.2024 v 9:31 | Karma: 29,09 | Přečteno: 818x | Média
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Vlak po nárazu do stromu vrátil na koleje jeřáb, zvedal 21tunový kolos

2. května 2024  18:56,  aktualizováno  3.5 15:56

Uzavírka trati u Plesné na Chebsku, kde ve čtvrtek vykolejil osobní vlak, skočila v pátek kolem...

Škody po požáru v Mionší jsou jen minimální, prales podle hasičů někdo zapálil

3. května 2024  11:46,  aktualizováno  15:54

Hasičští experti se vrátili do terénu, aby vyšetřovali příčinu požáru v pralese Mionší v Dolní...

Musíme to řešit rychle, říká Válek. TOP 09 má po konci Tuleji čtyři možnosti

3. května 2024  15:46

Hledá se nový ministr. Zn.: Rychle. Takový inzerát by si teď mohla dát vládní TOP 09 poté, co...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

  • Počet článků 1309
  • Celková karma 16,09
  • Průměrná čtenost 1151x
Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.