Silvestrovská troška do mlýna

Přeci se nenechám zahanbit kolegy a nenapíši aspoň pár slov, malé nebo velké přání a tak dále, a tak dále a a tak dále.

Jako každoročně mne na Silvestra čekají tři úkoly a na všechny jsem morálně připraven.

K snídani dělávám už tradičně knedlíky s vajíčkem. Řeknete si "žádný zázrak". Byla by to pravda, kdybych při tom neměl dva úkoly. Za prvé, nakrájený knedlík musí být křupavý. Za druhé, vajíčko nesmí být rozblemcané a knedlík musí být křupavý. Takže stojíte u plotny a "hlídáte oheň". A i když tu křupavost na foto nelze někdy dost dobře zachytit, věřte mi, že "křupají".

 

Druhým mým každoročním úkolem jsou obložené chlebíčky. Málokdo z Čechů si uvědomuje, jakou kulinární zvláštnost to vlastně máme. A vlastně spousta českých jídel by měla být zapsána ochrannou známkou. Obložené chlebíčky bezesporu. - A znáte to. Jednou to zkusíte, ostatním zachutnají - a už se v tom vezete každý rok. Aspoň nějaká ta michelinská hvězdčka kdyby za to byla.

 

Třetí úkol je na doktorát z mixologie. A začalo a dopadlo to podobně jako s chlebíčky. Jednou to zkusíte... a hned příští vánoce dostanete hned od dvou kamarádů dárek: šejkr, neboli shaker. Naštěstí po mně není vyžadován rozšířený sortiment koktejlů. A obvykle se známí drží mé vlastní varianty Manhattan koktejlu.  Zatímco originál recept vyžaduje 1 díl vermutu a 2 díly bourbonu, já to "řežu" 1:1 - neb mám rád sladší variantu. A jak vidíte: jsem i zde připraven. (Teď jenom najít ty koktejlové třešně a nezapomenout dát dělat led.)

 

 

Nakonec pak malá ukázka, co se dá vymyslet z obyčejného listí na chodníku - když vás včas políbí Múza nebo aspoň inspirace (a máte k tomu vhodný kýčovitý software).

 

A tak vám přeji veselého Silvestra a hodně zdraví

v novém roce 2022.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Martin Faltýn | pátek 31.12.2021 14:38 | karma článku: 16,44 | přečteno: 257x