Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Občas se mi něco povede a nestydím se za to

Nedá se nic dělat, znáte to všichni. Každý máme kolem sebe desítky zejména technických drobností, které nám usnadňují život nebo kterými si chceme život usnadnit. A že je co usnadňovat.

Asi znáte toho afrického mladíka Khaby, který si začal dělat legraci z výstřelků různých akcí na TikToku. V podstatě ty nápady z TikToku začal likvidovat pod heslem: “Proč to dělat složitě, když to jde jednoduše.

Samozřejmě je to o tom, že ti na TikToku se snaží zaujmout nějakou neobvyklou akcí, nebo předvést nějakou drobnost – experiment, výstřelek. Je to přehršle nápadů, kterým tento mladík konkuruje prostě selským rozumem ze života.

Kéž by si z toho vzali příklad naši politici.

Mne občas potká také nějaký problém, který je potřeba pokud možno rychle a hlavně efektivně vyřešit. Mojí zásadou je, myslet tak trochu dopředu, domýšlet věci a dotahovat.

A pochopitelně je to někdy i po předchozích zkušenostech.

  • Tak jsem si třeba do nového bytu pořídil na novou podlahu podložku z plastu. Tak jak pracuji na počítači, pochopitelně se pohybuji na kolečkové židli. A marná sláva, ta kolečka dokáží na podlaze udělat občas paseku. Vyřešil jsem to zátěžovým plastem, po kterém mohu jezdit třeba závody A neublíží to ani podlaze a kupodivu ani tomu plastu.
  • Jiným takovým nápadem bylo, že jsem si k počítači pod nohy dal kousek zbytku koberce. Viz rovněž hořejší foto. Marná sláva od podlahy je občas zima i v létě. A když ten kousek koberce zbyl, tak proč to nevyužít?

 

  • Když už jsme u těch koberců, tak ne vždy se samozřejmě všechno povede. Tak to dopadl nebohý koberec z Egypta, který jsem dal vyprat od přílišného prachového písku. Vina nebyla zčásti na mé straně, jedna z třásní se prostě zamotala do okraje bubnu. Co vám budu povídat, spravila to oprava profesionála a koberec tak získal na ceně o dalších 1500 Kč.

 

Dlouho jsem chodil kolem jednoho nápadu. Svým způsobem mi bylo líto peněz, protože to není záležitost dvakrát levná.

  • Jak se tak člověk k ránu budí a nebo občas přispěchá opravdu chlad a koberec pod nohy nestačí, tak je potřeba ty nohy prohřát. Využil jsem proto jednu příležitost a koupil si malou ohřívací elektrickou dečku. Ani tak to nebylo levné. Těch 30x40 cm mě vyšlo na nějakých 900 Kč. Od té doby ji zapínám, kdykoli potřebuji vlít trochu krve do žil jak se říká. A co je hlavní, funguje to.

Mezi další drobné nápady považuji za užitečné například, že jsem si koupil k mobilu iPhonu napájecí kabel v délce 2 m. Tím pádem mohu nabíjet mobil kdykoli, když např. usínám a z mobilu poslouchám nějaké povídání. (Co mi nabídnete, že se to nemá, usínat takhle s mobilem – nicméně vy mě pohádku na dobrou noc vyprávět nebudete.)

 

  • Dalším takovým vylepšeným je třeba stojánek na chytré hodinky. Do té doby se různě povalovaly. A znáte to, někdy je najít bylo občas nemožné. Sice mají funkci, že vám zvukový signál oznámí když někde odložíte iPhone, ale opačně to – nevím proč – nikdo nevymyslel. Zakoupil jsem tady stojánek, do kterého jsem protáhl i bez dotykovou nabíječku. A teď už to chce jenom jednu věc: důsledně, podotýkám důsledně, kdykoli sundám hodinky z ruky musejí jít rovnou na ten stojánek.

V neposlední řadě za dobrý nápad považuji to, že jsem si pořídil chytré světlo - stolní lampičku (rovněž na foto). Hraje všemi barvami, na jaké si vzpomenu. Umí takzvaně teploty denního a večerního světla. A za jednu z nejlepších užitečnějších vlastnosti považuji to, že umí takzvaně noční světlo.

No, dobrých nápadů a samozřejmě i těch hloupých není nikdy dost. Takže, hezkou neděli a hlavně nápady – ty dobré.

 

Autor: Martin Faltýn | neděle 15.5.2022 8:08 | karma článku: 14,24 | přečteno: 352x
  • Další články autora

Martin Faltýn

Může za odmítnutí jednání o důchodech rozchod Andreje a Moniky?

Médii probíhá informace, že hnutí ANO odmítlo se zúčastnitní jednání od důchodové reformě. Prý je vláda rozhodnuta prosadit své tak jako tak. Není za tím ale něco víc?

20.4.2024 v 9:59 | Karma: 23,57 | Přečteno: 780x | Ostatní

Martin Faltýn

Než kočička vejce snese...

Cože? Vy neznáte jak je to dál? A vy nevíte, že kočka snáší vajíčka? Vážně jste o tom nikdy neslyšeli? Tak to čtěte dál...

17.4.2024 v 12:05 | Karma: 15,30 | Přečteno: 349x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Kniha jako zjevení

Občas daruji i knihu. Jen tak. Buď chci udělat někomu radost nebo přinést užitek. A nemám ani problém darovat někomu knihu ze své stávající knihovny. Včerejší „darovací akt“ mne ale dost překvapil.

11.4.2024 v 9:49 | Karma: 15,54 | Přečteno: 472x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Panichida za nového slovenského prezidenta Petera Pellegriniho

Jinak se to nedá nazvat. Médii rozdělený český národ se může radovat, že se médiím daří rozdělovat i národ slovenský. Ne nepodobni válečným štváčům přisolují si k novinářům i politici.

7.4.2024 v 9:31 | Karma: 29,00 | Přečteno: 817x | Média

Martin Faltýn

Kolik minut si denně vyšetříte jen pro sebe?

Tím teď nemám na mysli ono "já chci!" - neboli náš bezbřehý egoismus. Mám na mysli právě jen to "udělat si čas pro sebe a na sebe". Denně.

1.4.2024 v 10:30 | Karma: 12,74 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Automotodrom chtěl 27 milionů za neodjetý ročník MotoGP, soud žalobu zamítl

25. dubna 2024  10:07,  aktualizováno  11:19

Brněnský Automotodrom si chtěl pomocí žaloby vymoci 27 milionů korun, které požadoval od města a...

Družku bil, přeřezal jí šlachy. Soud muži za dlouhodobé týrání potvrdil devět let

25. dubna 2024  8:49,  aktualizováno  11:18

Olomoucký vrchní soud zamítl odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  11:09

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

Přítelkyni polil hořlavinou a zapálil. Muž dostal za vraždu sedmnáct let

25. dubna 2024  9:45,  aktualizováno  11:07

Na sedmnáct let do vězení poslal Krajský soud v Brně muže za upálení jeho družky v Rajhradě na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 16,42
  • Průměrná čtenost 1151x
Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.