Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ranní ptáče...

Taky jste v mládí se svými kamarády "poopravovali" nejrůznější přísloví? Ono notorické "ranní ptáče" si brali na paškál dokonce i humoristi. Já jsem však právě vymyslel další variantu - aneb malé lekce z reklamštiny.

Asi není nikoho,kdo by nenakupoval, aspoň občas.

Osobně nepatřím zrovna mezi kupoholiky, ale nakupování je pro mne svým způsobem příjemnou nutností. Což je výhoda, protože můj nevidomý přítel pochopitelně sám nakupovat nemůže. A pokud jde se mnou, měním se v nakupovací rozhlas. Důsledně popisuji co právě míjíme, eventuálně co by jej mohl zajímat.

Někdy to vede k humorným situacím, když třeba jsme v oddělení výprodeje a já hlásám:

"Toaletní papír 3 vrstvý, malinový... sirup..."

"Malinový toaletní papír?" probere se občas přítel z letargie a mně pak nezbyde než prohlásit, že "má zpoždění" a následuje další vysvětlování.

Pochopitelně, jako všichni, občas se zajímáme o nejrůznější akce.

Jako třeba nyní rýže.

Procházím příslušnou prodejnou. Přemýšlím, kde by asi to XXL balení mohlo být.

Ze zkušenosti vím, že zboží, o které je největší zájem, bývá dobře skryto.

Všimněte si, že zrovna tak je třeba skryto to "srovnatelné" zboží, protože nejlevnější.

  • možná to nejlevnější zboží nemá tak lákavý obal
  • možná patří do starých časů a tudíž není v kupní módě

ale

  • stále si více méně zachovává svou kvalitu
  • a hlavně: má i přijatelnou cenu

O akčním, žádaném zboží nemluvě. Někdy se vyplatí si počkat. Někdy se ovšem člověk diví, jaké triky na něj prodejci i personál v obchodě vymysleli.

Skrytí zboží do spodních regálů, je to nejmenší.

Na oči vám pochopitelně vystaví to v líbivých obalech a když už má srovnatelnou kvalitu, tak je pochopitelně dražší.

Dalším trikem je naopak dát zboží nad výši očí. I to díky líbivým obalům konkurence snadno přehlédnete.

Zkuste si to někdy sami v obchodě dohledat a uvidíte.

 

Samozřejmě, že dalším trikem je dát lákavé zboží, akční do zadu a jiné do popředí, nebo třeba hned vedle. A nebo vystavit normálně neakční, zatímco akční varianta se skrývá stranou v jiném regálu "s akcemi".

Byl jsem nejednou svědkem dialogu nakupující a pokladní.

"Jak to, vždyť to máslo (vajíčka, káva, mouka...) má stát 25 korun a ne 45," třímá paní rozhořčeně v ruce účtenku.

"Nojo," odvětí většinou se zadostiučiněním pokladní. To by bylo, aby si zákazník na ni vyskaloval! "To jste si ale vzala ze špatného místa. Akční máslo je jinde..."

 

Nejlepší je, když akční zboží vůbec chybí.

"Jak to, kde máte ty krůtí nugety? Vždyť jsou na letáku," dotírá zákaznice na regály doplňující prodavačku (pokud se tím slovem dá tato pracovnice vůbec ještě pojmenovat).

"Jo to nám nedodali," odvětí dotyčná pohotově naučenou atutomatickou větu. Je jí to jedno a vy jste jí ukradení.

Někdy je to pravda, jindy je prostě zboží ještě nevybaleno vzadu ve skladu.

Každopádně, všichni hřeší na beztrestnost. Nikdo nikoho v prodejně, ba ani prodejnu za to popohánět nebude. ČOI je bezpečně daleko a ani ta není všemocná.

A vám coby zákazníkovi občas zůstává rozum stát nad tou větší či menší drzostí.

 

Tak jsem dnes vyrazil na menší akční nákup - nic světoborného a hlavně, nešlo o nákup pro mne.

 

Potřeboval jsem koupit onu akční rýži.

Poučen léty soužití, vím že ze dvou druhů akční rýže - basmati a jasmínová - přítel, coby Malajec, preferuje tu první. A ze zkušeností nakupujícího vím, že právě basmati rýže je v akcích nejžádanější.

Jako správný důchodce jsem vyrazil do obchodu tak, abych tam byl pár minut po otevření. Cestou z jsem "smetl" "kolegu", který si to důstojně vykráčel přede mnou z tramvaje. Mával na ruce zlatými hodinkami a překážel všem za ním. Smýknul jsem se kolem něj, načež on zabrblal něco ve smyslu "TO snad není možný", čemuž jsem se v duchu jenom zasmál.

Ne, nebudu vás unavovat dalšími detaily mé cesty prodejnou, ale v prvé řadě jsem pochopitelně hledal onu rýži.

A skutečně! Před regály, v uličce u pokladen, stály krabice -  s jasmínovou rýží.

Kdepak asi mají tu basmati? Pátral jsem pohledem.

Pak mi spadly oči dolů ke krabicím.

TY KURVY!

Krabice s jasmínovou rýží narovnali v prodejně hezky nahoru, zatímco krabice s rýží basmati byly schované pod nimi a ještě přikryté balicí kartonem!

Tady máte další trik prodavačů v praxi.

"Za trest" jsem koupil rovnou dvě balení. Což se mi i vyplatilo doma, protože, když jsem vyndal z nákupního vozíku první balení, přítel pronesl: "Jen jednou?" Načež jsem k jeho plné spokojenosti vyndal i tu druhou.

 

Opět se mi tedy několikanásobně vyplatilo, že jsem se nenechal oblbnout reklamními triky prodejny. (A od jisté doby si právě v této prodejně důsledně kontroluji účtenku nejen se správným markováním, ale i se správnými akčními cenami.)

No, a jakou jsem vymyslel novou úpravu onoho notoricky známého přísloví?

RANNÍ PTÁČE... VÍC NAKOUPÍ !

 

A loučím se s vámi pro dnešek nikoli únavnými, do nekonečna omletými blogerskými tématy o aktuálním dění, nýbrž provokativním, až ironickým pozdravem:

Nakupujícím důchodcům zdar!

Autor: Martin Faltýn | pondělí 16.5.2022 9:17 | karma článku: 14,27 | přečteno: 356x
  • Další články autora

Martin Faltýn

Může za odmítnutí jednání o důchodech rozchod Andreje a Moniky?

Médii probíhá informace, že hnutí ANO odmítlo se zúčastnitní jednání od důchodové reformě. Prý je vláda rozhodnuta prosadit své tak jako tak. Není za tím ale něco víc?

20.4.2024 v 9:59 | Karma: 23,72 | Přečteno: 790x | Ostatní

Martin Faltýn

Než kočička vejce snese...

Cože? Vy neznáte jak je to dál? A vy nevíte, že kočka snáší vajíčka? Vážně jste o tom nikdy neslyšeli? Tak to čtěte dál...

17.4.2024 v 12:05 | Karma: 15,31 | Přečteno: 351x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Kniha jako zjevení

Občas daruji i knihu. Jen tak. Buď chci udělat někomu radost nebo přinést užitek. A nemám ani problém darovat někomu knihu ze své stávající knihovny. Včerejší „darovací akt“ mne ale dost překvapil.

11.4.2024 v 9:49 | Karma: 15,55 | Přečteno: 474x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Panichida za nového slovenského prezidenta Petera Pellegriniho

Jinak se to nedá nazvat. Médii rozdělený český národ se může radovat, že se médiím daří rozdělovat i národ slovenský. Ne nepodobni válečným štváčům přisolují si k novinářům i politici.

7.4.2024 v 9:31 | Karma: 29,00 | Přečteno: 817x | Média

Martin Faltýn

Kolik minut si denně vyšetříte jen pro sebe?

Tím teď nemám na mysli ono "já chci!" - neboli náš bezbřehý egoismus. Mám na mysli právě jen to "udělat si čas pro sebe a na sebe". Denně.

1.4.2024 v 10:30 | Karma: 12,74 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hromadná nehoda u letiště blokuje Pražský okruh, jedno z aut je na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  17:56

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Řidič auta taženého na laně si zamkl volant, neovladatelný vůz skončil v kolejišti

29. dubna 2024  17:52

K neobvyklé nehodě vyjížděli policisté a hasiči na místo nedaleko Hanušovic na Šumpersku, kde...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  17:20

Česko a Německo podle prezidenta Petra Pavla sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, na...

Čarodějnice bez ohňů? V části Česka vydali zákaz, hrozí požáry

29. dubna 2024  15:14,  aktualizováno  17:02

Ve Středočeském kraji se od úterý nesmí zapalovat oheň, a to ani na zahradách v blízkosti lesa nebo...

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 16,43
  • Průměrná čtenost 1151x
Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.