Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

5 týdnů dovolené v Asii čili blázinec – 6

Co je prazákladem všeho, když se vydáte na 5 týdenní cestu do ciziny a nemusí to být jen Asie? Pochopitelně v prvé řadě pravidelná kontrola stavu účtu v bance. Ušetří vám to mnohá nemilá překvapení.

A tak, každé ráno, dřív než si vyčistím zuby, ještě v rámci ranního lenošení, otevřu v mobilu příslušnou aplikaci: s napětím čekám, co se mi vyloupne v položce "Mé konto".

"Včera", tedy den předem, jsem platil za autobusovou jízdenku. Ten autobus nás měl s přítelem odvézt se Singapuru do Malajsie a následně jsme měli přestoupit na jiný a pokračovat do Penangu. Jenže na mne na konci transakce vyskočila informace, že se platba z technických důvodů neuskutečnila.

A tak jsme zvolili jinou variantu. Prostřednictvím našeho původního prodejce letenek jsme zakoupili letenku Singapur - Kuala Lumpur. Poletíme a hotovo.

Jaké bylo moje překvapení následující den ráno, když jsem zjistil, že částka za jízdenku na autobus byla z účtu stržena!

A peníze na stromě nerostou, ba ani ten králíček, co se ujal vlády a kterého jsem vyfotil o den později na letišti, nehodlal štědře rozhazovat. Na rozhazování peněz jsem tu, podle něj, byl já. Totiž.

 

Nejjednodušší mi přišlo autobus stornovat. JENŽE. Ehm, a ehm... telefonát uskutečněný z místní SIM karty k ničemu nevedl. Pokus stornovat jízdenku přes aplikaci - ani omylem. Stálo nás to 700Kč. Vyhozených. Romanticky jsem si pak už jenom představoval, jak autobus vyjíždí s našimi prázdnými sedačkami, které jsme měli zaplacené a které jsme měli zaujmout.

Inu, stálo mne to celé docela slušné nervy. Naštěstí přítel sám konstatoval, že jsme nakonec udělali dobře, že letíme letadlem.

Aspoň mne to naladilo na třetí Hop On Hop Off výlet autobusem. Měl být noční.

Ovšem tentokrát jsem jel já sám. Přítel odmítl výlet s tím, že ve tmě stejně nic nevidí. Udělal chybu. Nejen k vidění, ale zážitků bylo dost a dost. Jenže to jsme netušili ani jeden z nás.

Vypravil jsem se opět k nástupnímu místu u obchodního centra. Poněkud jsem se divil, proč je nástup už v 19 hodin.

Ukázalo se, že tentokrát to bude opravdu hop sem-hop tam. Autobus nás kolem pamětihodností odvezl na nějaké místo (zdarma). Tam jsme horlivě fotili... a pak najednou padla tma. Rychle a kvalitně, jak tomu v tropech bývá.

Ovšem, vrcholem programu byly dva body.

Především  - street food market. Paradoxně se odehrával mezi mrakodrapy. Jakýsi ostrůvek kiosků, grilů a mini kuchyní.

Podivný svět pod širým nebem.

Byli jsme sem průvodcem autobusu pozváni, abychom ochutnali kuřecí špíz zvaný "satay".

Byla to opravdu jen ochutnávka. A kdo chtěl, mohl si u spřáteleného obchodníka koupit celou porci.

Já jsem prošmejdil celý areál a překvapilo mne, z jakých a kterých končin Asie se tu prodávalo jídlo.

Jenže čas plynul a my jsme byli opět naveleni do autobusu, abychom jeli na poslední místo našeho výletu "Gardens By The Bay".

Protože byla noc, ze samotných zahrad jsme prakticky nic neviděli. Ale byli jsme spolehlivě navedeni na malý plácek. Odtud bylo nejen vidět do hlavní části s atrakcemi. Ty připomínaly něco jako naši kolotočovou pouť. Hlavně šlo ale o to, stihnout "květinovou" světelnou show.

A mně se podařilo ji natočit. Čímž omlouvám zejména ke konci rozkolísaný obraz během zoomování. Přeci jen udržet fotoaparát v ruce není maličkost a já jsem nepočítal s tím, že budu takto dlouho něco natáčet. Jinak bych se na to vybavil jinak. Leč, stalo se a vy si užijte show.

/autor videa M. Faltýn; licence YouTube/

Byli jsme z toho docela omámeni a jako výlet to stačilo. Poté už nás autobus odvezl jen zpět k obchodnímu centru.

Já jsem se pak "zkušeně" odvezl metrem k hotelu a s přítelem jsme se vydali na večeři.

A čekala nás pak už jen jedna cesta: na singapurské letiště Changi a hurá do Kuala Lumpur.

Trochu jsem se na to díval s obavami. Opět to bude spousta ježdění, setkání s příbuznými a z velkoměsta potom rovnýma nohama do vesnické haciendy. Tak trochu jsem pak doufal, že si posléze odpočinu na ostrově Langkawi.

Předběhnu událostem. Žádný oddych se nekonal. I přítel nakonec konstatoval, že toho všeho bylo až nad hlavu. Ale o tom všem v dalším pokračování.

 

 

Všechna foto i video: autor

Autor: Martin Faltýn | sobota 8.4.2023 8:08 | karma článku: 18,56 | přečteno: 519x
  • Další články autora

Martin Faltýn

Může za odmítnutí jednání o důchodech rozchod Andreje a Moniky?

Médii probíhá informace, že hnutí ANO odmítlo se zúčastnitní jednání od důchodové reformě. Prý je vláda rozhodnuta prosadit své tak jako tak. Není za tím ale něco víc?

20.4.2024 v 9:59 | Karma: 23,57 | Přečteno: 786x | Ostatní

Martin Faltýn

Než kočička vejce snese...

Cože? Vy neznáte jak je to dál? A vy nevíte, že kočka snáší vajíčka? Vážně jste o tom nikdy neslyšeli? Tak to čtěte dál...

17.4.2024 v 12:05 | Karma: 15,31 | Přečteno: 351x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Kniha jako zjevení

Občas daruji i knihu. Jen tak. Buď chci udělat někomu radost nebo přinést užitek. A nemám ani problém darovat někomu knihu ze své stávající knihovny. Včerejší „darovací akt“ mne ale dost překvapil.

11.4.2024 v 9:49 | Karma: 15,55 | Přečteno: 474x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Panichida za nového slovenského prezidenta Petera Pellegriniho

Jinak se to nedá nazvat. Médii rozdělený český národ se může radovat, že se médiím daří rozdělovat i národ slovenský. Ne nepodobni válečným štváčům přisolují si k novinářům i politici.

7.4.2024 v 9:31 | Karma: 29,00 | Přečteno: 817x | Média

Martin Faltýn

Kolik minut si denně vyšetříte jen pro sebe?

Tím teď nemám na mysli ono "já chci!" - neboli náš bezbřehý egoismus. Mám na mysli právě jen to "udělat si čas pro sebe a na sebe". Denně.

1.4.2024 v 10:30 | Karma: 12,74 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 16,42
  • Průměrná čtenost 1151x
Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.