Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

5 týdnů dovolené v Asii čili blázinec – 22

Čas plyne jako voda a tak nakonec nastal den odjezdu domů. I tentokrát se nám Osud bohapustě vysmál a návrat nám osladil tak, že na to dlouho nezapomeneme. Zpáteční cesta byla šíleným završením celé šílené dovolené.

Inu, už na začátku, při přípravě cesty jsem věděl, že to nebude nic jednoduchého.

  • Let Praha - Istanbul - Singapur
  • Cesta, nakonec let Singapur - Kuala Lumpur
  • Šestidenní pobyt na vesnici u léčitele
  • Opět v Kuala Lumpur, tentokrát s nákupy
  • Let a dvoutýdenní pobyt na ostrově Langkawi
  • Let Langkawi - Singapur - Istabul - Praha

Ano, správně, tento blog bude věnován poslední fázi této dovolené, která byla všechno, jenom ne normální.

Čekala nás mimo jiné plánovaná komplikace. Naše levné lety byly rozvrženy tak, že jsme jak v Singapuru, tak v Istanbulu měli noc na přespání. Samozřejmě to levné nebylo a dodnes jsem raději nespočítal "výhody" oněch levných letenek v tomto směru.

Zatím tedy vše bylo normální.

Normální to bylo do okamžiku balení. Jak jinak. Malou elektronickou váhou jsme zjistili, že naše zavazadla váží o 5 kilo víc, než při cestě z Prahy. Ostatně, při pohledu na to, co vše jsme přivezli, nebylo divu.

Odjezd z hotelu, nástup do letadla, cesta do Singapuru - to vše proběhlo hladce, až mne to nenápadně ukolébalo k povolení ostražitosti.

Nu, stejně bych byl nic nenadělal, i kdybych byl ostražitý.

 

Teprve při příjezdu do Singapuru se to zase začalo měnit. Už nevím, z jakého důvodu jsme se zdrželi při odbavování, ale byli jsme snad poslední, kdo si vyzvedával kufr. Jezdil osaměle na zavazadlovém letištním pásu. Sotva jsem kufr uchopil, přihnala se ke mně jakási pracovnice a začala mne nahánět.

"Tudy, tudy..." opakovala a navigovala mne. Cílem bylo rentgenové zařízení. Tam stálo pár mírně se nudících úředník a jeden z nich začal být směrem ke mně aktivní. Kufry musely do velkého rentgenu a poté mne úředník požádal, aby otevřel jeden z kufrů.

Jednal stylem a způsobem, který bytostně nesnáším. Začal jsem se chovat drze.

"O co vám jde? Co hledáte? Nemá náladu na nějaké schovávání," zaskočil jsem úředníka.

"Nůž," vypravil ze sebe.

Zamyslel jsem se. Nůž přeci není závadný, a pokud v kufru nějaký mám, pustil jsem jej z hlavy.  Pak jsem se rozpomněl a sáhl do postranní kapsy a vyndal nůž a podal jej úředníkovi.

Chvíli jej otáčel v ruce, pak jej začal rozevírat.

"No, to opravdu není vystřelovací nůž," pronesl téměř zklamaně. A podal mi ho.

Pochopil jsem, že "vystřelovák" asi patří na listinu zakázaných předmětů.

"A co teď budu dělat s porušeným balením kufru?" zavrčel jsem.

Už ani nevím, jak to s ním dopadlo. Sebral jsem kufry i přítele a šli jsme na taxík. Byla tam fronta a nás k určenému vozidlu předběhla jiná skupinka a na nás klasicky vybyl ten největší šizuňk, který nás zřejmě jednak povozil hezky kolem světa a jejich dálnicemi a jednak cvaknutím taxametru zvedl konečnou cenu o 100%. Do vyndávání těžkých kufrů z auta se mu taky moc nechtělo, ale nechal jsem jej v tom.

Hotel Tristar byl menší než ten náš původní, ale opět zdejší personál byl vstřícný. Všechno bylo v pořádku, jen ten pokoj byl zkrátka menší. Ale šlo jen o přespání.

Posléze jsem se vydal hledat bankomat, abychom si mohli koupit večeři. Byla z toho pro mne hezká "procházka". Tento hotel byl totiž tak nějak zastrčený a nejbližší bankomat u banky byl dosti vzdálen. Ani jsem tam nedošel. Navíc jsem byl tak zlblý, že mne nenapadlo koupit ani něco v obchodě kde brali platební karty. Nakonec jsme nějak večeři pořídili.

A druhý den ráno jsme vesele, opět za jízdné se 100% přirážkou, odjeli na letiště - k letu směr Istanbul. Ten byl o proti původnímu plánu posunut o hodinu dříve, ale to jsme naštěstí věděli už v Praze a nebylo to pro nás překvapením.

 

Mezinárodní letiště v Istanbulu nemusím a nemám ho rád. Je to obrovská ratejna, kde i elektrickým vozíkem je to pěkná štreka. Natožpak pěšky.

Naštěstí jsem důsledně trval vždy na asistenci a tak nás tentokrát převzal šéfující úředník a odvedl nás ke své kanceláři. To byl stůj s počítačem, kolem bylo pár letištních židlí, vše bylo ohrazeno provazy  stojany. Tady seděli další čekatelé na asistenci. Po zhruba deseti minutách se přihnal jakýsi mládenec kolečkovým křeslem a snažil se do něj posadit mne. Načež jsme si to vyjasnili, že asistenci potřebuje můj přítel, který držel slepeckou hůl.

Onen mládenec na mne dělal dojem, že je první den ve službě nebo jen krátce. Což se ostatně ukázalo i později.

Na dotaz, kam nás má přepravit, jsem mu sdělil název letištního hotelu. On si to zkonzultoval s kolegy a vyrazili jsme.

Upřímně jsem v tu chvíli zalitoval, že také nesedím na vozíku. Dotyčnému mohlo být sotva dvacet a nasadil slušné tempo. Byl jsem neustále o dva tři kroky pozadu a sotva jsem stíhal kolem všech těch obchodů i kiosků.

K mému překvapení, prošli jsme pasovou kontrolou ven mimo transfer. Kufry byly naštěstí odeslány přímo do Prahy, někde tady čekaly na druhý den našeho letu. To už jsem tušil, že asi nejdeme tou správnou cestou, aspoň podle toho co jsem si původně dohledal na internetu.

A pak jsme přišli k hotelu s názvem Yosemit. Recepční ode mne převzal voucher a zahleděl se do počítače.

"Víte, vy sice máte rezervaci u nás, ale uvnitř v transferu. My jsme jiný hotel."

A vysvětlil našemu asistentovi, co a jak a kudy kam. Ten o tom všem slyšel zřejmě prvně v životě.

Následovala zpáteční cesta, přes pasovou kontrolu i bezpečnostní. A opět jsem "dobíhal". Mládenec se omlouval, ale nezlobil jsem se. To bylo už to nejmenší. Protože asistent se celou dobu choval zdvořile, pečlivě... nebyla to jeho vina.

Po další chvilce jsme našli ten správný hotel. A já jsem pak asistentovi dal 10 dolarů. Koukal na ně a nevěděl, co to vlastně dostal. Asi viděl dolary také prvně v životě. Nicméně jsem mu poděkoval s tím, že na pokoj už to zvládneme sami a začal jsem spolupracovat s recepcí.

Za odměnu za vše jsme dostali "upgrade" - na lepší pokoj, za původní cenu. I ta byla nemalá: 234€. K tomu ještě 60€ za neomezené stravování v longue. Neberte to za ty peníze, když máte levné letenky.

Ale pokoj jsme dostali opravdu velký, dokonce vybavený pro invalidy. A teď už to bylo spíše celkově o dobrodružství než o penězích.

Longue jsme si také užili. Bohužel jsme byli natolik unaveni, že jsme tam byli pouze na večeři a na snídani. Nabídka ale byla celkem slušná a dokonce zde měli omezenou nabídku alkoholu. Druhý den jsme si dali pochopitelně snídani (v ceně).

 

Inu, druhý den jsme se vypravili do Prahy a konečně se opět vše začalo měnit k lepšímu. Při čekání na let jsme byli odvezeni elektrickým vozíkem k našemu gate. (Jiný, zkušený asistent, si nezapomněl vynutit bakšiš, jak nám zařídil vozík - nu, odbyl jsem jej dvěma dolary. I tak byl spokojen.) Poté jsme byli přímo odbaveni až k chodbě nástupu do letadla, zatímco ostatní museli čekat před kontrolou letenek.

 

Praha nás přivítala pohodově. Žádné kontroly, žádné mimořádnosti... Byli jsme zkrátka doma.

 

A doma jsme v klidu vybalili a domluvili se, kdy si přijedeme vyzvednout kocoura, který byl rovněž na dovolené - u jedněch známých, aby ten měsíc nestrádal střídavou péčí jiných kamarádů navštěvujících za tím účelem náš byt.

 

A příště? Samozřejmě, že nás tahle bláznivá dovolená neodradila od dalšího cestování. Pokud jde vše ideálně, aktuálně jsem na další dovolené. Víc v tuto chvíli neprozradím.

 

Všechna foto: autor, 1x Vladimír Š.

 

 

Autor: Martin Faltýn | pondělí 5.6.2023 8:08 | karma článku: 16,01 | přečteno: 355x
  • Další články autora

Martin Faltýn

Může za odmítnutí jednání o důchodech rozchod Andreje a Moniky?

Médii probíhá informace, že hnutí ANO odmítlo se zúčastnitní jednání od důchodové reformě. Prý je vláda rozhodnuta prosadit své tak jako tak. Není za tím ale něco víc?

20.4.2024 v 9:59 | Karma: 23,57 | Přečteno: 783x | Ostatní

Martin Faltýn

Než kočička vejce snese...

Cože? Vy neznáte jak je to dál? A vy nevíte, že kočka snáší vajíčka? Vážně jste o tom nikdy neslyšeli? Tak to čtěte dál...

17.4.2024 v 12:05 | Karma: 15,30 | Přečteno: 349x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Kniha jako zjevení

Občas daruji i knihu. Jen tak. Buď chci udělat někomu radost nebo přinést užitek. A nemám ani problém darovat někomu knihu ze své stávající knihovny. Včerejší „darovací akt“ mne ale dost překvapil.

11.4.2024 v 9:49 | Karma: 15,55 | Přečteno: 473x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Panichida za nového slovenského prezidenta Petera Pellegriniho

Jinak se to nedá nazvat. Médii rozdělený český národ se může radovat, že se médiím daří rozdělovat i národ slovenský. Ne nepodobni válečným štváčům přisolují si k novinářům i politici.

7.4.2024 v 9:31 | Karma: 29,00 | Přečteno: 817x | Média

Martin Faltýn

Kolik minut si denně vyšetříte jen pro sebe?

Tím teď nemám na mysli ono "já chci!" - neboli náš bezbřehý egoismus. Mám na mysli právě jen to "udělat si čas pro sebe a na sebe". Denně.

1.4.2024 v 10:30 | Karma: 12,74 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 16,42
  • Průměrná čtenost 1151x
Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.