Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Zmrrrrrzlináááá!

Jo, tak na tohle zvolání jsem slyšel vždycky. Uchvacovalo mne ve filmu "U telefonu Martin", který zmrzlinou začíná. Hlavně ale reálně v "Juldě Fuldě", jak se říkalo dnešnímu Výstavišti v Holešovicích. Tenkrát, stejně jako dnes.

A rovnou začnu pochopitelně zmrzlinou. Byla první a zdaleka ne poslední. Jak jinak na Pražském zmrzlinovém festivalu. Reklamu ani pozvánku mu ovšem nedělám, skončil už v neděli.

Dal jsem mimo jiné průchod své přirozené zvědavosti a namísto obyčejné vstupenky jsem si zakoupil VIP. V ceně jsem měl plátěnou tašku, dárek od sponzora - vitamíny, tričko "přiléhavé velikosti", malou placku, gumu na ruku, a hlavně: 5 kupónů na zmrzlinu.

"Ovšem ne na tu rolovanou," byl jsem upozorněn. Nic netuše jsem kývl a ptal se pak jako blbec u každé zmrzliny, omylem pak i u kávy, zda kupon vezmou. Tu pravou rolovanou jsem objevil až téměř v závěru našeho šestihodinového pobytu. A v tu dobu už jsem stejně všechny kupóny promlsal.

Nicméně jsme teprve na začátku a ten byl ve znamení cukrové vaty zdarma pro dopolední návštěvníky.

Kdo nechtěl cukrovou vatu nebo se jí přejedl a bylo mu maximálně 6 let, mohl se nechat zmalovat. I tady se ovšem stála fronta.

No a pak už to bylo hlavně o zmrzlině

Zmrzlina

Neptejte se mne, která zmrzlina byla nejlepší. Skvělé byly opravdu všechny a zdaleka jsem neochutnal všechny. Vyhýbal jsem se ovšem "extrémům" typu zmrzlina-česnek, zmrzlina-niva nebo zmrzlina-tvarůžky. Zato jsem neodolal a ochutnal zmrzlinu z mléka jersey.

A jako vždy mám k tomu malou osobní historku.

O tom, že existuje kráva jersey, jsem se dozvěděl prvně z humoristické knížky "Poupata rozkvétají v máji". To je taková rozverná knížečka o tom, jak hodit starosti i celou státní civilizaci za hlavu a žít na vesnici. Takže když mladý úředník pro výběr daní přijde na inspekci... skončí tak, že ve finále dá výpověď a připojí se k životu na rodinné farmě. Pochopitelně v tom svoji roli hraje i láska k nejstarší dceři této početné farmářské rodinky. - No a na začátku knížky, když onen úředník "zůstane na snídani", mamina, nalévaje smetanu do kávy, pronese pro mne památnou větu: "Naše kráva je pravá jersey". V roce 1977, kdy u nás knížečka vyšla, to bylo něco jako sci-fi a zároveň byla kráva jersey u mne náhle opředena jakousi zvláštní aureolou - výjimečnosti i nedostupnosti.

Takže - jak jinak - neodolal jsem a tuhle zmrzlinu si dal. A pověst, která jersey předcházela, splnila moje očekávání.

Nicméně, organizátoři si byli dobře vědomi, že zmrzlina, i ta nelepší, se přejí. A tak na daném foto sedím sice s VIP tričkem, ale před sebou mám kelímek s pivem.

A to, prosím, vůbec nejsem pivař!

Toto je moje první letošní točené pivo. Do kelímku snad dokonce po třech letech.

Ne ne, pivem nezapíjím zmrzlinu, ale něco jiného.

 

Grilovaná kýta mi prostě v té záplavě zmrzliny bodla! A to jsem váhal, zda si nemám dát např. klobásu všeho druhu nebo plněný maxi bramborák. I kýtu jsem měl však dokonce snad po 15 letech.

Inu ano, pak jsme my - panská jízda (a bylo nás pět) - už jen seděli ve stínu, povídali si a někdo občas skočil tu pro pivo, tu pro bramborové lupínky, ale také i ještě pro zmrzlinu.

Až nakonec došlo i na tu rolovanou. Chutnala náramně.

 

Tak, snad, na festival za rok zas, ale zmrzlinu kdykoli!

 

Všechna foto: autor

Autor: Martin Faltýn | pondělí 26.6.2023 12:22 | karma článku: 18,08 | přečteno: 370x
  • Další články autora

Martin Faltýn

Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 2

Třítýdenní cesta do Thajska a Malajsie mi dala tentokrát opravdu zabrat. Působil jsem spíše jako doprovod a delegát, než jako účastník dovolené. Osudu zkrátka člověk neunikne.

10.5.2024 v 8:08 | Karma: 15,80 | Přečteno: 269x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 1

Přiznám se, že teprve nyní jsem jakž takž získal odstup od třítýdenní cesty do Thajska a Malajsie, kde jsem působil spíše jako doprovod a delegát, než jako účastník dovolené. Osudu zkrátka člověk neunikne.

2.5.2024 v 8:08 | Karma: 14,50 | Přečteno: 334x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Může za odmítnutí jednání o důchodech rozchod Andreje a Moniky?

Médii probíhá informace, že hnutí ANO odmítlo se zúčastnitní jednání od důchodové reformě. Prý je vláda rozhodnuta prosadit své tak jako tak. Není za tím ale něco víc?

20.4.2024 v 9:59 | Karma: 24,31 | Přečteno: 811x | Ostatní

Martin Faltýn

Než kočička vejce snese...

Cože? Vy neznáte jak je to dál? A vy nevíte, že kočka snáší vajíčka? Vážně jste o tom nikdy neslyšeli? Tak to čtěte dál...

17.4.2024 v 12:05 | Karma: 15,57 | Přečteno: 358x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Kniha jako zjevení

Občas daruji i knihu. Jen tak. Buď chci udělat někomu radost nebo přinést užitek. A nemám ani problém darovat někomu knihu ze své stávající knihovny. Včerejší „darovací akt“ mne ale dost překvapil.

11.4.2024 v 9:49 | Karma: 15,55 | Přečteno: 475x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Projekt Východní štít. Polsko na hranicích postaví opevnění za miliardy

18. května 2024  17:48

Polsko investuje deset miliard zlotých (asi 58 miliard Kč) do zvýšení bezpečnosti své hranice s...

Kdysi ji voda nezajímala, teď jí chybí. Francii dráždí hráz Ženevského jezera

18. května 2024  17:07

Švýcarsko nemá o vodu nouzi. Jeho sousedé však ano. Francie, kterou loni zasáhla extrémní sucha, se...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Rakouská policie překazila útok 14leté islamistky, chtěla použít nůž a sekeru

18. května 2024  16:46

Rakouská policie oznámila, že překazila teroristický útok nožem ve Štýrském Hradci, který plánovala...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1310
  • Celková karma 16,13
  • Průměrná čtenost 1150x
Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.