Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vzal jsem za 3 a spal jsem

Jak v poslední době spíte? Mohl bych si občas namlouvat, že my starší a staří lidé už ten spánek nemáme tak dokonalý. Ale dotazem u svých generačně mladších známých zjišťuji, že tu “kvalitu” spánku máme v poslední době podobnou.

Nevím proč, ale už jen málokdy spím na jeden zátah. Častěji se spíše v noci probudím – mohu to přisoudit například ledvinám. Naštěstí, většinou hned potom opět usnu. 

 

Je zvláštní, jak člověk přitom subjektivně vnímá čas. Chodím zpravidla spát kolem půlnoci, někdy se probudím třeba v jednu a mám pocit, že jsem dokonale vyspalý. Pak se probudím třeba ve 4 a převládá únava. Přitom se třeba jedná o jednu a tu samou noc.

To, že třeba v tuto chvíli někdy od 11 večer vyje v bytové jednotce nad námi pes, naštěstí na to zda usnu nebo ne, nemá vliv.

 

Když už mám pocit, že bych nezabral, pouštím si Hajaju. Pro mladší generace: to není žádná japonská relaxační hudba. Ani nová skladba kapely Mirage. Hajaja se v šedesátých letech označovalo čtení pro malé děti na dobrou noc. Zpravidla v 7 večer. Nejslavnějším Hajajou byl v tomto směru Vlastimil Brodský. Jeho uklidňující, posazený hlas fungoval na spánek dětí dokonale. - Dnes už si ovšem pohádky nepouštím, ale poslouchám vybrané, oblíbené audioknihy.

 

Zdají se vám sny? Mně určitě také. Naštěstí si je nepamatuji. Až na opravdu drobné výjimky.

A sny jsou na mne hodné, nezdají se mi žádné děsy a příšernosti. Nikdo mě ve snu nepronásleduje, nepadám do propasti, nepotácím se lesem plným příšer.

 

Možná to bude tím, že se před paní podobným věcem vyhýbám. Ne jako jeden můj známý když mi na chatu napíše, že dokoukal film a že jde spát. Ptám se ho na co se díval a většinou mi pošle odkaz na filmovou databázi na akční nebo hororový film. (Předevčírem například poslal odkaz na film Past z roku 1999. Snímek neznám, ale stačil mi potemnělý obrázek hrdinky vykračující si se zbraní připravenou výstřelu. Opravdu ideální film před spánkem.) Pak si kamarád stěžuje, že špatně spal, že ho vyruší každé šustnutí v domě…

 

Jak říkám, většinou si své sny nepamatuji. Ale zrovna jako s uděláním, ten dnešní ano. Do určité míry. 

Jsem si vědom, že podvědomí reaguje na určitě události a tak by mě nemělo překvapit, že jsem se ocitl na jaké si závěrečné zkoušce na blíže neurčené vysoké škole. Nevím proč si tentokrát pamatuji tuto fantasmagorii poměrně dobře. Zkušební písemka. Vím, že jsem dostal otázku s jediným slovem: Hepasesis.

Začal jsem, nevím proč pouze na levou polovinu stránky vypisovat poznámky. Téma jsem ovládal, psal jsem hustě a bylo to něco snad filozofického. Jenže pak dozorující vyučující na chvilku vykoukl ze dveří a já se zeptal mého spolu sedícího: “Je to dobře?

Ty jsi se zbláznil," zněla odpověď. "Vždyť se přece jedná o chorobu. Způsobují ji bakterie hepasesis virginitis nebo “…ia… alis”…” Zmlknul. Zkoušející se vrátil do třídy.

Rozjel jsem se s psaním na pravé polovině stránky, tentokrát jsem přepnul mozek na téma bakteriálních chorob a taky mi to celkem šlo.

 

Bylo to celé snová blbost na entou. Dokonce do té míry, že když jsem se pak ráno probudil – začal jsem ono slovo hledat zcela vážně na internetu. Tady o tom máte důkaz. 

A jak ta moje snová magořina dopadla? Budete se divit. I když už to vlastně víte, díky názvu tohoto blogu.

Když jsem přišel ke zkoušejícímu, prohlédl si levou přeškrtnutou část i pravou a aniž by cokoli komentoval, zeptal se mne: “Berete za 3?” 

Spokojeně jsem kývnul, a spal jsem prostě dál. Tentokrát v reálu.

 

Přeji hezký týden, pokud možno bez magořin nejen ve snu. Hlavně klid a pohodu.

Autor: Martin Faltýn | pondělí 8.1.2024 8:42 | karma článku: 18,26 | přečteno: 631x
  • Další články autora

Martin Faltýn

Může za odmítnutí jednání o důchodech rozchod Andreje a Moniky?

Médii probíhá informace, že hnutí ANO odmítlo se zúčastnitní jednání od důchodové reformě. Prý je vláda rozhodnuta prosadit své tak jako tak. Není za tím ale něco víc?

20.4.2024 v 9:59 | Karma: 23,72 | Přečteno: 790x | Ostatní

Martin Faltýn

Než kočička vejce snese...

Cože? Vy neznáte jak je to dál? A vy nevíte, že kočka snáší vajíčka? Vážně jste o tom nikdy neslyšeli? Tak to čtěte dál...

17.4.2024 v 12:05 | Karma: 15,31 | Přečteno: 351x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Kniha jako zjevení

Občas daruji i knihu. Jen tak. Buď chci udělat někomu radost nebo přinést užitek. A nemám ani problém darovat někomu knihu ze své stávající knihovny. Včerejší „darovací akt“ mne ale dost překvapil.

11.4.2024 v 9:49 | Karma: 15,55 | Přečteno: 474x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Panichida za nového slovenského prezidenta Petera Pellegriniho

Jinak se to nedá nazvat. Médii rozdělený český národ se může radovat, že se médiím daří rozdělovat i národ slovenský. Ne nepodobni válečným štváčům přisolují si k novinářům i politici.

7.4.2024 v 9:31 | Karma: 29,00 | Přečteno: 817x | Média

Martin Faltýn

Kolik minut si denně vyšetříte jen pro sebe?

Tím teď nemám na mysli ono "já chci!" - neboli náš bezbřehý egoismus. Mám na mysli právě jen to "udělat si čas pro sebe a na sebe". Denně.

1.4.2024 v 10:30 | Karma: 12,74 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 16,43
  • Průměrná čtenost 1151x
Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.