3 Drobné Foto Maličkosti - po druhé

19. 08. 2015 20:04:21
I po druhé bych se s vámi rád podělil o tři fotomaličkosti prostřednictvím jakýchsi osobních črt, poznámek či postřehů - třeba se vám v té přehršli politiky, emigrantství a sexistiských starostí budou líbit.

První maličkostí, kterou bych rád dnes začal, je poněkud podivný nález u cesty. V horkem popadaném listí, kdy jsem procházel pěšinkou k silnici, abych přešel na tramvaj (já vím, že se to nemá), tak mi náhle padla do očí bilá naušnice. Nevím proč. Ležela tam osamoceně. I když ne zcela. Když jsem letmo prohlédl terén, kdeže je její kolegyně do páru, spatřil jsem naopak malinký prstýnek. Kov asi nějaký obecný, v umně spleteném provazci drátků pak čtyři barevné kamínky...

Logicky jsem si položil otázku: jak se sem tahle bižuterie dostala? Prostým pohozením asi sotva. Tak tedy jako důsledek nějaké rvačky? Na náhodné vytroušení z kabelky to nevypadalo. Trochu záhada.

A teď co s tím? Hledá to původní majitelka? - Bylo mi to líto jen tak ponechat napospas příští sekačce městských zahradníků... a tak jsem prstýnek navlékl na náušnici a oboje zavěsil na větvičku. Třeba se vrátí k majitelce nebo to udělá radost někomu jinému.

Když už je řeč o ztrátách a nálezech, měl bych se zmínit o maličkosti druhé. Přes časem jsem si k mému chytrému telefonu zakoupil pouzdro s externí bateriií v jednom. Docela šikovná věcička. Když vašemu mobilu začne docházet "šťáva", stačí stisknout tlačítko a mobil se znovu 1x nabije na plnou kapacitu.

Proto, když jsem tohle nabíjecí pouzdro viděl u mého známého, který vlastní iPhone4, tak jakmile padlo rozhodnutí, že si pořídím o generaci novější model, věděl jsem že to pouzdro si pořídím taky. A podařilo se... Od té doby je mohutně využívám. Mám však jednu drobnou nevýhodu. Je to "bakelitová skládačka". Jak nahoře, tak dole je kousek plastu, Horním uvolňujete prostor k vsazení přístroje do pouzdra, spodním odkrýváte přístup ke konektoru sluchátek. No, a prostě se to po čase trochu vyběhá a někdy to sedne dobře, jindy hůře. A pak třeba vyndáte mobil z obalu a zjistíte, že spodní díl pouzdra zůstal v něm.

Tak jsem take uplynulou sobotu přišel do práce a .. spodní díl nikde. Zalovil jsem automaticky v ochranném látkovém obalu (mobilu v ceně dvaceti tisíc si, s dovolením, považuji) , ale ...spodní díl nikde. Trochu jsem zazmatkoval. Měl jsem před sebou zcela nový náročný úkol v práci. Ono ráno mne čekala pracovní premiera a tak jsem byl příslušně nervozní. A svým způsobem i nepříčetný. A spodní díl nikde! - Běžel jsem honem zpáteční cestou k vrátnici, zda jsem mobil nevytáhnul cestou - což občas dělám - a spodní díl nevypadl. Ne. Prohrabal jsem pracovní tašku, poptal se kdekteré uklízečky... spodní díl nikde. Pochopitelně mi přišlo na mysl, zda jsem jej nevytrousil v tramvaji. ...Nakonec mi zbyla naděje, že jsem jej nechal doma a při zandavání mobilu do obalu jej prostě nevědomky nechal na stole. Ale spodní díl nikde!

Smutně jsem zíral na pahýl pouzdra a bylo mi jasné, že je to v háji. Samotná nabíjecí část zůstala, takže pouzdro bylo i nadále funkční. Ale i tak. Posuďte sami.

Prolezl jsem na internetu kde co, ale spodní díl nikde v prodeji. Ze zoufalství jsem napsal i výrobci i když mi bylo jasné, že je to zbytečné. A také ano. Prodávají prý pouze kompletní výrobky a žádné díly navíc "nezbývají". Holt, ti co měli smůlu jako já, budou muset počkat, až se tohohle "kšeftu" ujme nějaký Číňan.

Já jsem nakonec měl štěstí. V neděli jsem si šel pro tričko do horní části skříně. A bylo mi divné, proč dvířka nejdou dovřít. Šáhnul jsem na ono problematické místo. Onen spodní díl byl tam! Jak se tam dostal, kdy se tam dostal... proč se tam dostal, to už se nikdy nedozvím. Ono sobotní ráno jsem byl opravdu nepříčetný. Ale hlavně, že se onen spodní díl našel a bateriové pouzdro mobilu je opět kompletní.

Kdy bude kompletní třetí maličkost, to je opravdu ve hvězdách. Když u nás provedli rekonstrukci tramvajové tratě a panely nahradili štěrkem, dost lidí se podivovalo. Byl jsem mezi nimi. A napsal jsem na toto téma i blog (omlouvám se, musíte se k němu historií prolistovat sami). Sklidil jsem za to v diskusi posměch, odsouzení, že zbytečně sýčkuji. Že ty kameny tu nejsou na dlouho, jen co si koleje sednou... pak se to zatravní. Tím pádem odpadne i uklízení odpadků v kolejišti, způsobených cestujícími.

Nuže, píše se rok 2015. V rozpočtu magistrátu Prahy 9 možná pořád čekají peníze na zatravnění... Každopádně: nic se neděje. Jen ty odpadky v kolejišti přibývají a ubývají... Zřejmě podle toho, jak je pracovník úklidu "vyluxuje" speciálním vysavačem. To je prostě maličkost.

Tak to jsou mé dnešní maličkosti. Občas mi přerostly přes hlavu, jindy jsem si jimi hlavu lámal a jindy to nestálo za to. Od toho jsou to maličkosti. Někdy potěší, jindy vyděsí, někdy nás donutí k malému zamyšlení. ale život jde dál. Jsou to maličkosti. I třeba jen ve fotografii.

Autor: Martin Faltýn | středa 19.8.2015 20:04 | karma článku: 9.97 | přečteno: 303x

Další články blogera

Martin Faltýn

Taky jde na vás jaro?

Kocour chce ven na balkón, květiny chtějí ven na záhon, i ta zasazená semínka se už probudila k životu. A v nás se celkově probouzí síla, energie... náhle máme chuť se pustit do nových věcí, třeba i voleb.

22.3.2024 v 9:59 | Karma článku: 13.48 | Přečteno: 206 | Diskuse

Martin Faltýn

Trochu se nám ty (dez)informace rozmáchly

Zažil jsem poměrně drzý článek, navážející se do jistých aktivit. Cožpak, to navážení by bylo v pořádku. Horší bylo, že autor neochvějně odkazoval na důkazní fakta. Což byla ovšem speciálně z jeho strany dezinformace, jako hrom!

18.3.2024 v 9:09 | Karma článku: 28.03 | Přečteno: 3848 | Diskuse

Martin Faltýn

"Chci" nerovná se "Mám právo"

Zatímco vy jste dnes dočetli seriál o mé cestě do USA v r. 1991/92, já jsem se vrátil a připravuji pro vás blogy z dalšího cestování. Jako vždy mne čekalo po návratu několik věcí: jet lag, clima lag a návrat do české politiky.

15.3.2024 v 10:08 | Karma článku: 16.05 | Přečteno: 482 | Diskuse

Martin Faltýn

Když prvně na Západ, tak do USA - 13

Měsíc jsem prožil na pozvání známé v USA. To už by si člověk pomalu řekl, že je tady skoro doma. Ale kdepak! Zelenáčem je a greenhornem zůstane! A teprve doma začíná zjišťovat, kde že to vlastně byl.

15.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 11.75 | Přečteno: 266 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Marek Trizuljak

Od prvního jarního dne k Velikonočním svátkům

Rovnodennost, první jarní den, úplněk a brzy poté velikonoční svátky. Obrazové dojmologie ... ... ...

28.3.2024 v 15:39 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 28 | Diskuse

Jaromír Šiša

Auto moto veteráni všude možně i jinde.

Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový živý život.

28.3.2024 v 10:03 | Karma článku: 27.84 | Přečteno: 843 | Diskuse

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXII. - Rokycany 12 - Jaro je tu)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

28.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 12.82 | Přečteno: 101 | Diskuse

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.38 | Přečteno: 210 | Diskuse

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma článku: 11.15 | Přečteno: 154 | Diskuse
Počet článků 1302 Celková karma 14.95 Průměrná čtenost 1156

Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...