Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Karma. To člověk pak nediví, co ty filmy stojí. Prvorepublikové filmy se prý natáčely za týden.

0 1
možnosti
Foto

Ale kdepak. Nesmíte věřit všemu, co se povídá.

To byl jen jeden jediný film - Mravnost nade vše. A vzniklo to tak, že bylo potřeba dát do výroby nějaký film. Tehdy lidé u filmu byli placeni (jako dnes) pouze když byli na filmu. A tak aby zejména lidé z techniky, stavba a pod. nebyli bez peněz, protože to bylo před vánocemi, dali tvůrci honem dohromady scénář podle divadelní hry, aby se točilo. Vše v ateliéru, v jednom místě... To se dalo za týden stihnout. Ale hlavně: lidé měli peníze na vánočního kapra.. Od té doby se také filmu Mravnost nade vše přezdívá "film na rybu".

http://www.ceskatelevize.cz/porady/16435-mravnost-nade-vse/29238361656/

I za první republiky se natáčelo průbězně cca tři až pět týdnů. Vše určovala především náročnost scénáře, počet scén a jejich místo realizace.

Přečtěte si Karla Čapka "Jak se dělá film" :-)

1 0
možnosti
Foto

Tak je pravda, ze se nataci treba tri az pet tydnu, ale narozdil od Prvni repulbliky pak dalsi tri mesice trva postprodukce ;-D

0 0
možnosti
Foto

Dovolte mi, abych i Vás vyvedl z drobného omylu.

Délka post produkce trvá většinou jeden měsíc; pokud jsou zde triky tak pochopitelně i déle. (Mám na mysli skutečné profesionály, nikoli babraly všeho druhu a také - eufemisticky řečeno - neumětely; jako třeba zbrabrali trikovou postprodukci - a odkládala se distribuce - nejen u Vorlíčkova filmu Saxana a Lexikon kouzel.)

Délka postprodukce je ale dána mnohem důležitějším faktorem - distribucí. Zpravidla totiž není kam spěchat.

Dnešní systém distribuce filmů v kinech má svá pravidla a své termíny a prakticky dřív jak za půl roku nejsou "promítací okna" volná. To je dáno silným tlakem zahraničních, zejména amerických producentských společností, které již mají filmy vyrobeny a nyní pouze obsazují promítací trhy a pochopitelně na tom točí peníze. Svou nadprodukcí pak tlačí distributory ke krátkým projekčním dobám, obdobně v jako je tomu v USA. Takže film, který si za 4 týdny v kinech nevydělá, má prostě smůlu. Nikdo ho déle promítat nebude, protože jsou ve frontě za ním další již naplánované filmy. Prodlužování promítání filmů je pak pochopitelně problematické.[>-]

Pryč jsou socialistické doby kin, kdy bylo promítání úspěšného filmu opakovaně prodlužováno, kdy mohl běžet "v našich kinech" klidně "premiérově" i půl roku a ještě další rok se úspěšně protáčet. I tak se vracel při nějakých příležitostech. A dětské filmy se promítaly prakticky pořád, dokud vyhovovaly a dokud byla aspoň jedna použitelná filmová kopie.

Ne nadarmo chce režisér Václav Vorlíček, při převzetí ceny nyní na Mezinárodním FIlmovém Festivalu v Karlových Varech, vidět film Pane, vy jste vdova - protože kina už ho prostě hrát nebudou (o digitalizaci kin nemluvě). Promítání 47 let starého filmu distributory nezajímá, speciální retrospektivu nikdo neuspořádá. Finanční politika dnešního dIstribučního trhu je prostě zcela jiná než jak si ji my pamětníci pamatujeme.

0 0
možnosti
Foto

Cekal jsem, ze me vyvedete z omylu a ono misto toho prislo to, co jste napsal ;-D;-D

0 0
možnosti
Foto

Jedna z nejbáječnějších věcí na filmu je jeho variabilita a různorodost.

Člověk zrozený pro pásovou výrobu nebo pásové myšlení, by se tady neuchytil.

Naopak: bez problémů, protože vysoká flexibilita i pohotovost je u filmu denním chlebem:

Zázraky do tří dnů - nemožné ihned.

0 0
možnosti
Foto

Ještě k té VAŠÍ prosprodukci.!!

Nejjednodušší to měl ve svých začátcích Chaplin. Vše natočené v jednom záběru. Vlepily se dle potřeby titulky a hudbu obstaral pianista přímo v kině.

To byla post produkce! Za den hotovo i s vyvoláním! ;-D:-P

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS