Martin Faltýn

Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.

Martin Faltýn

Všem mým láskám

Sluší se poděkovat. Tedy všem mým láskám - jakkoli je to pojem obehraný. A láskami nemyslím jen ty nejbližší, ale všechny, které jsem měl a mám nějakým způsobem rád.

27.12.2023 v 8:08 | Karma: 14,02 | Přečteno: 283x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Brýle se bez brýlí špatně hledají

Brýle má moje generace spojeny s pořadem Bakaláři. Brýle hrály tedy význačnou roli i v "uměleckém" ztvárnění života. Největší roli však hrají... no však ty historky známe všichni!

3.11.2023 v 8:08 | Karma: 15,74 | Přečteno: 255x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Švy dětství

"Rodiče to má vedle a tady dělají bordel," pronesl někdo ve vlaku nad lehce řádícími ratolestmi v kupé. A můj kamarád, v tom kupé, dotyčného okomentoval: "Zapomněl na švy dětství." - Tak tedy o mých švech dětství, tentokrát.

23.9.2023 v 8:08 | Karma: 17,21 | Přečteno: 357x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

A jedeme do ciziny!

V dětství člověk zažívá stále a nepřetržitě něco nového. Ovšem, co může být pro 14 letého kluka víc vzrušující, než první zahraniční cesta?

18.9.2023 v 8:18 | Karma: 18,71 | Přečteno: 481x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Jdi k šípku!

Což bylo míněno nikoli přeneseně, ale doslova. Každý podzim v Krušných horách, kde jsem s rodiči trávil část dětství, byl ve znamení sběru. Hub a jiných lesních plodů, právě že i šípku. A co jsem zažil poprvé v životě?

6.9.2023 v 8:08 | Karma: 19,02 | Přečteno: 411x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Blogové Intermezzo mezi dvěma dovolenými

Upřímně: uplynulé dva týdny na další dovolené byly pro mne velmi šťastnými proto, že jsem netušil, co se doma děje. Takže jsem ani nedemonstroval proti fialové chudobě, jak se mne do toho snažil vmanipulovat jeden diskutující.

9.6.2023 v 13:41 | Karma: 13,83 | Přečteno: 289x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Vynadal jsem, že svítí

V dnešní době takzvané energetické krize ve firmách i v domácnostech, způsobené naší drahou vládou, si to člověk prostě musí hlídat. Plyn jsme doma zlikvidovali. A elektřina? Hlídám, jestli nesvítí někde zbytečně.

1.3.2023 v 9:40 | Karma: 18,18 | Přečteno: 536x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Silvestrovský odskok ze Zdeňkem Izerem aneb jak jsem musel odlišit tři dědky

Určité herectví mi asi bylo souzeno odjakživa. Na Lidové škole umění, při studiu na VŠ i když filmové režie, i po něm na Barrandově. Ve filmových databázích to je pěkná řádka rolí. Nemalou měrou k nim přispěl i bavič Zdeněk Izer.

31.12.2022 v 8:08 | Karma: 16,63 | Přečteno: 443x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Dáme (po)vánoční blog? Dáme!

Když můžou jedni, mohou i druzí. A musím se připojit ke zdejším kolegyním a kolegům, že i pro mne byly letošní vánoce jedny z nejhezčích - ani jsem k tomu nemusel mít vánoční prezidentův, protože rozlučkový projev.

27.12.2022 v 15:50 | Karma: 18,08 | Přečteno: 363x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Je to o kachně

Nikoli ovšem novinářské. Mám na mysli skutečnou kachničku pečenou, na kterou jsme byli pozváni do restaurace - kamarád se plácl přes kapsu a zakoupil akční voucher. "Kéž by to nedělal!" nenapíšu, ale jen tak to taky nebylo.

19.12.2022 v 8:08 | Karma: 20,41 | Přečteno: 581x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Důchodce na nákupu, čili příběh jedné fotografie

Tu fotografii jsem pořídil dnes. Opřel jsem mobil o nárazník jakési dodávky a spustil samospoušť. Dopadlo to dobře. Mobil nespadl a já měl o příspěvek na Facebook navíc. Člověk se zkrátka nesmí bát si udělat ze sebe legraci.

10.12.2022 v 8:08 | Karma: 29,18 | Přečteno: 1001x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Pravá, a nebo tedy levá ruka ďábla?

"Cvak sem, cvak tam," takto ohodnotil můj tatínek užívání magnetofonu B64. To mi bylo dvanáct let a poslouchal jsem nějaký film. Jenže, pokrok nezastavíš - což si člověk uvědomí zejména v okamžiku, kdy má v opravě počítač!

26.11.2022 v 13:58 | Karma: 13,14 | Přečteno: 360x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

A než se rok s rokem sešel, jsem v důchodu jeden rok

Je to tak. Touto dobou před rokem jsem stříhal pomyslný metr do konce listopadu: odchodu do důchodu. Ve skutečnosti jsem se tou dobrou ještě slunil na řádné zaměstnanecké dovolené Rádia Svobodná Evropa. Jak na ně vzpomínám?

21.11.2022 v 10:26 | Karma: 15,80 | Přečteno: 519x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

50 let po škole

Ne, nebojte se, nebyl jsem 50 let po škole, stejně jako Saxana nebyla po škole 300 let. A člověk si říká, jak to rychle uteklo. Zejména, když se sejdete na speciálním srazu spolužáků: 50 let po Základní škole.

11.10.2022 v 8:08 | Karma: 20,48 | Přečteno: 482x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Hele, nedělej Zagorku!

V tom nekonečném vesmíru bylo absolutní ticho. Nebylo tam ani světlo, ani tma. Ten malý světélkující obláček, pro ni připravený "v nebi", byl stejně jen formalitou a ona to věděla. Byla na věčnosti.

26.8.2022 v 17:28 | Karma: 26,13 | Přečteno: 808x | Ostatní

Martin Faltýn

Nestřílím, nebojuji, nezávodím

Asi vám vrtá hlavou, co že mám přesně na mysli? Bojové sporty? Sportovní akce a soutěže? Nebo dokonce vojensko-taktické aktivity? Ani jedno, ani druhé ba ani třetí. Protože... kdo si hraje, nezlobí!

6.8.2022 v 8:08 | Karma: 11,26 | Přečteno: 238x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Žádný hněv a žádná rvačka, prostě - grilovačka

Zdejší erudovaní čtenáři jistě vědí, odkud jsem si vypůjčil část nadpisu. Naštěstí již po mně autor nemůže požadovat poplatek za autorská práva. Stejně bych mu nabídl maximálně špekáčka, jaký byl při včerejší grilovačce.

12.6.2022 v 13:33 | Karma: 12,20 | Přečteno: 335x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Svátek má Tamara a proto mám vždycky narozeniny!

A nebo naopak, že? Každopádně den svátku Tamary - tedy 3. června - je mým dnem. Když jsem se narodil, bylo pondělí. Ale ani dnešní pátek nic nemění na tom, že mi je 65 let!

3.6.2022 v 8:08 | Karma: 14,79 | Přečteno: 275x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Dělám na projektu a řídím sám sebe

Prvně vlastně zakouším skutečný "Home Office". Tak napůl flákárna, kterou jsem vloni praktikoval jako zaměstnanec, s tím nemá nic společného. I tak: učím se jedině na vlastních chybách.

26.5.2022 v 9:44 | Karma: 13,84 | Přečteno: 317x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Jak jsem vegetariána naučil

Jíst maso? Ne, tomu se nikdo učit nemusí. A o to ani nejde. Ale podařilo se mi náhodou naučit jednoho bývalého kolegu občas se podívat na tyto věci jinak.

1.5.2022 v 8:08 | Karma: 16,67 | Přečteno: 612x | Diskuse| Ostatní