Martin Faltýn

Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.

Martin Faltýn

Dáváte přednost večernímu optimizmu nebo rannímu?

Už tři dny marodím. Je to klasické nachlazení. Takže jsem spíš jak mátoha a hledám svůj optimismus, jak se dá.

17.11.2022 v 8:08 | Karma: 10,43 | Přečteno: 201x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Volala mi Daniela

Tedy kontaktovala mne nejen ona. Před měsícem i jiná děva; občas mi i některá napíše: nejčastěji se slovy "Ahoj, pamatuješ si mě? Dlouho jsme se neviděli."

2.11.2022 v 14:30 | Karma: 15,21 | Přečteno: 633x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Michel Galabru - 100 let

Že nevíte, kdo to je? Ale víte! Stačí si vzpomenout na filmovou sérii četníků s Louis de Funesem. Michel Galabru tady neopakovatelným způsobem vytvořil velitele četnické stanice, strážmistra Gerome Gerbera.

28.10.2022 v 16:31 | Karma: 18,79 | Přečteno: 396x | Diskuse| Kultura

Martin Faltýn

Pod souhvězdím Orionu v Egyptě

Krom toho, že souhvězdí Orionu vypadá jako motýl, je to jedno ze 4 souhvězdí které poznám. Pohled na ně mne vždycky potěší, i když v Praze stále méně. Proto mne už vloni překvapilo v Egyptě. A letos znovu.

21.9.2022 v 8:08 | Karma: 10,23 | Přečteno: 298x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Král Karel III. a princ Jindra?

Je mi to líto. Jak se říká ...ať žije král. Záměrně to necituji celé, protože s královnou Elizabeth II, u nás počeštěně Alžbeta II., odešla velká osobnost, kterou osobně budu navždy ctít. Nicméně, už v tom začíná být pěkný zmatek.

9.9.2022 v 14:16 | Karma: 17,89 | Přečteno: 480x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Mám dálkový ovladač

Pokud máte nějaké elektronické zařízení, zejména televizi nebo hudební věž, pak máte bezpochyby ovladač. Má spoustu tlačítek a jako vždy: nejdůležitější je vědět, které stisknout.

3.9.2022 v 8:42 | Karma: 12,55 | Přečteno: 351x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Otázka zní jen, jak tam dlouho pojedem?

Nedá se nic dělat, prázdniny jsou definitivně za námi. Zhruba 1 400 000 žáků nastupuje do škol. Teď jde jen o to, jak se tam dostat?

1.9.2022 v 8:24 | Karma: 30,23 | Přečteno: 4205x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Nesvítí někde zbytečně?

Máte dva svetry? - A mohla bych je vidět? - k tomu jistě připíší internetoví vtipálci. Nejdůležitější na tom všem je, že naše vláda odborníků má o nás občany péči a radí a radí.

23.8.2022 v 16:08 | Karma: 29,66 | Přečteno: 723x | Ostatní

Martin Faltýn

Raději jamboree nebo "prajdovat"?

Obě akce probíhají shodou okolností skoro paralelně. Ta první ode dneška do 12. srpna. Tak druhá v termínu 8. - 14. srpen. Které byste dali přednost?

2.8.2022 v 9:33 | Karma: 11,58 | Přečteno: 321x | Společnost

Martin Faltýn

"Babské" rady České televize, a nebo co bude příště?

"Babské" píši v uvozovkách, protože ta ctihodná pracovnice charity za to nemůže. A nebo může ve smyslu naivního poskytování laických rad - v tom případě to redaktorka neměla vůbec natočit, a nebo:

26.7.2022 v 12:18 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1344x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Tour de France aneb co možná pan "sporťák" Mejtský netuší

Tour de France je jeden z mála sportů, na které se občas v televizi rád podívám. Jednak obdivuji ty spotovce, jednak pochopitelně tu krajinu. A jednak - televizní techniku!

12.7.2022 v 12:27 | Karma: 23,93 | Přečteno: 905x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Hezký prázdninový blázinec!

Vysvědčení jsou rozdána, dovolené nahlášeny... nejvyšší čas užívat si prázdnin. Jak děti, tak dospělí. A jako každý rok se odehrává něco, čemu se říká: stěhování národů.

1.7.2022 v 9:50 | Karma: 14,17 | Přečteno: 316x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Teplota vrtáku musí být 850.C

aneb zprávy, bez kterých se neobejdeme. Cestovní kancelář ČT24 (jak se někdo vyjádřil v jedné diskusi) nám tentokrát nabídla reportáž z jaderného úložiště ve Švédsku.

21.6.2022 v 9:38 | Karma: 14,22 | Přečteno: 458x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Tak kolik je vlastně inflace?

Přiznám se, že nejsem ani statistik ani ekonom. Musel jsem si najít odborný článek, abych věděl jak se meziroční inflace počítá. I když i tam přiznávají, že každý to počítá jinak. Proto mne ohromily počty České televize.

31.5.2022 v 14:57 | Karma: 21,22 | Přečteno: 539x | Diskuse| Média

Martin Faltýn

Čím bych vás dnes obohatil

Je sobota, léto za dveřmi. V diskusi minulého blogu si přispěvatel povzdychl, že ho to nijak neobohatilo, krom toho, že zaznamenal, že jsem. Inu, zapomněl, že "Být nebo nebýt" je smysl lidského života. Takže?

28.5.2022 v 12:25 | Karma: 11,82 | Přečteno: 214x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Dnes mám k snídani prémiová vajíčka

Teda ani ne tak prémiová, jako premiérová. On totiž důvod této prémiové premiéry je jediný: nový spotřebič.

18.5.2022 v 8:32 | Karma: 13,35 | Přečteno: 316x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Ranní ptáče...

Taky jste v mládí se svými kamarády "poopravovali" nejrůznější přísloví? Ono notorické "ranní ptáče" si brali na paškál dokonce i humoristi. Já jsem však právě vymyslel další variantu - aneb malé lekce z reklamštiny.

16.5.2022 v 9:17 | Karma: 14,27 | Přečteno: 356x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Začíná hokejový svátek ve Finsku

Ne, nejsem skalní fanoušek hokeje. Naposledy jsem "našim" fandil na vysoké škole v Sovětském svazu, kde jsme všichi Čechoslováci jako jeden muž řvali: "Góóól!" To když jsme to nandali sborné. Teď to nadnavají nám. Kdo?

13.5.2022 v 9:48 | Karma: 11,54 | Přečteno: 293x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

IQ trubky... aneb Byl jsem zas jednou ve městě

Ne, že bych byl pecivál... jsem skoro světoběžník, ale aktuálně mne jistý projekt archivu budoucího internetového rádia poněkud přikoval v počítači. Proto je pro mne cesta do města (nikoli z města) vždy objevná.

4.5.2022 v 8:08 | Karma: 22,35 | Přečteno: 815x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Myslel jsem, že do třetice ne - ale ano: melu si svou

Tak jsem tak pokládat za hotovou tu moji kávovou anabázi. S odstupem to byla pochopitelně spíše legrace, ale pak mne napadlo se zamyslet, jak vlastně kávu piju já?

29.4.2022 v 8:08 | Karma: 17,55 | Přečteno: 414x | Diskuse| Ostatní