Martin Faltýn

Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.

Martin Faltýn

Maximálně X ks na hlavu a den

Tak tohle můžeme číst při nejrůznějších akcích. Což je samozřejmě obezlička, která platí tak maximálně v jednom obchodě, u jedné pokladny. Jak se to dá vyřešit elegantně, ukázal obchodník v Sydney.

25.3.2020 v 17:29 | Karma: 16,29 | Přečteno: 488x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Boccacciův Decameron - paralela s koronavirem?

Roku 1492 Giovanni Boccaccio sepsal sto novel o lásce a zarámoval je jako vyprávění 7 mužů a 3 žen. Všichni utekli před epidemií moru, ve Florencii 1438. Epidemie srovnatelná s tou dnešní, až na tu lásku.

26.2.2020 v 20:22 | Karma: 16,51 | Přečteno: 679x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Žena ztratila v Portlandu prsten

Nový senzační článek s vášnivou diskusí. Odkaz na článek samozřejmě v blogu. Já bych se rád zmínil o trochu jiných aspektech: aspektech nikoli ztrát a nálezů, ale nálezců. Protože to je neméně zajímavé.

20.2.2020 v 19:08 | Karma: 12,06 | Přečteno: 571x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Třídění lidí

Skutečnost jak se lidé třídí a jak jsou tříděni je poněkud odlišná od představ většiny příslušníků mé generace. Také to nemá nic společného s třídami "za komunistů". Teď je to v rukou nikoli politiků, ale:

12.1.2020 v 16:48 | Karma: 23,18 | Přečteno: 886x | Diskuse| Společnost

Martin Faltýn

Všem, kterým jsem nestihl popřát vše nejlepší do nového roku

bych rád věnoval aspoň těchto několik stručných řádků. Většinou vždy poslední den roku bilancujeme, dáváme si předsevzetí na rok následující...

31.12.2019 v 8:08 | Karma: 8,80 | Přečteno: 111x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

A já proč mi od rána zní v hlavě dětský hit o Lucince!

No protože, dnes mají všechny Lucie svátek. - Cože, vy ten hit neznáte? Tak se nerozpakujte a čtěte dál. Článek má naprosto odlehčující charakter, ale prozradím vám v něm i nejednu zajímavost.

13.12.2019 v 13:29 | Karma: 13,47 | Přečteno: 1029x | Diskuse| Společnost

Martin Faltýn

Stalo se zítra - DVB-T2

"Stalo se zítra" se jmenovala kdysi antologie povídek české sci-fi. Něco jako sci-fi vnímá řada lidí vypnutí televizního Standardu DVB-T. A stane se to, pardon, stalo se to - zítra 27. 11. 2019

26.11.2019 v 8:08 | Karma: 16,71 | Přečteno: 650x | Diskuse| Média

Martin Faltýn

Zeman není Trump

V čem je tedy rozdíl? Miloš Zeman je prezidentem pečených husí. A Donald Trump? Samozřejmě pečených krocanů. Tím pádem první nemusí, zatímco druhý ano. Co?

11.11.2019 v 8:08 | Karma: 14,87 | Přečteno: 389x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Drobky z internetu

Takové drobnosti, co nevydají na celý blog... Skandály ani politiku ovšem nečekejte. I když si kladu dotaz: kdo dělá titulky v Reflexu? Rusové? Znáte Arashi? Aristokratku? A víte, kdo ze zpěváků měl včera narozeniny?

24.10.2019 v 12:28 | Karma: 10,49 | Přečteno: 378x | Diskuse| Kultura

Martin Faltýn

Generační dialogy, vzpomínání před 30 lety aneb... zase jednou v centru Prahy.

Tedy řeknu vám - to jsem vnímal věci! Fotil jsem a uši slyšely, co ani nechtěly. Mám opravdu pocit, že slyším trávu růst. Ani nemusím uši natahovat. O čem si tedy povídají mladá a střední generace?

23.10.2019 v 8:23 | Karma: 21,57 | Přečteno: 671x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

"Ať vám to šmakuje!"

S těmito slovy nám podala prodavačka ve stánku košík jahod. Převzal jsem jej a těšil se na zahradnické jahody. Vypadaly skvěle. Jak budou chutnat? Pardon, šmakovat? Takže dnes žádné Eurovolby, ale jazykový skoro koutek.

24.5.2019 v 12:10 | Karma: 16,88 | Přečteno: 869x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

26. Český lev

Právě skončil tzv. svátek všech českých filmařů... Kdysi se říkalo "Český lev zařval". - Postupem let jsem se smířil s tím, že nezískám ani Oskara, ani Zlatou palmu, Stříbrného medvěda natož Českého lva.

23.3.2019 v 22:48 | Karma: 26,82 | Přečteno: 1391x | Diskuse| Kultura

Martin Faltýn

Mášo a Medvěde - jen počkej!

Víte, co je to Máša a Medvěd? To je, prosím, celosvětově známý ruský - ano ruský! - animovaný seriál, jako seriál: Jen počkej! V říjnu přijede muzikálová show a o ní je článek na iDnes. Jen slovo "ruský" je z něj vypuštěno.

20.3.2019 v 8:08 | Karma: 23,61 | Přečteno: 511x | Diskuse| Kultura

Martin Faltýn

Epidemie chřipky je fuč!

Tedy u konce, jak tvrdí hlavní hygienička ČR Eva Gottvadová. Nebudeme se zamýšlet nad tím, proč si nenechá změnit příjmení, zamysleme se nad tím, proč a jak chřipková epidemie skončila.

8.3.2019 v 17:18 | Karma: 11,91 | Přečteno: 364x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Já jsem ale šikovnej

"Malej, ale šikovnej", jak praví citát z novodobé filmové pohádky, jsem vzrůstem taky... ale občas o tom s úspěchem pochybuji. Nikoli o mých 156cm výšky, ale o té šikovnosti. Jako zrovna včera...

25.2.2019 v 8:18 | Karma: 13,69 | Přečteno: 346x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Letadla, lvíčci a lavina

Zní to jak název nějaké špatné italské komedie 70. let... leč omyl. Co mají tyto tři pojmy společného?

10.2.2019 v 17:24 | Karma: 15,01 | Přečteno: 259x | Diskuse| Média

Martin Faltýn

Na skok v tramvajové vozovně

Ano, doslova na skok. Protože najednou se ozvalo hlášení řidiče: "Vážení cestující, z důvodu obratu směru jízdy vozidla, zajedeme na chvíli do vozovny." Ani jsme se nestačili nadechnout a už to jelo!

25.1.2019 v 8:53 | Karma: 17,92 | Přečteno: 505x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Co takhle namísto boje proti dezinformacím, boj proti bakteriím?

V Evropská komise volá do boje proti dezinformacím. A do boje hodlá vyslat speciální tým rychlého varování. Devíti pacientům ve Frýdlantu je to jedno. Ti by spíše uvítali, kdyby lékaři bojovali proti bakteriím.

5.12.2018 v 17:22 | Karma: 16,90 | Přečteno: 332x | Diskuse| Osobní

Martin Faltýn

Tentokrát bez martinské husy

Je tradicí, že k svátku sv. Martina patří pečená husa. No, tak tentokrát jsem si ji "odpustil". Sice nemáme u nás osvobození husy, jako má americký prezident odpuštění krocanovi, ale za mne letos snad ano.

11.11.2018 v 18:00 | Karma: 15,64 | Přečteno: 552x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Co jste viděli/neviděli na ČT24

aneb díky za "nová media"... neboli internet. "Nová media" je označení České televize. Inu, občas jí ale ona nová média dávají nůž na krk, podrážejí nohy... jinak řečeno, když můžete a chcete, víc informací si vždycky najdete.

5.11.2018 v 8:08 | Karma: 39,39 | Přečteno: 3333x | Diskuse| Média

Martin Faltýn

Nelíbí se vám kdo byl letos vyznamenán?

Nejvíc mě vždycky pobaví, jak se vynoří řady odborníků... Nejlepším jsou v tomto směru média. A nejzábavnějším? Asi diskutující pod články a blogy... Je to radost sledovat a číst.

29.10.2018 v 21:38 | Karma: 31,62 | Přečteno: 857x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

"Jen růžová to může být"

...praví známý hit. Zpívala ho Csáková, byla prostě taková. A jeden můj kamarád, růžovou má taky rád . A proč růžovou si přál? Prosím, čtěte dál.

12.10.2018 v 10:44 | Karma: 15,07 | Přečteno: 357x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

"Hezké podzimní ráno!"

Napsal mi kamarád na sociální síť. Ani jsem si to neuvědomil: je tu podzim! - A vlastně ano. Předevčírem jsem šel jako vždy domů a našel jsem... Ale spíš jsem fotil a nakonec napsal trochu "poezie".

25.9.2018 v 9:14 | Karma: 13,38 | Přečteno: 243x | Diskuse| Fotoblogy

Martin Faltýn

Starosti při ranní kávě

Ale číst to můžete třeba při večeři... nebo ke svačině nebo taky vůbec ne. Ale: také probíráte ráno důležité starosti, co vás jako spolužijící osoby či rodinu trápí nejvíc? Jako třeba u nás dnes ráno.

24.9.2018 v 8:08 | Karma: 11,57 | Přečteno: 304x | Diskuse| Společnost

Martin Faltýn

Co znamená španělsky “débil”?

Je až s podivem, kde všude člověk může narazit na nějaké výrazy z češtiny. A někdy k tomu stačí úplně obyčejná láhev vody.

30.4.2018 v 9:56 | Karma: 19,07 | Přečteno: 1497x | Diskuse| Ostatní