Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Japonsko a Tokio - nikdy nekončící návštěva

Kdo jednou navštívil Tokio, potažmo Japonsko, nikdy už nebude stejný a ani jeho osudy nebudou stejné. A i když si myslíte, že tou cestou všechno skončilo, nenechte se mýlit. Jako já.

Dozvuky vaší návštěvy Tokia, Japonska... se vám budou vracet neustále a překvapí vás, aniž byste to očekávali.

Měl jsem to štěstí, že jsem TOKIO navštívil dvakrát. Jednou sám a byl to zběsilý běh na 5 nesmírně krátkých dní... A k tomu jsem ještě psal ráno či večer blog zážitků toho dne. Neučesaný, bez diakritiky, zato s překlepy... na japonském notebooku (naštěstí rovněž s anglickými písmeny)... včetně fotografií.

Druhá cesta byla delší, poklidnější, neméně ovšem pestrá. A pokud nemáte v sobě zdravou dávku improvizace, tak se na takovou cestu ani nevydávejte. (Snad jen s nudnou cestovkou... a mohu vám říci, že ty japonské jsou bezkonkurenčně dokonale zorganizované a dokonale nejnudnější.)

Japonsko, to je neustálý kaleidoskop barev a kontrastů.

To dramatické popisování zážitků z první cesty do Tokia, 2010, stejně jako úchvatné zážitky z druhé cesty, 2016, si můžete přečíst v sérii blogů věnovaných právě těmto cestám.

Samozřejmě, nakoupíte si mraky suvenýrů...

... rozdáte, podělíte známé, užijete, odložíte. Však to znáte sami.

Občas některý použijete - čistě jen tak nebo z nostalgie, nebo pro pohodu a nebo...

Život není vždy veselý a nemazlí se s námi. Každý, kdo ztratil někoho blízkého zejména v období vánočních svátků, mi dá za pravdu. A u nás se to stalo doslova den před Silvestrem. Přes 9 000 kilometrů od nás. Byl to odchod nevyhnutelný, nikdo nemládne a nemoci nás nešetří.

Při takové příležitosti následuje 100 dní modliteb. Jiný kraj, jiný mrav. A mne napadlo, že bych také tady mohl něco udělat. Nemyslím modlení. Ale vzpomněl jsem si na zážitek, jak jsme v Tokiu kupovali vonné tyčinky.

Byl to obchůdek naproti jednomu vchodu do metra nedaleko Sensódži, nejslavnějšího chrámového komplexu - viz první dvoj foto. Tolik různých tyčinek jen tak neuvidíte. A nejen klasické, relaxační, ale i pro nejrůznější příležitosti, jak si na to Japonci potrpí. (Japonsky ovšem neumím.)

Probírali jsme se vůněmi a dojmy... a koupili jsme si mimo jiné i hezkou kazetu, přímo s keramickou miskou. S citáty z klasické japonské poezie.

 

A jak jsem se tak dál probírali, padla nám do oka, přesněji do nosu, jedna vůně. A sáhli jsme po ní.

- To si neberte, - odhadla nás prodavačka. - To jsou tyčinky určené na hřbitov.

Šli jsme hledat tedy dál, vybírali jsme a následně jsme pak prozkoumali i nabídku před obchodem a sáhli jsme tam po jakési zlevněné dvojsadě. Prodavačka na nás sklouzla pohledem a neřekla už nic. Kupující je kupující, že?

Těch tyčinek jsme si přivezli domů docela dost a pálíme je při různých příležitostech.

Ty zakoupené zlevněné jen výjimečně. Protože jsem v duchu pojal podezření: nejsou to ty tyčinky "za mrtvé"? To podezřele laciné balení i ta barva je trochu nezvyklá.

 

A pak jsem použil překladač, mobilní aplikaci a měl jsem jistotu, že jsem se nespletl. Proto ten podivný pohled prodavačky!

 

A tak jsem se teď rozhodl, že za dotyčnou osobu budu ony tyčinky pálit. Nejenže jsem dotyčného znal, ale bezesporu si to zaslouží. Za svůj život, za to co dotyčný udělal i neudělal, inu jako my všichni. Ale každopádně to beru jako vzpomínku a uctění milého člověka.

Ne všechny blogy musejí končit vesele a optimisticky.

Inu, nikdy bych si ale nepomyslel, že v tom všem sehraje i svou malou roli a že se mi i při takové "příležitosti" připomene jinak pohodová báječná cesta do Tokia. Asi to tak všechno mělo být.

 

 

Všechna foto: Martin Faltýn © 2010, 2016

 

 

Autor: Martin Faltýn | pátek 11.1.2019 12:42 | karma článku: 12,22 | přečteno: 436x
  • Další články autora

Martin Faltýn

Může za odmítnutí jednání o důchodech rozchod Andreje a Moniky?

Médii probíhá informace, že hnutí ANO odmítlo se zúčastnitní jednání od důchodové reformě. Prý je vláda rozhodnuta prosadit své tak jako tak. Není za tím ale něco víc?

20.4.2024 v 9:59 | Karma: 23,57 | Přečteno: 785x | Ostatní

Martin Faltýn

Než kočička vejce snese...

Cože? Vy neznáte jak je to dál? A vy nevíte, že kočka snáší vajíčka? Vážně jste o tom nikdy neslyšeli? Tak to čtěte dál...

17.4.2024 v 12:05 | Karma: 15,31 | Přečteno: 351x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Kniha jako zjevení

Občas daruji i knihu. Jen tak. Buď chci udělat někomu radost nebo přinést užitek. A nemám ani problém darovat někomu knihu ze své stávající knihovny. Včerejší „darovací akt“ mne ale dost překvapil.

11.4.2024 v 9:49 | Karma: 15,55 | Přečteno: 473x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Panichida za nového slovenského prezidenta Petera Pellegriniho

Jinak se to nedá nazvat. Médii rozdělený český národ se může radovat, že se médiím daří rozdělovat i národ slovenský. Ne nepodobni válečným štváčům přisolují si k novinářům i politici.

7.4.2024 v 9:31 | Karma: 29,00 | Přečteno: 817x | Média

Martin Faltýn

Kolik minut si denně vyšetříte jen pro sebe?

Tím teď nemám na mysli ono "já chci!" - neboli náš bezbřehý egoismus. Mám na mysli právě jen to "udělat si čas pro sebe a na sebe". Denně.

1.4.2024 v 10:30 | Karma: 12,74 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Křičte a chovejte se jako racek. Chlapec vyhrál soutěž v imitaci vřískotu mořských ptáků

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 16,42
  • Průměrná čtenost 1151x
Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.