Martin Faltýn

Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.

Martin Faltýn

Kniha jako zjevení

Občas daruji i knihu. Jen tak. Buď chci udělat někomu radost nebo přinést užitek. A nemám ani problém darovat někomu knihu ze své stávající knihovny. Včerejší „darovací akt“ mne ale dost překvapil.

11.4.2024 v 9:49 | Karma: 15,54 | Přečteno: 472x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Taky jde na vás jaro?

Kocour chce ven na balkón, květiny chtějí ven na záhon, i ta zasazená semínka se už probudila k životu. A v nás se celkově probouzí síla, energie... náhle máme chuť se pustit do nových věcí, třeba i voleb.

22.3.2024 v 9:59 | Karma: 14,44 | Přečteno: 314x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Od všeho trochu o cestě do USA

Jak víte, politice se příliš nevěnuji. Nejsou mi lhostejné ani jedna válka, ani střelci, tím méně ekonomické balíčky a jiné a jiné. Dávám předost poklidnějším tématům. Připravuji pro vás velký speciál - o mé dávné cestě do USA!

17.1.2024 v 12:20 | Karma: 15,92 | Přečteno: 412x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Vzal jsem za 3 a spal jsem

Jak v poslední době spíte? Mohl bych si občas namlouvat, že my starší a staří lidé už ten spánek nemáme tak dokonalý. Ale dotazem u svých generačně mladších známých zjišťuji, že tu “kvalitu” spánku máme v poslední době podobnou.

8.1.2024 v 8:42 | Karma: 18,26 | Přečteno: 629x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Prý v roce šedesátém šestém, až bude dávno všude mír

Nu, nějak se nám ta doba pokazila. Byl rok 66, teď je rok 23. Možná to bude v tom dalším šedesátém šestém a můžeme jen závidět těm co se toho dožijí. Dnes ovšem slavíme 17. listopad a já se divím při pohledu na televizní program.

17.11.2023 v 8:08 | Karma: 20,00 | Přečteno: 438x | Ostatní

Martin Faltýn

Taky jste ranní ptáčata?

Lidstvo, jak známo, je vždycky nějak rozděleno. Nejčastěji podle charakterů, typů, a také podle politiky. Nejjednodušším specifikem je pak doba vstávání.

9.11.2023 v 8:08 | Karma: 17,29 | Přečteno: 317x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Taky jste pověrčiví?

Já hrozně (ne). - Nedá se nic dělat, bič Boží, karma, Osud a jiné spravedlnosti nás vždycky dostihnou. Abychom se tomu vyhnuli, vytvořili jsme si řadu pověr - na příklad pátek 13.

13.10.2023 v 11:30 | Karma: 14,98 | Přečteno: 248x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Žila jedna dívka Karolína, ta neměla nic než...

Znáte nějakou Karolínu? Ty mají totiž dneska svátek. A jedním z výkladů jejího jména je, že je odvozeno od Carolus - dle římského císaře Karla Velikého. A Karolína tedy může znamenat Královna. A co neměla ta "moje" Karolína než?

14.7.2023 v 10:04 | Karma: 13,82 | Přečteno: 410x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Zanzibar aneb o čem budou mé příští blogy

Nastává čas dovolených. My jsme vyrazili trochu dřív, protože Osud to tak rozhodl. Protože... to se dozvíte příště. A co se ještě dozvíte?

26.3.2022 v 11:48 | Karma: 16,69 | Přečteno: 443x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Včera jsme se byli opít aneb otevřený vzkaz ministrovi

Ne, nebyla to reakce na aktuální události. Jsme takoví 3 mušketýři bez toho čtvrtého; spolužáci ještě ze střední školy. A jednou za čas se takhle sejdeme. Tentokrát u nás na Staré hospodě.

2.3.2022 v 9:47 | Karma: 18,33 | Přečteno: 689x | Diskuse| Fotoblogy

Martin Faltýn

Drobné drobky z drobků

"Jste příliš vážní," napsal jsem do diskuse v live YoluTube interview mezi známým moderátorem a známým komikem. A připojil jsem trochu něco na méně závažnou notu. Také tady na blozích tvrdím: jste příliš vážní, vážení!

21.2.2022 v 15:14 | Karma: 12,11 | Přečteno: 176x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

A co na to Greta?

Taková závažná situace a ticho po pěšině! Koukal jsem na její ofiko profil na FB - to je jen samý enviromentalismus, ale o tom, co nyní ve skutečnosti sužuje celý svět - ani slovo, ani řádka.

25.10.2020 v 18:22 | Karma: 23,92 | Přečteno: 892x | Ostatní

Martin Faltýn

Bude v Čechách vládnout vojenská junta?

Zemana skoro nevidno, což je zčásti dáno porušováním veřejnoprávni role ze strany ČT24. Babiš vystupuje mdle. Zato Prymula!

14.10.2020 v 12:36 | Karma: 20,51 | Přečteno: 1016x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Lockdown: na nákup a do práce - ale kam?

Jaký další scénář se na nás chystá? Situace je skutečně vážná. Nezlehčujme to. Jen mi hlavou vrtá pár lockdown otázek.

10.10.2020 v 19:30 | Karma: 21,30 | Přečteno: 1192x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Svět na hlavu aneb koronaviRus, US volby, nezaměstnanost a Borat2

Zase jednou trocha názorového pele-mele neb se toho seběhlo tolik, že to člověka nenechá chladným a mnoha případech zůstává rozum stát.

30.9.2020 v 9:36 | Karma: 13,39 | Přečteno: 263x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Den sv. Václava, narozeniny má prezident Miloš Zeman a jeden kamarád na Facebooku

To jsou neoddiskutovatelná fakta - s tím nikdo nic nenadělá. A navíc, ti dva - kamarád A prezident Zeman - určitě nejsou jediní, kdo má dnes narozeniny.

28.9.2020 v 11:33 | Karma: 12,75 | Přečteno: 299x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Byl jsem včera za blbce já nebo lidi "jen" nepřemýšlejí?

Dnes začínají zpřísněná opatření ohledně povinnosti nosit roušky a zrovna včerejší číslo nárůstu nakažených vypadá děsivě: 1164. A jak se chovali lidé včera před zpřísněním?

9.9.2020 v 9:50 | Karma: 30,78 | Přečteno: 1542x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

A jak to tedy bude s rouškama, mami?

Ptala se včera večer / ! / malá dcerka své maminky, mé známé. Holčička půjde teprve do druhé třídy. Maminka se dala do vysvětlování, ovšem reakce malé ji docela zaskočila. Nejen ji.

20.8.2020 v 17:48 | Karma: 20,89 | Přečteno: 703x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Jako se někteří těší na Johanu, tak já se těším na Sandru

Tedy aspoň tento týden. Nehledejte za tím nic záhadného. Nejde o rande ani s jednou z dam, ani o nějakou církevní slavnost - i když jména v kalendáři mají často tento původ. Důvod je jiný a prozaický.

20.8.2020 v 15:59 | Karma: 6,56 | Přečteno: 195x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Harrisová má hlas jako..?

Blíží se k vrcholu nejen americké volby, ale také novinářská okurková sezóna. O návštěvě ministra zahraničních věcí Pompeo se už mnoho nedozvíme a tak je potřeba se babrat v tom, kdo se komu podobá.

15.8.2020 v 16:27 | Karma: 11,57 | Přečteno: 461x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Můj blog je dnešní v pořadí sedmnáctý

Možná že už osmnáctý, devatenáctý... atd. To záleží čistě na tom, jestli se zrovna někdo - stejně jako já - v neděli odpoledne nerozepsal. O čem?

9.8.2020 v 16:13 | Karma: 10,53 | Přečteno: 276x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

To takhle jednou ráno otočíte kohoutkem - a nic!

Samozřejmě, že o tom víte, že to jednou nastane. Protože když se večer vracíte domů z práce, zeje kousek od domu velká díra. Překvapí vás to ale stejně.

22.7.2020 v 11:52 | Karma: 17,52 | Přečteno: 533x | Diskuse| Fotoblogy

Martin Faltýn

Odstraňuje bakterie, plísně, viry... a mne

Tedy já nevím jak vy, ale já už mám pocit, že žiju jenom v desinfekci. Čistím se s ní, myju se jí, utírám se do ní. Pro mne za me, by ji už mohli prodávat klidně i v parfumérii.

16.5.2020 v 12:41 | Karma: 9,56 | Přečteno: 429x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Zkoušení oděvů a prohlížení knih

Sice opět všichni v rouškách, v již otevřených obchodech, ale řešení je to přinejmenším polovičaté. Osobně bych řekl, že tím by se měly zabývat soudy a ne pitominami ohledně nepřijatelných omezení.

24.4.2020 v 18:22 | Karma: 20,45 | Přečteno: 866x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Rouškový fejeton: Ha! Nemá čepici!

Tak tenhle výkřik se mi vybavil v okamžiku, kdy jsem čekal na tramvaj a kolem se křižovatkou proploužlo policejní auto. Jeho osádka nekompromisně monitorovala nás čekající. Pátrali snad po celostátně hledaném pachateli?

29.3.2020 v 8:08 | Karma: 15,34 | Přečteno: 510x | Diskuse| Ostatní