Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nejhezčí pohádky stejně vyprávějí rodiče

Který rodič aspoň jednou nevyprávěl svému dítěti nějakou pohádku! Nemyslím tedy čtení, ale převyprávění nějaké pohádky z paměti a nebo - což je ještě lepší - z vlastní fantazie. Jako třeba dnes.

Seděl jsem v tramvaji a příliš jsem své okolí nevnímal. Cestujcí nastupovali, vystupovali, různě se míchali... a já jsem nezúčastněně pozoroval cvrkot za oknem.

Až pojednou se za mnou ozval docela příjemný mužský hlas:

Tak budeme pokračovat v pohádce.

Odpovědí bylo ticho. Ale ta naléhavost mne zaujala, tím spíše, že se pohádka začala vyvíjet poněkud neočekávaně.

Zvířátka se rozhodla, že pojednou na výlet. A že pojedou...

...autem - vstoupil do toho dětský hlásek. Malá holčička, která pozorně naslouchala tatínkovu vyprávění.

Tak tedy autem - nenechal se tatínek vyvést z míry tím dětským imperativem.

Auto bylo modrý Volkswagen... nadechl se tatínek, ale než mohl pokračovat, dětský hlásek přikázal:

Ne modrý. Byl barevný.

Byl barevný - souhlasil tatínek. A želva se posadila za volant, že bude řídit.

Želva ne - korigovala opět malá slečna. - Nosorožec.

Za volant si sedl nosorožec a vedle si sedla želva - navrhnul tatínek, ale znovu neuspěl.

Vedle si sedla hyenka. Želva seděla vzadu. - Tomu se nedalo odporovat.

Želva seděla vzadu - pokračoval tatínek bez hnuti brvou pohádkovým hlasem (a trochu mi tou trpělivostí i intonací připomněl pana Zdeňka Svěráka, byť v trochu energičtějším podání). - A vedle ní ... (omluvte mne, čtvrté zvířátko jsem zapomněl) A pak si všichni zapnuli kšandy, až to zacvaklo. - Vnesl do vyprávění pohádky tatínek výchovný prvek. A rozjeli se.

Odpovědí bylo ticho a bylo znát, že holčička napjatě i pozorně poslouchá, co bude na výletě (stejně jako já).

Vyjeli tady na silnici a najednou přijeli na křižovatku. A rozsvítila se na semaforu červená. Jenomže, hroch jel dál a nebrzdil. Najednou někdo zvolal: pozor červená!

A byla to hyenka - prosadil se dětský hlásek.

Ano byla to hyenka - okamžitě se přizpůsobil tatínek - protože, jak seděla vedle hrocha, tak lépe viděla.

Ano byla to hyenka - konstatovala spokojeně malá slečna. Ani se nemusela dožadovat, jak to bylo dál, protože tatínek spolehlivě pokračoval.

A hroch se omluvil: jéje, promiňte. Já jsem to přes ten můj velký roh neviděl. - A ještě dobře, že zastavil, protože přes křižovatku projel ježek...

Dikobraz.

...projel dikobraz. Pak se rozsvítila zelená a zvířátka jela dál.

A já jsem dál poslouchal. Neméně napjatě, než ta holčička. Stručně řečeno během dalších zhruba 5 minut: zvířátka projela lesem na mýtinu, tam byla kravička s telátkem. A želva navrhla, že poprosí kravičku o mléko, jestli by si mohli nadojit, protože vzadu v kufru měli dvě velké flašky...

Ten tatínek by měl napsat knížku pohádek, blesklo mi hlavou. A asi v půli toho vyprávění mi to nedalo a otočil jsem se. Tatínek byl skoro dvoumetrový, vypadal trochu jako hudebník undergroungu... s delšími vlasy, ale na sobě měl rovný dlouhý látkový kabát, který z jej řadil spíše někam mezi spisovatele. Holčička v růžové bundičce měla na hlavě bílý pletený čepeček a rozhodně svým vzhledem ani vzrůstem nedělala dojem malé princezny, která tak pohotově korigovala tatínkovu pohádku k obrazu svému.

KONEC pohádky vám ale nepovím. Neznám ani její ZAČÁTEK. Tatínek s dcerkou do mého života v tramvaji vstoupili a zase z něj vystoupili.

Každopádně mi z toho bylo blaze na duši, že takhle nějak by to mělo být.

A připomnělo mi to pochopitelně mého tatínka. Ten mi také vyprávěl svoje moderní pohádky - pro změnu na dobrou noc. Byly o malých čertech, protože v mé době byly populární večerníčky Štěpánky Haničincové a její Čertík Bertík. A táta vyprávěl, vymýšlel pro změnu čertí skopičiny až se máma smála a hubovala jej, ať už toho nechá, že je čas spát... To bylo před nějakými tak 55 lety, kdy mi bylo stejně jako té dnešní holčičce v tramvaji.

A to vyprávějí jejího tatínka mi neomylně atmosférou i stylem připomnělo jednu známou písničku. Tak pokud máte chuť, přehrajte si ji. Ať máte dneska hezký den, tak jako já. A abyste si vzpomněli, kdy vám kdo taky někdy vyprávěl pohádku - pokud možno svou vlastní, ze své fantazie - a vy jste poslouchali, naslouchali a také se pohádky sami účastnili...

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Martin Faltýn | středa 1.11.2017 19:01 | karma článku: 11,81 | přečteno: 286x
  • Další články autora

Martin Faltýn

Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 1

Přiznám se, že teprve nyní jsem jakž takž získal odstup od třítýdenní cesty do Thajska a Malajsie, kde jsem působil spíše jako doprovod a delegát, než jako účastník dovolené. Osudu zkrátka člověk neunikne.

2.5.2024 v 8:08 | Karma: 13,28 | Přečteno: 288x | Diskuse| Cestování

Martin Faltýn

Může za odmítnutí jednání o důchodech rozchod Andreje a Moniky?

Médii probíhá informace, že hnutí ANO odmítlo se zúčastnitní jednání od důchodové reformě. Prý je vláda rozhodnuta prosadit své tak jako tak. Není za tím ale něco víc?

20.4.2024 v 9:59 | Karma: 24,17 | Přečteno: 805x | Ostatní

Martin Faltýn

Než kočička vejce snese...

Cože? Vy neznáte jak je to dál? A vy nevíte, že kočka snáší vajíčka? Vážně jste o tom nikdy neslyšeli? Tak to čtěte dál...

17.4.2024 v 12:05 | Karma: 15,57 | Přečteno: 354x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Kniha jako zjevení

Občas daruji i knihu. Jen tak. Buď chci udělat někomu radost nebo přinést užitek. A nemám ani problém darovat někomu knihu ze své stávající knihovny. Včerejší „darovací akt“ mne ale dost překvapil.

11.4.2024 v 9:49 | Karma: 15,55 | Přečteno: 475x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Panichida za nového slovenského prezidenta Petera Pellegriniho

Jinak se to nedá nazvat. Médii rozdělený český národ se může radovat, že se médiím daří rozdělovat i národ slovenský. Ne nepodobni válečným štváčům přisolují si k novinářům i politici.

7.4.2024 v 9:31 | Karma: 29,09 | Přečteno: 818x | Média
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Hamás souhlasil s návrhem na příměří. Může jít o lest, píší v Izraeli

6. května 2024  18:56,  aktualizováno  20:27

Palestinské hnutí Hamás v pondělí přijalo návrh dohody o příměří s Izraelem předložený Egyptem a...

Za další případ pohrdání vás můžu poslat do vězení, varoval soudce Trumpa

6. května 2024  20:17

Soudce v probíhajícím procesu s Donaldem Trumpem v pondělí rozhodl, že americký exprezident...

Ve hře o post ministra je nyní i Ženíšek. TOP 09 chce vybrat tento týden

6. května 2024  16:43,  aktualizováno  20:10

Při hledání kandidáta do vlády na post ministra pro vědu, výzkum a inovace začala TOP 09 skloňovat...

Zbraň jménem Duda. Pomoc Ukrajině vyjednal u Trumpa on, chlubí se Poláci

6. května 2024

Premium Polský prezident Andrzej Duda byl podle svých někdejších stranických kolegů z Práva a spravedlnosti...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 1309
  • Celková karma 16,14
  • Průměrná čtenost 1151x
Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.