Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Japonsko a Tokio - nikdy nekončící návštěva

Kdo jednou navštívil Tokio, potažmo Japonsko, nikdy už nebude stejný a ani jeho osudy nebudou stejné. A i když si myslíte, že tou cestou všechno skončilo, nenechte se mýlit. Jako já.

Dozvuky vaší návštěvy Tokia, Japonska... se vám budou vracet neustále a překvapí vás, aniž byste to očekávali.

Měl jsem to štěstí, že jsem TOKIO navštívil dvakrát. Jednou sám a byl to zběsilý běh na 5 nesmírně krátkých dní... A k tomu jsem ještě psal ráno či večer blog zážitků toho dne. Neučesaný, bez diakritiky, zato s překlepy... na japonském notebooku (naštěstí rovněž s anglickými písmeny)... včetně fotografií.

Druhá cesta byla delší, poklidnější, neméně ovšem pestrá. A pokud nemáte v sobě zdravou dávku improvizace, tak se na takovou cestu ani nevydávejte. (Snad jen s nudnou cestovkou... a mohu vám říci, že ty japonské jsou bezkonkurenčně dokonale zorganizované a dokonale nejnudnější.)

Japonsko, to je neustálý kaleidoskop barev a kontrastů.

To dramatické popisování zážitků z první cesty do Tokia, 2010, stejně jako úchvatné zážitky z druhé cesty, 2016, si můžete přečíst v sérii blogů věnovaných právě těmto cestám.

Samozřejmě, nakoupíte si mraky suvenýrů...

... rozdáte, podělíte známé, užijete, odložíte. Však to znáte sami.

Občas některý použijete - čistě jen tak nebo z nostalgie, nebo pro pohodu a nebo...

Život není vždy veselý a nemazlí se s námi. Každý, kdo ztratil někoho blízkého zejména v období vánočních svátků, mi dá za pravdu. A u nás se to stalo doslova den před Silvestrem. Přes 9 000 kilometrů od nás. Byl to odchod nevyhnutelný, nikdo nemládne a nemoci nás nešetří.

Při takové příležitosti následuje 100 dní modliteb. Jiný kraj, jiný mrav. A mne napadlo, že bych také tady mohl něco udělat. Nemyslím modlení. Ale vzpomněl jsem si na zážitek, jak jsme v Tokiu kupovali vonné tyčinky.

Byl to obchůdek naproti jednomu vchodu do metra nedaleko Sensódži, nejslavnějšího chrámového komplexu - viz první dvoj foto. Tolik různých tyčinek jen tak neuvidíte. A nejen klasické, relaxační, ale i pro nejrůznější příležitosti, jak si na to Japonci potrpí. (Japonsky ovšem neumím.)

Probírali jsme se vůněmi a dojmy... a koupili jsme si mimo jiné i hezkou kazetu, přímo s keramickou miskou. S citáty z klasické japonské poezie.

 

A jak jsem se tak dál probírali, padla nám do oka, přesněji do nosu, jedna vůně. A sáhli jsme po ní.

- To si neberte, - odhadla nás prodavačka. - To jsou tyčinky určené na hřbitov.

Šli jsme hledat tedy dál, vybírali jsme a následně jsme pak prozkoumali i nabídku před obchodem a sáhli jsme tam po jakési zlevněné dvojsadě. Prodavačka na nás sklouzla pohledem a neřekla už nic. Kupující je kupující, že?

Těch tyčinek jsme si přivezli domů docela dost a pálíme je při různých příležitostech.

Ty zakoupené zlevněné jen výjimečně. Protože jsem v duchu pojal podezření: nejsou to ty tyčinky "za mrtvé"? To podezřele laciné balení i ta barva je trochu nezvyklá.

 

A pak jsem použil překladač, mobilní aplikaci a měl jsem jistotu, že jsem se nespletl. Proto ten podivný pohled prodavačky!

 

A tak jsem se teď rozhodl, že za dotyčnou osobu budu ony tyčinky pálit. Nejenže jsem dotyčného znal, ale bezesporu si to zaslouží. Za svůj život, za to co dotyčný udělal i neudělal, inu jako my všichni. Ale každopádně to beru jako vzpomínku a uctění milého člověka.

Ne všechny blogy musejí končit vesele a optimisticky.

Inu, nikdy bych si ale nepomyslel, že v tom všem sehraje i svou malou roli a že se mi i při takové "příležitosti" připomene jinak pohodová báječná cesta do Tokia. Asi to tak všechno mělo být.

 

 

Všechna foto: Martin Faltýn © 2010, 2016

 

 

Autor: Martin Faltýn | pátek 11.1.2019 12:42 | karma článku: 12,22 | přečteno: 436x
  • Další články autora

Martin Faltýn

Může za odmítnutí jednání o důchodech rozchod Andreje a Moniky?

Médii probíhá informace, že hnutí ANO odmítlo se zúčastnitní jednání od důchodové reformě. Prý je vláda rozhodnuta prosadit své tak jako tak. Není za tím ale něco víc?

20.4.2024 v 9:59 | Karma: 23,41 | Přečteno: 767x | Ostatní

Martin Faltýn

Než kočička vejce snese...

Cože? Vy neznáte jak je to dál? A vy nevíte, že kočka snáší vajíčka? Vážně jste o tom nikdy neslyšeli? Tak to čtěte dál...

17.4.2024 v 12:05 | Karma: 15,04 | Přečteno: 346x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Kniha jako zjevení

Občas daruji i knihu. Jen tak. Buď chci udělat někomu radost nebo přinést užitek. A nemám ani problém darovat někomu knihu ze své stávající knihovny. Včerejší „darovací akt“ mne ale dost překvapil.

11.4.2024 v 9:49 | Karma: 15,54 | Přečteno: 472x | Diskuse| Ostatní

Martin Faltýn

Panichida za nového slovenského prezidenta Petera Pellegriniho

Jinak se to nedá nazvat. Médii rozdělený český národ se může radovat, že se médiím daří rozdělovat i národ slovenský. Ne nepodobni válečným štváčům přisolují si k novinářům i politici.

7.4.2024 v 9:31 | Karma: 28,91 | Přečteno: 816x | Média

Martin Faltýn

Kolik minut si denně vyšetříte jen pro sebe?

Tím teď nemám na mysli ono "já chci!" - neboli náš bezbřehý egoismus. Mám na mysli právě jen to "udělat si čas pro sebe a na sebe". Denně.

1.4.2024 v 10:30 | Karma: 12,74 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

Žalobce žádá pro Limberského a společníky peněžitý trest za vydírání

23. dubna 2024  16:32

Peněžitý trest navrhuje státní zástupce pro čtyři aktéry schůzky v karlovarské kavárně, kterou...

Byla tam snaha mě zpochybnit, řekla Hynková Vrbová u soudu s Cimickým

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  16:18

Je důležité, aby se na oběti sexuálního násilí nahlíželo jako na ty, kterým se má věřit, ne je...

Na sídlišti v Písku někdo zastřelil ročního psa, majitel se teď bojí o děti

23. dubna 2024  16:15

Neznámý člověk za bílého dne střelil vzduchovkou mladou fenku na zahradě na píseckém sídlišti...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 16,18
  • Průměrná čtenost 1151x
Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.